نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

هیدیو کوجیما از دلایل همکاری با سونی در اولین بازی مستقل خود می‌گوید

همان‌طور که در طی روزهای گذشته به اطلاعتان رساندیم، هیدئو کوجیما با تاسیس استودیو اختصاصی خود، قرار است نخستین محصول خود را در انحصار کنسولی پلی‌استیشن 4 منتشر کند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا دلیل گرفتن این تصمیم و همکاری با سونی را از زبان کوجیما جویا شوید.

کوجیما در صحبت‌های خود اعلام کرده ناشران زیادی از «سراسر جهان» برای همکاری با وی تماس گرفته‌اند که در میان آنها، درنهایت وی سونی را به‌عنوان نخستین همکار خود انتخاب کرده است.

کوجیما در صحبت‌های خود با آوردن چند دلیل برای گرفتن این تصمیم، گفته است به‌لطف سونی وی توانسته در بازار جهانی به فردی شناخته‌شده تبدیل شود:

با همکاری با سونی احساس راحتی می‌کنم و با این مزیت می‌توانم یک بازی خاص تولید کنم. اعتقاد دارم این حسی است که در حال‌حاضر به آن احتیاج دارم. یکی از دلایل گرفتن این تصمیم، آشنایی با سونی و همکاری چندین ساله با آنها بوده است.

به‌لطف سونی من توانستم خود را در بازار جهانی مطرح کنم. از آن زمان حدود ۱۰ سال می‌گذرد و همچنان همکاری با سونی و افرادی که در این کمپانی کار می‌کنند برای من لذت‌بخش است.

پیشنهادات زیادی از سراسر جهان برای همکاری با ناشران مختلف برای من ارسال شد. اما می‌دانستم با سونی افرادی که در این کمپانی حضور دارند را به‌خوبی می‌شناسم و آنها هم ایده کاملی از خصوصیات اخلاقی و خواسته‌های من دارند. همکاری با یکدیگر احتمالا جذاب خواهد بود.

کوجیما در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرده باوجود همکاری با سونی، نخستین بازی مستقل وی تنها در «انحصار کنسولی» پلی‌استیشن 4 است و در آینده «قطعا» برای رایانه‌های شخصی هم منتشر خواهد شد.

خالق افسانه‌ای مجموعه متال‌ گیر در ادامه صحبت‌های خود گفته به هیچ‌وجه نگران فروش نسبتا کم بازی‌های طراز اول و کنسولی در بازار ژاپن نیست:

من در ژاپن برای تمام گیمرهای دنیا بازی تولید می‌کنم. تا زمانی که در سراسر جهان علاقه‌مندانی برای بازی‌های من حضور داشته باشند، زیاد روی بازار کشور ژاپن تمرکز نمی‌کنم.

منبع: DestrucToid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده