نویسنده: تیم زومجی
// شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۲

بهترین بازی نقش‌آفرینی سال ۲۰۱۵

سال ۲۰۱۵ برای طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی سالی خاص بود. بتسدا پس از گذشت پنج سال از آخرین نسخه بازی آخرالزمانی فال‌اوت قصد داشت تا نسخه چهارم بازی را عرضه کند. این اتفاق در ماه مارس (آبان) رخ داد و گیمر‌ها شانس این را داشتند تا یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی چند سال اخیر را تجربه کنند.

مقاله مرتبط

سفر به آینده و زندگی در محیطی که شاید در واقعیت هرگز شانس تجربه کردن آن را نداشته باشیم، در هر قالب و شکلی لذت‌بخش است. ولی بدون شک بازی‌های ویدیویی با قرار دادن گیمر در نقش محوری روایت داستان خود، این حس را حتی بهتر هم القا می‌کنند. فال‌اوت هم یکی از همین دست بازی‌ها است که هر نسخه آن ما را به دل یک ماجراجویی پر‌خطر در آخر‌الزمانی دوست‌داشتنی دعوت می‌کند. دنیای بازی فال‌اوت 4 مملو از ترس و امید، عشق و نفرت و تلاش برای بقا است. تلاشی که در این نسخه دیگر منحصر به خودتان نیست و باید سعی کنید جان افراد دیگر را نیز از تهدید‌های بی‌شمار نجات دهید. بتسدا در خلق این اثر، تمام نکته‌های مثبت قسمت‌های قبلی را حفظ کرده و از ترکیب آن‌ها با المان‌های جدید یک اثر ناب خلق کرده است.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

با این حال وقتی اسم کمپانی مثل بتسدا به عنوان خالق این اثر دیده می‌شود، مشخص است که با یک بازی نقش‌آفرینی ناب روبرو خواهیم بود. فال‌اوت در نسخه جدید خود توجه زیادی به المان‌های نقش‌آفرینی کرده است و به همین دلیل هم توانست لقب بهترین بازی نقش‌آفرینی سال را از زومجی دریافت کند. سیستم ساخت و ارتقای شخصیت‌ها در این نسخه کاملا بهبود یافته است و به همین دلیل هم هر گیمر شخصیتی کاملا منحصر‌به‌فرد را در بازی کنترل خواهد کرد. برخی با اتکا به توانایی‌های قدرتی از راه زور و برخی هم با اتکا به جذابیت بالا و کاریزما از راه مذاکره مشکلات خود را حل می‌کنند. برخی توانایی‌های دزدی و هک کردن را ارتقا می‌دهند و در حالت کلی هر گیمری شخصیتی می‌سازد که با شخصیت‌های دیگر گیمر‌ها کاملا تفاوت دارد. به‌علاوه در فال‌اوت 4 توجه زیادی به سیستم دیالوگ‌ها به عنوان یکی دیگر از المان‌های نقش‌آفرینی بازی شده است که در نتیجه آن تصمیمات گرفته شده شما نقش زیادی در پیش‌بُرد داستان دارد و از طرفی دیگر باعث بهبود یا تخریب روابط‌تان با دیگر شخصیت‌های بازی می‌شود که هر یک از این موارد باعث می‌شوند تا بازی را به شکلی متفاوت و متمایز از سایر گیمر‌ها تجربه کنید.

سال ۲۰۱۵ صحنه حضور نقش‌آفرینی‌های ناب دیگری نیز بود. از طرفی سی‌دی پراجکت رِد ویچر 3 را عرضه کرد که تجربه‌ای جدید از بازی‌های نقش‌آفرینی بود و همچنین Bloodborne با آن گیم‌پلی سخت انحصاری استودیو فرام‌سافت‌ویر توانست یک لذت ناب را از بازی‌های نقش‌آفرینی ارائه کند. همچنین امسال شاهد عرضه یکی از بهترین بازی‌های مستقل چند سال اخیر درسبک نقش‌آفرینی نیز بودیم و Undertale یک تجربه متفاوت را در قالبی کلاسیک، متفاوت و بسیار لذت‌بخش ارائه کرد.

ولی در کنار تمام این آثار بزرگ، حضور بتسدا به عنوان سازنده فال‌اوت 4 کافی است تا المان‌های نقش‌آفرینی در این اثر پر‌رنگ‌تر از هر بازی دیگری باشند. فال‌اوت شاید در بخش‌هایی مثل جلوه‌های بصری (البته فقط از بعد فنی!) با مشکلاتی دست و پنجه نرم کند، ولی در خلق یک تجربه ناب نقش‌آفرینی هیچ نقصی ندارد و سازنده سری Elder Scrolls، که خود از بزرگ‌ترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ به‌شمار می‌رود، بازهم هنر خود را در ساخت اثری در این سبک به نمایش گذاشته است و تنها رفتاری که ما می‌توانیم در قبال آن انجام دهیم، انتخاب فال‌اوت 4 به عنوان نقش‌آفرینی سال است


حالا نوبت شما است تا بهترین بازی نقش‌آفرینی سال ۲۰۱۵ را انتخاب کنید:


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده