نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

پیشی گرفتن فروش کنسول‌های نینتندو از پلی‌استیشن 4 در کشور ژاپن طی ایام کریسمس

پلی‌استیشن 4 یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های حال حاضر است که در اکثر کشور‌ها خود را به عنوان پر‌فروش‌ترین کنسول مطرح کرده است. ولی به نظر می‌رسد که ژاپن از این قاعده مستثنی باشد و در هفته کریسمس، کنسول‌های نینتندو بیش‌ترین فروش را در این کشور داشتند.

سایت بازی محور ژاپنی فامیتسو اخیرا گزارشی از میزان فروش کنسول‌های بازی در این کشور منتشر کرده است که مربوط به هفته کریسمس است. این گزارش نتایج بسیار جالب توجهی را در اختیار‌مان می‌گذارد؛ چرا که بر اساس آن،‌ کنسول‌های 3DS و Wii U کمپانی نینتندو در صدر دیده می‌شوند که در مقایسه با نحوه فروش کنسول‌ها در کشور‌های غربی آمار کاملا متفاوتی است. رده‌بندی میزان فروش کنسول‌ها در کشور ژاپن زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم کنسول پلی‌استیشن 4 حتی در رتبه سوم هم قرار نگرفته و پس از کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا در رتبه چهارم است!

به شکلی دقیق‌تر، کنسول دستی 3DS نینتندو در طی هفته کریسمس با ۱۵۵ هزار و ۳۹۷ عدد فروش، پر‌فروش‌ترین کنسول هفته در ژاپن بوده است. در رتبه دوم کنسول خانگی Wii U دیده می‌شود که ۱۰۱ هزار و ۱۲۲ واحد فروش داشته است. کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا هم با ۶۶ هزار و ۶۹ واحد فروش در رتبه سوم جدول قرار گرفته است و در رتبه چهارم هم پلی‌استیشن 4 با میزان فروش ۶۰ هزار و ۳۰۰ عددی دیده می‌شود.

جالب است بدانید که ایکس‌باکس وان در قسمت‌های انتهایی جدول فروش کنسول‌ها در بازار ژاپن با میزان فروش فقط ۴۷۹ عددی حتی پایین‌تر از کنسولی مثل پلی‌استیشن 3 قرار گرفته است!

نتایج این جدول نشان می‌دهند که مردم کشور ژاپن علاقه بسیار زیادی به کنسول‌های دستی دارند و کنسول‌های خانگی از محبوبیت نسبتا کم‌تری در این کشور برخوردار هستند. این در حالی است که کنسولی مثل پلی‌استیشن 4 در دیگر نقاط جهان فروشی بسیار عالی را تجربه می‌کند و اخیرا هم میزان فروش آن از مرز ۳۰ میلیون نسخه گذشته است. در نقطه دیگر مایکروسافت هم علی‌رغم منتشر نکردن رقم دقیقی از میزان فروش کنسول ایکس‌باکس وان، چندین بار رضایت خود را از فروش آن اعلام کرده است.

به نظر شما دلیل عدم محبوبیت کنسول‌های خانگی در کشور ژاپن چیست؟ نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده