امسال نیز مانند هرسال، دنیای سینمای فیلم‌های بسیار زیادی را به خود دید. در این مقاله سعی‌ کردیم که تعدادی از زیباترین پوسترهای فیلم‌های اکران شده در این سال را برای شما جمع‌آوری کنیم. با زومجی و تماشای این پوسترها همراه باشید.

سال ۲۰۱۵ نیز مانند سال‌های گذشته، سال پرباری برای دنیای سینما بود. از طرفی‌ اکران فیلم‌های مورد انتظاری مانند هشت نفرت انگیز (The Hateful Eight) و جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود (Star Wars: The Force Awakens) و از طرف دیگر اکران فیلم‌های جمع و جور و مستقلی مانند من، ارل و دختر در حال مرگ (Me، Earl and the Dying Girl) و مواد (Dope)، امسال را نیز به سالی‌ هیجان‌انگیز برای طرفداران این رسانه تبدیل کرد.

با این همه مساله‌ای‌ که شاید در فیلم‌ها کمتر به چشم بیاید، پوسترهای آنها است. آثار هنری‌ای که سعی‌ دارند با یک تصویر ایستا، علاوه بر نشان دادن فضا و داستان کلی‌ فیلم، بیننده را با درون‌مایه فیلم نیز آشنا کنند. امسال نیز از این قاعده مستثنی نبود و در سال ۲۰۱۵ ما شاهد تعدادی از بهترین پوسترهای فیلم بودیم. این پوسترها نه مربوط به پوستر پردر آمد‌ترین فیلم‌های سال و نه مربوط به پوستر بهترین فیلم‌های سال است. ما در این مقاله سعی‌ کردیم که صرفا از دید هنری، زیباترین پوسترها را برای شما جمع‌آوری کنیم.

در بین این پوسترها، شاید چشم شما به فیلم‌های موفقی‌ در گیشه یا فیلم‌هایی‌ که حتی اسمشان را تا به حال نشنید‌اید بخورد، اما نکته غیر قابل کتمان این است که تمامی‌ این پوسترها، آثار هنری فوق‌العاده‌ای هستند.

سخن را کوتاه می‌کنیم و شما را به دیدن این پوسترها همراه با توضیح مختصری درباره آنها دعوت می‌کنیم:

ant_man_ver2_xlg

مرد مورچه‌ای / Ant-Man

مرد مورچه‌ای به عنوان فیلمی که مشکلات زیادی بر سر راه ساختش قرار داشت، بسیار موفق و دور از انتظار عمل کرد و راه را برای ساخت فیلم‌های دیگری را با محوریت کوچک‌ترین ابر قهرمان دنیای مارول باز کرد. این فیلم که توانست در میان تعجب همگان به یکی‌ از لذت بخش‌ترین و بامزه‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول تبدیل شود، کمپین تبلیغاتی بسیار جالبی‌ نیز داشت. از بیلبورد‌های بسیار کوچک گرفته تا این پوستر مینیمال که توسط BLT Communications طراحی شده است.

 

Baskin

باسکین / Baskin

یک فیلم از سینمای ترکیه که داستان ۵ افسر پلیس و ورود آنها به یک دنیای ترسناک را تعریف می‌کند، فیلمی بود که در خارج از ترکیه زیاد به آن‌ توجهی‌ نشد اما هرچقدر فیلم به معروفیت در خارج از ترکیه دست پیدا نکرد، باعث نمی‌شود که ما این پوستر طراحی شده توسط جاستین اریکسن را نادیده بگیریم. از دیگر پوسترهای طراحی شده توسط این هنرمند، می‌توان به پوسترهایی برای فیلم‌های Stung و X-Men: Apocalypse اشاره کرد.

 

Crimson Peak

قله سرخ / Crimson Peak

شاید فیلم Crimson Peak گیلرمو دل تورو نتوانست آنچنان که باید و شاید نظر منتقدین را جلب کند و ارواح در آن‌ فیلم حضور کمرنگی داشتند، اما نمی‌توان زیبایی‌ این پوستر طراحی شده برای فیلم را توسط گای دیویس نادیده گرفت.

 

Cut Bank

Cut Bank

آکیکو استهرنبرگر، باز هم در لیست طراحان برتر پوسترهای فیلم قرار گرفت. برای پی‌ بردن به نبوغ به کار رفته در طراحی پوستر فیلم Cut Bank، به تفنگی که بر روی صندوق پستی با ظرافت قرار داده شده، نگاه کنید.

 

End of the Tour

پایان تور / The End of the Tour

این پوستر که توسط هنرمندی به نام P+A طراحی شده، تقریباً پای ثابت تمام لیست‌های بهترین پوسترهای فیلم سال ۲۰۱۵ بود. نکته بسیار جالب در طراحی این پوستر، این است که مصاحبه‌های بین دیو لیپسکی خبرنگار (با بازی جسی آیزنبرگ) با دیوید فاستر والاس نویسنده (با بازی جیسون سیگل) و تاثیر این گفتگوها بر ذهن هر دوی این شخصیت‌ها، به زیبایی‌ به تصویر کشیده شده است.

 

Goodnight Mommy

شب بخیر مامان / Goodnight Mommy

شاید امسال را بتوان به نوعی سال فیلم‌های ترسناک مستقل دانست. شب بخیر مامان نیز یکی‌ از فیلم‌های بسیار خوش ساخت مستقل ترسناک امسال بود که توانست با استقبال خوبی‌ مواجه شود. با اینکه پوستر اصلی‌ نسخه ایالات متحده فیلم دوقلوهای فیلم را نشان می‌داد و کماکان ترسناک بود، اما پوستر طراحی شده توسط شرکت موندو واقعا فضای ترسناک فیلم را به خوبی‌ به بیننده منتقل می‌کرد.

 

Hateful Eight

هشت نفرت انگیز / The Hateful Eight

همه‌چیز درباره فیلم جدید وسترن کوئنتین تارانتینو حال و هوایی‌ کلاسیک و قدیمی دارد. از داستان فیلم که با الهام از کتاب‌های آگاتا کریستی نوشته شده تا پخش ۷۰ میلیمتری فیلم و حتی موسیقی‌های آن‌. این پوستر زیبا نیز کاملا با فضای فیلم هم‌خوانی دارد و باز هم توسط BLT Communication طراحی شده است.

 

Hunger Games Part 2

بازی‌های گرسنگی: پرنده مقلد - قسمت دوم / The Hunger Games: Mockingjay - Part 2  

کمپانی طراحی LA برای ساخت پوستر آخرین فیلم مجموعه بازی‌های گرسنگی، یک رویه خاص را اتخاذ کرده است. قرار دادن چشم شخصیت جنیفر لاورنس درون یک گل خونین، پوستر این فیلم را به یکی‌ از زیباترین پوسترهای فیلم سال ۲۰۱۵ تبدیل کرده است.

 

Inside Out

پشت و رو / Inside Out

یکی‌ از بهترین فیلم‌های پیکسار در سال‌های اخیر بدون شک انیمیشن فوق‌العاده زیبای پشت و رو بود. این پوستر نیز، که به زیبایی‌ هرچه تمام‌تر طراحی شده، به خوبی‌ احساسات مختلف شخصیت جوان فیلم را نشان می‌دهد. این پوستر که برای نسخه فرانسوی فیلم تهیه شده، طراحی مینیمالی دارد و ما را به یاد انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی می‌اندازد. وظیفه طراحی این پوستر بر عهده هنرمندی به نام ماری بلر بوده است.

 

Iris

ایریس / Iris

کمپانی گراویلیس، برای طراحی پوستر فیلم مستندی که توسط آلبرت میس‌لس، یکی‌ از کهنه‌کار‌ترین و بهترین مستندساز‌های تاریخ سینما، ساخته شده، نهایت هنر را نشان داده است. ایریس آپفل، که فیلم درباره زندگی‌ او است، یکی‌ از معروف‌ترین طراحان لباس است و ما وی را در مرکز این پوستر به صورت سیاه و سفید می‌بینیم که در تضاد زیبایی با پس زمینه رنگی‌ فیلم قرار دارد.

 

It Follows

آن‌ دنبال می‌کند / It Follows

یکی‌ از اریجینال‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین فیلم‌های ترسناک مستقل چند سال اخیر سینما بدون شک It Follows بود که امسال اکران شد. پوستر این فیلم نیز که با دست طراحی شده بود نیز یکی‌ از زیباترین پوسترهای فیلم در سال ۲۰۱۵ بود. طراح این پوستر باز هم آکیکو استهرنبرگربوده است که به زیبایی‌ هرچه تمام‌تر حس پارانویا و ترس فیلم را با این پوستر منتقل می‌کند.

 

Kingsman The Secret Service

کینگزمن: سرویس مخفی‌ / Kingsman: The Secret Service

متیو وان، کارگردان فیلم Kingsman: The Secret Service, برای ساخت این فیلم، پیشنهاد کارگردانی دو فیلم افراد ایکس: روزهای گذشته آینده و جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود را رد کرد تا بتواند این اکشن خوش‌ساخت را بسازد و به نوعی فیلم‌های جاسوسی را دوباره تعریف کند. فیلم علاوه بر موفقیت بسیار خوبی‌ که در گیشه به دست آورد، پوستر بسیار منحصر به فردی نیز داشت که به خوبی‌ طنز و اکشن فیلم را منتقل می‌کند.

 

Love and Mercy

عشق و بخشش / Love & Mercy

به راحتی‌ و با نگاه کردن به پوستر فیلم، می‌توان فضا و انرژی مثبت فیلم را که داستان زندگی‌ برایان ویلسون است، حس کنید. کی آرنز، طراح پوستر فیلم، به جای نشان دادن جان کیوزاک و پاول دانو (که هر دو ایفای نقش برایان ویلسون، از اعضای گروه بیچ بویز را در فیلم بر عهده دارند و یکی‌ جوانی‌های این شخصیت را به تصویر می‌کشد و دیگری میان‌سالی‌های وی را) از عکس واقعی‌ برایان ویلسون برای طراحی این پوستر استفاده کرده است تا حس واقعی‌تری به بیننده القا کند.

 

Minions

مینیون‌ها / Minions

فیلم مینیون‌ها توانست به یکی‌ از پرفروش‌ترین انیمیشن‌های سال ۲۰۱۵ تبدیل شود و طراحان پوستر فیلم، تصمیم گرفتند با الهام از نقاشی‌ها و آثار هنری معروف، پوسترهایی با محوریت مینیون‌ها برای این انیمیشن طراحی کنند. در میان این پوسترهای طراحی شده که با الهام از آثار هنرمندانی همچون لئوناردو داوینچی، سالوادور دالی‌ و اندی وارهول ساخته شده بودند، شاید جالب‌ترین آنها پوستری بود که با الهام از نقاشی‌ ماندگار رنه، این هنرمند بلژیکی ساخته شده بود.

 

No Escape

هیچ راه فراری نیست / No Escape

یکی‌ از معمولی‌ترین فیلم‌های اکشن امسال با بازی اوون ویلسون، یکی‌ از بهترین پوسترها را به خود اختصاص داده بود. شرکت کولد اپن وظیفه طراحی این پوستر را بر عهده داشت. کافی‌ است کمی‌ دقت کنید تا در فضای خالی‌ بین ساختمان‌ها بتوانید یک مسلسل را تشحیص دهید.

 

Queen of Earth

ملکه زمین / Queen of Earth

انا بک وپیل، که وظیفه طراحی پوستر این فیلم را بر عهده داشت، با طراحی پوسترهای زیبا برای فیلم‌ها بیگانه نیست. پوستر طراحی شده توسط او برای فیلم گوش کن فیلیپ، سال گذشته توانست نظر مثبت بسیاری را جلب کند و حال با طراحی پوستر برای فیلم ملکه زمین، وی نشان داد که موفقیتش اتفاقی‌ نبوده است. یکی‌ از نکاتی‌ که باعث شده این پوستر خیلی‌ زیبا به نظر برسد این است که در وهله اول و پیش از آنکه یک پوستر فیلم باشد، یک اثر هنری فوق‌العاده است.

 

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse

راهنمای پیش‌آهنگان برای آخرالزمان زامبی / Scouts Guide to the Zombies Apocalypse

وقتی‌ صحبت از ساخت یک فیلم کمدی باشد، بعضی اوقات خیلی‌ بهتر است که خود را دست‌کم بگیرید تا انتظارت از فیلم شما پائین بیاید. فقط با نگاه کردن به اسم فیلم می‌توانید حدس بزنید که فیلم کمدی کریستوفر لندن نیز از این دست فیلم‌ها است. طراحی این پوستر نیز باز هم بر عهده استودیو BLT Communications بوده که با الهام از چاقوی جیبی‌ پیش‌آهنگان ساخته شده است.

 

Tomorrowland

سرزمین فردا / Tomorrowland

یکی‌ از فیلم‌هایی که باز هم بر خلاف انتظارات نتوانست خیلی‌ موفق عمل کند، این فیلم علمی‌ تخیلی‌ با بازی جورج کلونی بود. با این حال یکی‌ از نکات بسیار مثبت فیلم، این پوستر طراحی شده برای آن‌ بود. کوین تانگ از شرکت موندو که وظیفه طراحی این پوستر را بر عهده داشت، به زیبایی‌ هر چه تمام‌تر فضای فیلم را طراحی کرده است.

 

The Walk

پیاده‌روی / The Walk

فیلم پیاده‌روی که داستان واقعی‌ فیلیپ پتیت، بندبازی که در سال ۱۹۷۴ فاصله بین برج‌های تجارت جهانی‌ را از روی طناب طی‌ کرد، توسط روبرت زمکیس کارگردانی شده است و پوستر این فیلم به زیبایی‌ هرچه تمام‌تر، حس ارتفاع را به بیننده القا می‌کند.

 

We Are Still Here

ما کماکان اینجا هستیم / We Are Still Here

باز هم یک فیلم ترسناک با بودجه کم که توسط تد گئوگگان ساخته شده است که به نوعی‌ ادای احترام این کارگردان به فیلم‌های ترسناک ساخته شده توسط لوچیو فولکی است. اما شباهت‌های این فیلم به فیلم‌های دهه ۸۰ فقط در نوع داستان و فیلم‌سازی خلاصه نمی‌شود بلکه پوستر طراحی شده با دست فیلم نیز به خوبی‌ حس ترس موجود در فیلم را به ما منتقل می‌کند.

 

Star Wars The Force Awakens

جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود / Star Wars: The Force Awakens

با اینکه قسمت هفتم جنگ ستارگان که توسط جی جی آبرامز ساخته شده بسیاری از کارها را درست انجام داده، اما مطمئنا پوسترهای زیبا جزو این دست از کارها قرار نمی‌گیرد. پوسترهای طراحی شده برای فیلم چندان چنگی به دل نمی‌زد و هیچ چیز خاصی‌ به جز نشان دادن صورت شخصیت‌ها با اسلحه‌هایشان یا یک پوستر با حضور تمام شخصیت‌ها چیز بیشتری نبود. به همین علت، بندیکت وودهد تصمیم گرفت تا خود دست به کار شود و یک پوستر بسیار زیبا را برای فیلم طراحی کند. تنها کاری که لازم است شما بکنید، مقایسه این پوستر با پوسترهای رسمی‌ فیلم است!

 

Mad Max Fury Road

مکس دیوانه: ‌جاده خشم / Mad Max: Fury Road

این پوستر طراحی شده که تقریبا ما را به یاد فیلم‌های قدیمی‌ می‌اندازد، توسط میشال لانزکوسکی انگلیسی‌ طراحی شده و به ما یادآوری می‌کند که این فیلم یکی‌ از خوش‌ساخت‌ترین فیلم‌های ۲۰۱۵ بود. در میان آثار هنری متعددی که برای این فیلم طراحی و ساخته شد، این پوستر از همه بیشتر در یاد‌ها می‌ماند.

نظر شما درباره این پوسترها چیست؟‌ آیا به نظر شما پوستری بوده که شایستگی قرار گرفتن در این لیست را داشته باشد و ما آن را جا انداخته باشیم؟

تهیه شده در زومجی با استفاده از مقاله وب‌سایت Coming Soon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده