نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

احتمالا قیمت هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت گران تر از پیش بینی ها خواهد بود

پالمر لاکی، موسس کمپانی آکیولس، با انتشار توییتی به صورت ضمنی اعلام کرد که در هنگام عرضه، قیمت هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت گران‌تر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

پالمر لاکی، رئیس و موسس کمپانی آکیولس، که امسال قرار است هدست واقعیت مجازی بسیار مورد انتظار آکیولس ریفت را عرضه کنند، در روز کریسمس در حساب رسمی‌ خود در توییتر، توییتی منتشر کرد که با استناد به آن‌، می‌توان حدس زد که قیمت این هدست گران‌تر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود:

می‌خواهم نکته‌ای‌ را یاد‌آوری کنم که پیش از این نیز درباره آن‌ صحبت کرده بودم. واقعیت مجازی قبل از آنکه تبدیل به تکنولوژی‌ای شود که همگان قدرت خرید آن‌ را داشته باشند، اول تبدیل به تکنولوژی‌ای خواهد شد که همه دوست دارند آن را داشته باشند.

با توجه به سخنان او، به نظر می‌رسد هدست آکیولس ریفت پس از عرضه بسیار محبوب خواهد شد اما همه افراد در ابتدا قدرت خرید آن‌ را ندارند. با این حال، سال ۲۰۱۶ را باید سال واقعیت مجازی نامید. زیرا علاوه بر آکیولس ریفت، دو هدست دیگر وایو و پلی‌استیشن VR نیز در این سال عرضه خواهند شد.

وی در ادامه گفت که پیشرفت‌های تکنولوژی ممکن است باعث شود که در آینده، قیمت این هدست ارزان‌تر شود اما در حال حاضر کسانی‌ که می‌خواهند جزو اولین کسانی‌ باشند که از آن‌ استفاده می‌کنند، ممکن است مجبور باشند پول نسبتا زیادی برای تهیه آن‌ پرداخت کنند. پیش‌بینی‌ می‌شد که قیمت آکیولس ریفت در حدود ۳۹۹ دلار باشد، اما به نظر می‌رسد با توجه به سخنان لاکی، این قیمت حتی می‌تواند بیشتر شود.

کمی‌ بعد، وی توییت دیگری منتشر کرد که در آن‌ گفته بود چرا قیمت این هدست ممکن است گران باشد:

چند پنل واقعیت مجازی شخصی‌سازی شده، عدسی‌های پیشرفته و لیست بلندی از سخت افزارهای تخصصی و تکنولوژی‌های ساخت پیچیده و پیشرفته باعث شده که قیمت نهایی این هدست گران باشد.

با این حال تا زمان مشخص شدن قیمت نهایی این دستگاه نمی‌توان نظر قطعی‌ را درباره مقرون به صرفه بودن آن‌ داد. پس بهتر است اگر می‌خواهید جز اولین کسانی‌ باشید که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند، از همین حالا شروع به پس‌انداز کردن بکنید یا امیدوار باشید که رقبای این هدست، دستگاه‌های خود را با قیمت ارزان‌تری عرضه کنند و رقابتی را به وجود بیاورند که آکیولس نیز مجبور شود هدست خود را با قیمتی ارزان‌تر در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهد.

نظر شما درباره قیمت هدست‌های واقعیت مجازی و به طور کلی‌ آینده این تکنولوژی چیست؟ آیا به نظر شما این تکنولوژی آینده روشنی دارد و می‌تواند تبدیل به یکی‌ از تکنولوژی‌های محبوب سال ۲۰۱۶ شود؟

منبع: Attack of the Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده