نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵

افشای اطلاعات شخصی برخی کاربران شبکه استیم

در حالی‌که کم‌کم به فرارسیدن سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک می‌شویم، امکان هک‌شدن شبکه‌های پرمخاطب بازی و سرگرمی بسیار زیاد است. ساعاتی پیش شبکه اِستیم دچار مشکلاتی شد که خبر احتمال هک‌شدن این شبکه در این روزهای حیاتی از سال می‌داد. با زومجی همراه باشید.

در حالی‌که این روزها بهترین زمان برای بازی و سرگرمی است، اما ساعاتی پیش فروشگاه استیم با انجام رفتارهای عجیب و غریب، خبر از احتمال هک‌شدن این شبکه پرمخاطب را می‌داد. زمانی‌که کاربران سعی می‌کردند به فروشگاه دسترسی پیدا کنند، وارد حساب کاربری افراد دیگری می‌شدند و در برخی نقاط، حتی زبان اکانت آنها به روسی تبدیل می‌شد.

پس از بروز این مشکل و احتمال هک‌شدن شبکه و البته به سرقت‌رفتن اطلاعات کاربران، کمپانی وَلو به‌صورت کلی استیم را قطع کرد. اگرچه هیچ بیانیه رسمی‌ای از سوی وَلو صادر نشد، اما دقایقی بعد این شبکه مجددا راه‌اندازی شد. سیستم اطلاعات و داده‌های استیم اعلام کرده این مشکل بدلیل تخمین‌های اشتباه یکی از لایه‌های دریافت اطلاعات کاربران شبکه بوده است.

با این حال بهترین کاری که در حال‌حاضر می‌توانید انجام دهید، خارج‌شدن از حساب کاربری خود و انتظار برای انتشار اخبار رسمی از سوی وَلو و اعلام امنیت کامل این شبکه است.

منبع: GamesRadar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده