نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

نامه احساسی کوجیما به طرفدارانش پس از تاسیس استودیو مستقل «کوجیما پروداکشنز»

بالاخره پس از چند ماه سکوت خبری و تحمل رفتار‌های نادرست کونامی، هیدئو کوجیما دیروز رسما خبر جدایی از کونامی و تاسیس استودیو جدید خود را اعلام کرد. حال وی به همین مناسبت نامه‌ای احساسی برای طرفدارانش نوشته که می‌توانید در ادامه مطلب زومجی آن را بخوانید.

کوجیما پس از اعلام رسمی جدایی از کونامی و تاسیس استودیو مستقل «کوجیما پروداکشنز»، لوگوی رسمی این استودیو را هم رونمایی کرد که ترکیبی از یک طرح قرون‌وسطایی و فضایی است. وی همچنین توافق‌نامه‌ای با سونی امضا کرده تا بازی اول خود را ابتدا برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه کند. به مناسبت این اقدامات، بازیساز خلاق ژاپنی و خالق سری «متال گیر»، نامه‌ای خطاب به طرفدارانش با عنوان «ما کسانی هستیم که بازی می‌کنند» منتشر کرده است که می‌توانید در ادامه متن کامل آن را بخوانید:

از روزی که زاده می‌شویم، دنبال روش‌های مفرحی هستیم که ما را سرگرم کنند و دوست داریم تا این روش‌ها را با دیگران هم به اشتراک بگذاریم. البته این خواسته دیگران از ما نیست، بلکه ذات فطری هر انسان است.

ما انسان‌ها از طریق بازی‌کردن با یکدیگر آشنا می‌شویم، رقابت می‌کنیم و در غم و شادی‌ها کنار همدیگر هستیم. چنین کار‌هایی روابط ما را مستحکم‌تر می‌کنند و به ما یک حس آزادی دوست‌داشتنی هدیه می‌دهند. این کار‌ها باعث می‌شوند تا تجربیات جدیدی کسب کنیم و خلاقیت‌مان را برای ساخت ابزار تفریحی جدید‌تر و جامه‌عمل پوشاندن به رویا‌هایمان، گسترش دهیم. بازی کردن از زمان سقوط تمدن‌های کهن یار همیشگی ما بوده و پس از این هم خواهد بود.

بازی‌کردن فقط یک عمل برای گذراندن وقت نیست؛ بلکه ما از این طریق اصول اولیه رویا‌پردازی و خلاقیت را یاد می‌گیریم. در حقیقت، افرادی خلاق‌تر هستند که بازی‌کردن را به خوبی بلد باشند.

حتی اگر روزی زمین به برهوتی خالی از حیات هم تبدیل شود، رویا‌پردازی و تمایل ما به ساخت ادامه خواهد داشت. این حس حتی از تلاش برای بقا نیز فراتر است. چرا که این حس، بذر‌هایی در دل دنیای بدون حیات خواهد کاشت که روزی تبدیل به شکوفه‌های امید می‌شوند. آینده و پیشرفت‌های بشریت فقط از طریق بازی‌کردن عملی خواهند شد.

ما کسانی هستیم که بازی می‌کنند.

هیدئو کوجیما

کوجیما همچنین پس از انتشار این نامه و ثبت لوگوی جدید استودیو خود، سایت رسمی کوجیما پروداکشنز را نیز ثبت کرده است. در حال حاضر این سایت شامل چند آگهی استخدام برای جذب نیرو‌ در زمینه‌های مختلفی مثل آهنگساز، طراح شخصیت، سلاح و محیط و همچنین برنامه‌نویس است.

به هر‌حال باید منتظر ماند و دید که اولین بازی استودیو جدید هیدئو کوجیما که قرار است ابتدا برای پلی‌استیشن 4 و سپس برای رایانه‌های شخصی عرضه شود، چه زمانی و با چه ویژگی‌هایی معرفی خواهد شد.

نظرات خود را در مورد نامه هیدئو کوجیما با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده