نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵

۱ میلیارد دلار در ۱۲ روز! رکورد جدید فیلم Star Wars: The Force Awakens

باز هم یک رکورد دیگر توسط فیلم Sta Wars: The Force Awakens شکسته شد و این فیلم توانست فقط در ۱۲ روز مرز یک میلیارد دلار فروش را رد کند و به سریع‌ترین فیلمی تبدیل شود که به این میزان فروش دست یافته است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

وب‌سایت اینترتینمنت ویکلی امروز اعلام کرد که قسمت هفتم مجموعه جنگ ستارگان با نام جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود، پس از شکستن رکوردهای بیشترین فروش در روز اول اکران و بیشترین فروش در روز کریسمس تاریخ سینما، امروز به سریع‌ترین فیلمی تبدیل شده که مرز فروش یک میلیارد دلار را رد کرده است. این فیلم تا به حال در سر تا سر دنیا به فروشی معادل با ۱.۰۹ میلیارد دلار دست یافته است.

فیلم The Force Awakens توانست در اولین آخر هفته اکران خودش ۱۵۳.۵ میلیون دلار فقط در آمریکا فروش داشته باشد و با این فروش توانست رکورد فیلم دنیای ژوراسیک (Jurassic World) را که ۱۰۶.۶ میلیون دلار بود، بشکند.

فقط در ایالات متحده، این فیلم تابه حال توانسته ۵۴۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. The Force Awakens توانست مرز فروش ۵۰۰ میلیون دلار را در تنها ۱۰ روز پشت سر بگذارد. فیلم دنیای ژوراسیک برای رسیدن به این رقم فروش، به ۱۷ روز زمان نیاز داشت.

نکته مهم درباره فیلم این است که هنوز اکران فیلم در بازار پتانسیل دار چین شروع نشده است. این فیلم در تاریخ ۹ ژانویه (۱۹ دی) در این کشور اکران خواهد شد. برای اینکه بیشتر فروش فوق‌العاده این فیلم را متوجه شوید، لازم است ذکر کنیم که فیلم دنیای ژوراسیک، به طور همزمان در تمام سینماهای دنیا از جمله چین اکران شد.

فیلم Star Wars: The Force Awakens در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) اکران شد. از بازیگران قدیمی این مجموعه که دوباره به فیلم بازگشته‌اند، می‌توان به هریسون فورد، مارک همیل و کری فیشر اشاره کرد. از بازیگران جدید این فیلم هم می‌توان از آدام درایور، دیزی ریدلی، اسکار ایزاک، لوپیتا انیونگو، اندی سرکیس، دامنال گلیسون، آنتونی دنیلز، پیتر می‌هیو،  مکس فون سیدو و جان بویگا نام برد.

در راستای دیگر اخبار مربوط به فیلم، یک هنرمند فرانسوی اقدام به ساخت یک کنسول نینتندو 64 شخصی‌سازی شده با الهام از نبرد جاکوی فیلم کرده است. همچنین چندی پیش بزرگ‌ترین طرفدار مجموعه جنگ ستارگان مشخص شد!  اوایل هفته نیز در خبری اعلام شد که در ابتدا نام این فیلم قرار بود Shadow of Empire باشد.

نظر شما درباره فروش فوق‌العاده این فیلم چیست؟ آیا قسمت هفتم جنگ ستارگان می‌تواند تهدیدی جدی برای فیلم آواتار باشد و می‌تواند جایگاه اول جدول پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از این فیلم بگیرد؟

[alert variation="alert-info"]اگر از علاقه‌مندان به فیلم Star Wars The Force Awakens هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این فیلم را در صفحه مخصوص به فیلم Star Wars The Force Awakens مشاهده کنید.[/alert]

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده