نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

تماشا کنید: اجرای ویندوز 95 بر روی کنسول دستی نینتندو 3DS

با پیشرفت‌های که در زمینه سیستم‌عامل حادث شده است، کم‌تر کسی دیگر دوران استفاده از ویندوز‌هایی مثل 95 یا 98 را به خاطر دارد. با این حال تعدادی از دارندگان کنسول دستی 3DS توانستند ویندوز 95 را بر روی این وسیله اجرا کنند که می‌توانید ویدیویی از آن را در ادامه تماشا کنید.

یکی از کاربران سایت GBATemp.net توانسته با موفقیت ویندوز قدیمی 95 را روی نسل جدید کنسول 3DS نینتندو اجرا کند. این فرد که با نام کاربری Shutterbug 2000 شناخته می‌شود، ویدیویی از اجرای موفقیت‌آمیز ویندوز 95 روی کنسول دستی خود منتشر کرده که می‌توانید در ادامه آن را تماشا کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن SD360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

البته Shutterbug تنها کاربری نیست که توانسته این کار را با موفقت انجام دهد. بلکه تعدادی از کاربران دیگر سایت GBATemp هم اقدام مشابهی را به شکل موفقیت‌آمیز انجام داده‌اند. پروسه اجرای ویندوز 95 در کنسول دستی 3DS از طریق فرآیندی با نام «Homebrew» صورت می‌گیرد که البته نینتندو هرگز چنین اقدامی و آسیب‌هایی را که ممکن است کنسول در طی آن ببیند، پشتیبانی نمی‌کند. همچنین کاربران فعلا نحوه دقیق اجرای ویندوز بر روی کنسول را منتشر نکرده‌اند.

جالب است بدانید که اجرای ویندوز 95 بر روی این کنسول دستی، فعلا استفاده خاصی ندارد. با این حال یکی از کاربران سایت مذکور با نام Retrorampage که این کار را به شکل موفقیت‌آمیزی انجام داده است، توییتی به همراه یک تصویر در این مورد منتشر کرده که به شرح زیر است:

همان‌طور که در تصویر هم مشاهده می‌کنید، من ویندوز 95 را با موفقیت بر روی نسل جدید نینتندو 3DS اجرا کردم. با این حال باید امیدوار بود که در آینده بتوانیم به نوعی از موس و کیبورد هم در روی این کنسول استفاده کنیم. مثلا شاید امکان شبیه‌سازی و ساخت یک صفحه‌کلید مجازی با استفاده از قسمت لمسی کنسول فراهم باشد و با استفاده از کنترلر دایره‌ای این کنسول هم بتوان عملکرد موس را شبیه‌سازی کرد. پس از آن می‌توان در مورد قابلیت‌های اجرای ویندوز 95 بر روی این کنسول و کار‌هایی که می‌توان با آن انجام داد، صحبت کرد.

حتی با وجود تمام محدودیت‌هایی که اجرای ویندوز 95 بر روی کنسول 3DS دارد، داشتن یک پی‌سی در دل یک کنسول دستی بسیار لذت‌بخش است و من حتی حاضرم برای موردی که رسما قابل استفاده هم باشد، پول قابل توجهی پرداخت کنم!

در ادامه هم می‌توانید تصاویری را که این کاربر منتشر کرده تماشا کنید:

نظر شما در مورد اجرای ویندوز 95 بر روی کنسول دستی 3DS چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده