نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

یوبی‌سافت برای بازی Far Cry: Primal یک زبان باستانی اختصاصی طراحی کرده است

بدون شک بازی Far Cry: Primal یکی از آثار متفاوت امسال خواهد بود که تفاوت‌های اساسی با نسخه‌های پیشین خود دارد. حال یوبی‌سافت اعلام کرده که برای این بازی با کمک متخصصین یک زبان باستانی طراحی کرده است تا حال و هوای دوره تاریخی بازی را بهتر انتقال دهد.

پس از این که چند نسخه اخیر سری فار‌کرای گیمر را به ماجراجویی در آفریقا و جزیره‌های استوایی دعوت می‌کرد، یوبی‌سافت تغییری کلی در این بازی اعمال کرد و نسخه Primal آن قرار است در زمان انسان‌های اولیه و دوران پارینه سنگی جریان داشته باشد. حال یوبی‌سافت اعلام کرده برای این‌که بتواند حال و هوای این دوره تاریخی را به بهترین شکل ممکن روایت کند، با کمک چند مختصص زبان‌شناسی، زبانی باستانی طراحی کرده که در بازی استفاده خواهد شد. جان کریستف گویات، یکی از سازنده‌های بازی، با انتشار پستی در این مورد گفت:

وقتی در مورد بازه تاریخی که Primal در آن جریان دارد تحقیق می‌کردیم، به چند نکته بسیار جالب رسیدیم. یکی از دشوار‌ترین کار‌های ما در بردن بازی به این دوره تاریخی، شبیه‌سازی دقیق زندگی انسان‌های اولیه خواهد بود. یکی از اولین مشکلاتی که در این مورد خودش را نشان داد، زبان استفاده شده توسط این افراد بود. اعضای تیمی که وظیفه ضبط موشن کپچر‌های بازی را داشتند، به زبان انگلیسی صحبت می‌کردند و زمانی که این صحبت‌ها را با بازی انطباق دادیم، نتیجه یک چیز مضحک و مسخره به نظر می‌رسید. به همین دلیل سراغ افرادی رفتیم که پیش‌تر با ساخت فیلم در مورد این بازه زمانی، با مشکل مشابهی روبرو شده بودند. آن‌ها نیز چند متخصص زبان‌های باستانی و علی‌الخصوص متخصص زبان‌های نیاهندواروپایی (زبان مردمانی که در دوران ما‌قبل‌تاریخ در منطقه اوراسیا زندگی می‌کردند) را به ما معرفی کردند.

ولی مشکل این بود که حتی زبانی که این افراد معرفی کردند هم بسیار مدرن‌تر از آن چیزی بود که ما در نظر داشتیم. چرا که وقایع Primal نزدیک به ۷ هزار سال پیش از تمدن‌های اوراسیایی جریان دارد. به همین دلیل هم با زبان‌شناسان مطرحی همکاری کردیم تا یک زبان منحصر‌به‌فرد را با استفاده از اطلاعاتی که از آن بازه تاریخی داریم طراحی کنیم.

در نتیجه ما زبان وِنجا را طراحی کردیم که زبان قبیله اصلی بازی خواهد بود و سه نوع مختلف  از آن هم توسط قبایل دیگر در دنیای Far Cry Primal استفاده خواهند شد. هم ما و هم زبان‌شناسانی که با هم همکاری کردیم، برای زنده کردن مجدد این زبان فوق‌العاده قدیمی بسیار هیجان‌زده هستیم و امیدواریم که طرفداران هم از نتیجه کار راضی باشند.

بازی Far Cry: Primal در تاریخ ۴ اسفند برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و در تاریخ ۱۱ اسفند هم برای رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد. همچنین یوبی‌سافت چندی پیش اعلام کرد که در این بازی می‌توان با رام کردن حیوانات مختلف، از آن‌ها به عنوان سلاح استفاده کرد.

منبع: Gamesradar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده