نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۸

انویدیا: واقعیت مجازی نیازمند پی‌سی‌هایی ۷ برابر قدرت‌مند‌تر از سخت‌افزارهای فعلی است

افراد زیادی سال ۲۰۱۶ و ورود هدست‌های واقعیت مجازی به بازار را انقلابی برای بازی‌های ویدیویی می‌دانند. حال  انویدیا به عنوان یکی از دو سازنده برتر کارت‌های گرافیکی، اعتقاد دارد که دارندگان رایانه‌های شخصی برای این فناوری به سیستم‌هایی ۷ برابر قدرتمند‌تر از نسل فعلی نیاز خواهند داشت.

شاید هیچ کمپانی دیگری بهتر از انویدیا و ای‌ام‌دی با رایانه‌های شخصی و قطعات سخت‌افزاری مورد نیاز برای اجرای بازی‌های ویدیویی آشنایی نداشته باشد. حال که کم‌کم به عرضه هدست‌های واقعیت مجازی نزدیک می‌شویم، کمپانی آمریکایی انویدیا توضیحات جالبی در مورد این تکنولوژی ارائه کرده است که به نظر می‌رسد دارندگان رایانه‌های شخصی، برای استفاده مناسب از بازی‌های واقعیت مجازی باید سیستم‌های خود را ارتقا بدهند.

انویدیا اعلام کرده که با ورود هدست‌هایی مثل آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو به بازار، تنها ۱۳ میلیون عدد از رایانه‌های شخصی فعلی توانایی استفاده از آن‌ها را خواهند داشت. با این حال نرم‌افزار Gameworks VR انویدیا قادر خواهد بود تا این تعداد را به ۲۵ میلیون پی‌سی برسانند. چرا که این تکنولوژی با بهینه‌سازی هر‌چه  بیش‌تر بازی‌های واقعیت مجازی، امکان اجرای آن‌ها با سیستم‌های نسبتا ضعیف‌تر را هم فراهم می‌کند و توان پردازشی کم‌تری از کارت گرافیکی طلب می‌کند.

این گزارش از انویدیا بیش‌تر شبیه به تبلیغی برای فروش هر‌چه بیش‌تر نرم‌افزار Gameworks VR است. ولی همین چند روز پیش کمپانی وَلو هم توضیحاتی مشابه ارائه کرده بود که بر اساس آن سال ۲۰۱۶، سال رستاخیز پی‌سی‌های قدرتمند یا اصطلاحا های-اند خواهد بود.

با کنار هم گذاشتن صحبت‌های بزرگان صنعت بازی‌های ویدیویی مثل انویدیا و ولو، به نظر می‌رسد که تکنولوژی واقعیت مجازی و بازی‌های مرتبط با آن نیازمند سیستم‌های بسیار قدرت‌مندی خواهند بود و طرفداران رایانه‌های شخصی که قصد استفاده از این فناوری را دارند، باید از همین الان به فکر ارتقای سیستم خود باشند.

یکی از هدست‌هایی که می‌توان در آینده نزدیک عملکردش را از نزدیک مشاهده کرد، آکیولس ریفت است که انتظار می‌رود در سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ وارد بازار شود. علاوه بر این هدست کمپانی‌های اچ‌تی‌سی، سامسونگ و همچنین سونی هم هدست‌های واقعیت مجازی مخصوص خود را عرضه خواهند کرد.

نظرات خود را در مورد صحبت‌های کمپانی انویدیا با زومجی در میان بگذارید.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده