// یکشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۶

تکنولوژی ابری ایکس‌باکس وان به پلی‌استیشن 4 و سایر پلتفرم‌ها می‌آید

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد تا از منابع داخلی خود فقط به صورت انحصاری استفاده نکند و آن‌ها را در اختیار دیگران هم قرار دهد. تکنولوژی ابری آژور از این پس نه فقط برای بازی‌های ایکس‌باکس وان، بلکه حتی به انحصاری‌های پلی‌استیشن 4 هم راه پیدا می‌کند. با زومجی همراه باشید.

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس و سرگرمی‌های مایکروسافت در پرسش و پاسخی که از طریق توییتر با هواداران انجام داده است، اظهارات جالبی در مورد بازی Titanfall 2 و تکنولوژی ابری آژور مایکروسافت ارائه داده:

متنفرم که ببینم این مجموعه (تایتان‌فال) از سرورها ابری آژور در آینده استفاده نکنند.

آژور برای هر بازی حتی بازی‌های انحصاری سایر پلتفرم‌ها هم قابل استفاده است. ما این تکنولوژی را دور از دسترس دیگران قرار نمی‌دهیم.

این اظهارات اسپنسر بسیار خوش‌بینانه و سخاوتمندانه است، چرا که نشان می‌دهد مایکروسافت یک چنین تکنولوژی مهم و محوری را در انحصار خود نگه نمی‌دارد و می‌گذارد حتی بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن 4 هم از آن بهره ببرند. این نکته وقتی قابل توجه می‌شود که مایکروسافت از تکنولوژی ابری خود به عنوان یک سلاح و مزیت قدرتمند برای کنسول ایکس‌باکس وان یاد کرده بود و قرار است قدرت آن را در بخش چند نفره بازی Crackdown به وضوح مشاهده کنیم. قبلا هم بازی Titanfall به خوبی از سرورهای قدرتمند آژور استفاده کرده بود و بازی Halo 5 هم در بخش Warzone از این سرورها نهایت استفاده را می‌برد.

فیل اسپنسر با اینکه اشاره‌ای کم به بازی Titanfall کرد، اما در ادامه گفت که نمی‌تواند اطلاعات دیگری در مورد بازی‌های شرکت‌های ثانویه ارائه دهد. با این حال، تایتان فال بعدی قرار است برخلاف قسمت اول که فقط بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی عرضه شده، حالا به صورت چند پلتفرمه حتی برای کنسول‌ پلی‌استیشن 4 نیز ارائه شود و همچنان از تکنولوژی‌های ابری برای ارتقا سطح هوش مصنوعی و افزایش میزان جزئیات گرافیکی بهره ببرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا استفاده مایکروسافت از منابع داخلی خود و ارائه‌ آن به سایر شرکت‌ها، تاثیر منفی بر روی کنسول ایکس‌باکس می‌گذارد یا خیر؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده