نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

کمپانی میکرون ساخت حافظه‌های گرافیکی GDDR 6 را تکذیب کرد

سایت Fudzilla چندی پیش اعلام کرد که کمپانی میکرون در حال ساخت حافظه‌های گرافیکی GDDR 6 برای عرضه در سال ۲۰۱۶ است. حال میکرون به این خبر واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

با پیشرفت‌هایی که در زمینه گرافیک بازی‌های ویدیویی شاهد هستیم، نیاز به حافظه‌های سریع‌تر در کارت‌های گرافیکی کاملا ضروری است. در همین راستا طی سال جاری کمپانی اِی‌اِم‌دی کارت‌های گرافیکی با حافظه‌های HBM عرضه کرد که بسیار سریع‌تر از حافظه‌های GDDR 5 هستند. از این رو در سال ۲۰۱۶ احتمالا هر دو کمپانی انویدیا و ای‌ام‌دی از نسل دوم حافظه‌های HBM برای کارت‌های پرچمدار خود استفاده خواهند کرد. در این بین کمپانی میکرون هم در حال ساخت حافظه‌های GDDR 5X است که پهنای باند دوبرابری را نسبت به GDDR 5 فراهم می‌کند و به دلیل تفاوت کم در معماری، اختلاف قیمت ناچیزی هم با کارت‌های قبلی دارد و برای کارت‌های گرافیکی میان‌رده مناسب است.

ولی سایت Fudzilla چندی پیش اعلام کرد که کمپانی میکرون در حال ساخت حافظه‌های گرافیکی GDDR 6 است که قرار است در سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه چند مدل کارت گرافیکی با استفاده از این حافظه‌ها باشیم. ولی میکرون اخیرا به صورت رسمی اعلام کرده که قصد انجام این کار را ندارد و فقط در حال ساخت حافظه‌های GDDR 5X است.

میکرون همچنین اعلام کرده که انتظار دارد کارت‌های گرافیکی با حافظه GDDR 5X از نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شوند. این کمپانی تاریخ مذکور را شروع عرضه کارت‌های گرافیکی جدید دو کمپانی انویدیا و ای‌ام‌دی می‌داند.

در حالت کلی، شاید حافظه‌های GDDR 5X دربرابر حافظه‌های پر‌سرعت HBM 2.0 حرفی برای گفتن نداشته باشند، ولی قیمت پایین‌تر آن‌ها باعث خواهد شد تا برای کارت‌های گرافیکی میان‌رده انتخاب مناسب‌تری نسبت به نسل قبلی GDDR 5 باشند.

نظرات خود را در مورد تکذیب شدن عرضه کارت‌های گرافیکی با حافظه GDDR 6 با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Overclock 3D


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده