نویسنده: تیم زومجی
// جمعه, ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۲

بهترین بازی e-sport سال ۲۰۱۵

با پیشرفت‌هایی که در زمینه تکنولوژی در طی سال‌های اخیر صورت گرفته است، همه چیز به سمت کامپیوتری و دیجیتالی شدن پیش می‌رود. در این بین شاهد ظاهر شدن شاخه جدیدی از رقابت‌ها هستیم که با نام ورزش‌های الکترونیک یا همان e-sport شناخته می‌شوند. منظور از این رقابت‌ها و بازی‌هایشان، آثاری هستند که هیجان و حس و حال همان مسابقات ورزشی را، در قالب بازی‌های ویدیویی ارائه می‌دهند.

با همه‌گیر شدن این نوع رقابت‌ها، بازی‌هایی عرضه می‌شوند که گیمر‌های زیادی را در سراسر جهان به رقابت با یکدیگر دعوت می‌کنند. گیمر‌هایی که یا با پشت سیستم و کنسول نشستن و با یکدیگر رقابت کردن ممکن است برنده نهایی بازی باشند، یا با حضور در رقابت‌هایی که برای این شاخه از بازی‌ها برگزار می‌شوند.

سال ۲۰۱۵ هم شاهد بازی‌های بزرگی بودیم که رقابت مابین گیمر‌ها در آن‌ها لحظات هیجان‌انگیزی در این سال رقم زد. Counter Strike: Global Offensive که آخرین نسخه از سری بازی‌های Counter Strike کمپانی وَلو است و همچنان پس از گذشت سال‌ها از اولین نسخه این سری، هیجان‌انگیز بودن خود را حفظ کرده است. League of Legends استودیو رایوت گیمز که با فضای فانتزی و محیط مفرح و در عین حال گیم‌پلی جدی خود، طرفداران آثار MMO را به سمت خود جذب کرده است. Call of Duty: Black Ops 3 که یکی از بهترین بخش‌های چند‌نفره را در طی سال‌های اخیر به گیمر‌ها ارائه می‌دهد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای رقابت‌های e-sport است. Hearthstone، بازی کارتی کمپانی بلیزارد، که جان تازه‌ای به این سبک از بازی‌ها بخشید و به همین دلیل هم کاربران زیادی را در مدت کم پس از عرضه‌اش جذب کرده است و در نهایت Dota 2 که در حال حاضر شاید گل سرسبد بازی‌های e-sport باشد.

Dota 2 اثر کمپانی ولو است که در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۱۵ هم توانست اولین بازی فروشگاه استیم باشد که از مرز ۱ میلیون کاربر همزمان گذشته است. وقتی عده‌ای با استفاده از نقشه‌های بازی Warcraft 3 مادی به نام Dota خلق کردند، شاید هرگز فکر نمی‌کردند که روزی ولو نسخه دوم این اثر را به شکلی مجزا عرضه کند و آن را به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان تبدیل کند. در حال حاضر روزانه کاربران بی‌شماری در دل نقشه‌های متنوع این بازی و به شکل تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند و همچنین اعتیاد‌آور بودن این اثر باعث شده که دل کندن از آن واقعا کار دشواری باشد.

بدون شک در این بین قهرمان‌های بسیار متنوع و در عین حال متعادل بازی تاثیر زیادی در لذت‌بخش‌تر بودن گیم‌پلی آن گذاشته‌اند. همچنین ولو در سال ۲۰۱۵ بالاخره نسخه Reborn این بازی را هم منتشر کرد که از موتور جدید‌تر سورس 2 استفاده می‌کند و به موجب آن شاهد یک دگرگونی کلی در ساختار بازی بودیم. جلوه‌های گرافیکی بسیار زیبا‌تر، رابط کاربری تغییر یافته که کنترل بازی را بسیار راحت‌تر و جذاب‌تر می‌کند و همه این‌ها دست به دست هم می‌دهند تا نسخه ریبورن Dota 2 به یک بازی بهتر نسبت به نسخه اصلی تبدیل شود.

محبوبیت بسیار بالای دوتا 2، اعتیاد‌آور بودن آن، تاکید بسیار زیاد بر همکاری تیمی، شرکت داشتن تیم‌های بزرگی در رقابت‌های مربوط به آن، برگزاری رقابت‌های مختلف توسط سازندگان و اسپانسر‌ها و جوایز نفیسی که به طرفداران اعطا می‌شود و مهم‌تر از همه جذابیت نامحدود بازی، باعث شده‌اند تا این اثر به عنوان بهترین بازی e-sport سال ۲۰۱۵ از دید تیم زومجی تبدیل شود.


حالا نوبت شما است تا بهترین بازی e-sport سال ۲۰۱۵ را انتخاب کنید:

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده