نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

کنترلر اختصاصی هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت با تاخیر عرضه خواهد شد

کمپانی آکیولس اعلام کرد که کنترلر آکیولس تاچ که قرار بود همزمان با هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت عرضه شود، تاخیر خورده است و دیگر همزمان با هدست عرضه نخواهد شد. برای اطلاع از جزییات خبر با زومجی همراه باشید.

هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت در سه ماهه  اول سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد و پیش از این قرار بود که همراه با آن، شاهد یک کنترلر اختصاصی با نام آکیولس تاچ باشیم. ولی کمپانی سازنده این محصولات با انتشار پستی در سایت رسمی خود اعلام کرده که این کنترلر با تاخیر مواجه شده است:

برای این که کنترلر آکیولس تاچ را به یک محصول عالی تبدیل کنیم، نیاز به زمان بیش‌تری خواهیم داشت. به همین دلیل هم این کنترلر با کمی تاخیر و در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. همچنین امکان پیش‌خرید این کنترلر چند ماه پیش از عرضه آن مقدور خواهد بود.

ما در طراحی کنترلر آکیولس تاچ کاملا به اصول ارگونومیک پایند بودیم و تا امروز هم پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است. با این حال زمان بیش‌تر به ما اجازه خواهد داد تا این کنترلر را به یک محصول راحت‌تر و قابل اطمینان تبدیل کنیم. همچنین در این کنترلر حسگر‌هایی تعبیه شده‌اند که حرکات دست را با کم‌ترین خطا شناسایی می‌کنند.

البته در حال حاضر چندین مدل آزمایشی از این محصول تولید شده‌اند که تفاوت اندکی با نسخه‌های نهایی خواهند داشت. ما این نسخه‌های آزمایشی را برای توسعه‌دهندگان علاقه‌مند ارسال می‌کنیم تا هرچه بیش‌تر با ساختار این محصول آشنا شوند.

در حالت کلی، این تاخیر پیش آمده و مدت زمان بیش‌تر باعث خواهند شد تا آکیولس تاچ به یک محصول بی‌نقص تبدیل شود.

کنترلر تاچ هدست آکیولس اولین بار طی رویداد مخصوص این هدست در ماه ژوئن رونمایی شد. این کنترلر که ظاهر عجیبی هم دارد، متشکل از دو دسته است که هریک از آن‌ها برای یکی از دست‌های کاربر ساخته شده‌اند. هر یک از این دسته‌ها شامل یک استیک آنالوگ، دو کلید و یک ماشه (Trigger) خواهند بود و قابلیت لرزش هم همانند اکثر کنترلر‌های فعلی در آن‌ها وجود دارد. به‌علاوه، این کنترلر شامل چندین حسگر مختلف است که می‌توانند حرکات دست را به دقیق‌ترین شکل ممکن شناسایی کنند.

پالمر لاکی، سازنده اصلی این کنترلر و همچنین هدست آکیولس ریفت، در توصیف تاچ گفته است:

برای لذت بردن از بازی‌های واقعیت مجازی، نیاز به کنترلری خواهید داشت که بتواند دقیقا و بدون هیچ نقصی حرکات دستان شما را شناسایی و شبیه‌سازی کند و البته این کار را با کم‌ترین تاخیر ممکن انجام دهد. این‌ها خصوصیاتی هستند که در ساخت آکیولس تاچ به آن‌ها توجه شده و در نتیجه زمانی که این کنترلر را در دست بگیرید و وارد دنیای واقعیت مجازی شوید، حس خواهید کرد که دقیقا با دست‌های خودتان در حال انجام فعالیت‌های مختلف هستید.

کمپانی آکیولس همچنین در ادامه پست خود اعلام کرده که هدست واقعیت مجازی این شرکت بدون هیچ تاخیری در تاریخ پیش‌بینی شده (۳ ماهه اول ۲۰۱۶) عرضه خواهد شد و همچنین امکان پیش‌خرید این محصول هم «به زودی» فراهم خواهد شد. فعال شدن امکان پیش خرید این محصول به معنای مشخص شدن قیمت نهایی آن نیز است که به احتمال زیاد بیش‌تر از ۳۵۰ دلار خواهد بود.

البته لازم به ذکر است که کنترلر آکیولس تاچ که به شکلی جداگانه هم فروخته خواهد شد، تنها راه کنترل بازی‌های مرتبط با هدست آکیولس ریفت نیست و این محصول قابلیت استفاده از کنترلر استاندارد ایکس‌باکس وان را هم به عنوان کنترلر خود دارد. همچنین همراه با این هدست یک بازی رایگان پلتفرمر با نام Lucky's Tale عرضه خواهد شد که می‌توانید جزییات آن را در زومجی بخوانید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده