نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵

تاریخ انتشار و حداقل سیستم مورد نیاز نسخه پی‌‌سی‌ Rise of the Tomb Raider مشخص شد

دو کمپانی اسکوئر انیکس و کریستال داینامیکس، امروز علاوه بر اعلام تاریخ رسمی‌ انتشار نسخه رایانه‌های شخصی‌ بازی Rise of the Tomb Raider، حداقل سیستم مورد نیاز آن‌ را نیز اعلام کردند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کمپانی کریستال داینامیکس، سازنده و اسکوئر انیکس، ناشر بازی Rise of the Tomb Raider، امروز تاریخ رسمی‌ انتشار نسخه رایانه‌های شخصی‌ این بازی را ۲۸ ژانویه (۸ بهمن) اعلام کردند. پیش از این، این بازی در انحصار زمانی‌ دو کنسول ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان کمپانی مایکروسافت بود.

در ساخت نسخه رایانه‌های شخصی‌ بازی، کمپانی نیکسس سافت‌ور نیز مشارکت داشته است. همچنین در هنگام انتشار این خبر مشخص شد که این نسخه از بازی توانایی پشتیبانی‌ از رزولوشن 4K را نیز خواهد داشت و این مساله باعث می‌شود که جزئیات فوق‌العاده‌ای را در این نسخه از بازی شاهد باشیم. در زیر می‌توانید تصاویری از نسخه پی‌سی‌ این بازی را مشاهده کنید:

ران روزنبرگ، رئیس استودیو کریستال داینامیکس درباره این نسخه از بازی، چنین گفت:

بازیکنان رایانه‌های شخصی‌ افراد بسیار احساساتی‌ و فداکاری هستند و ما مطمئن هستیم که آنها با آغوش باز از بازی استقبال خواهند کرد.

این نسخه از بازی هم به صورت فیزیکی‌ و هم به صورت دیجیتالی در فروشگاه‌هایی‌ مانند استیم، ویندوز استور و فروشگاه اسکوئر انیکس در معرض فروش قرار خواهد گرفت. قیمت نسخه استاندارد بازی ۶۰ دلار و نسخه دیجیتال دیلاکس آن‌ که حاوی سیزن پس بازی است، ۹۰ دلار خواهد بود.

همچنین یک نسخه کالکتور از بازی هم با قیمت ۱۵۰ دلار عرضه خواهد شد که علاوه بر دارا بودن محتوای نسخه دیجیتال دیلاکس، یک مجسمه لارا کرافت، دفترچه یادداشت وی و گردنبند جید را در خود خواهد داشت که در زیر می‌توانید عکسی از آن را مشاهده کنید:

تاریخ انتشار نسخه رایانه‌های شخصی بازی Rise of the Tomb Raider

در انتهای خبر نیاز حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی نیز اعلام شد که به شرح زیر است:

  • سیستم عامل: ویندوز 7 ۶۴ بیت
  • پردازشگر: اینتل Core i3-2100 یا پردازشگر شرکت ای‌ام‌دی با قدرتی مشابه
  • حافظه رم: ۶ گیگابایت
  • فضای هارد دیسک مورد نیاز: ۲۵ گیگابایت
  • دایرکت ایکس: دایرکت ایکس ۱۱
  • کنترل بازی: ماوس و کیبورد

این بازی همچنین در انتهای سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

در راستای دیگر اخبار مربوط به بازی، امروز اعلام شد که بازی توانسته مرز فروش یک میلیون نسخه را به تازگی پشت سر بگذارد و اخیرا هم توانست در رویداد جوایز سال ۲۰۱۵ زومجی لقب بهترین بازی انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان را از آن خود کند. چندی پیش هم بسته الحاقی برای بازی منتشر شد که حالت بقا را به بازی اضافه می‌کرد.

این بازی از زمان انتشار خودش در ماه نوامبر، با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد و ما نیز در زومجی هر دو نسخه بازی را مورد بررسی قرار دادیم. هر دوی این نسخه‌ها نمرات بسیار خوبی را دریافت کردند. نسخه ایکس‌باکس وان بازی توانست امتیاز ۹ و نسخه ایکس‌باکس 360 نمره ۸.۵ را از ما دریافت کند.محسن وزیری در نقد خود از نسخه نسل هفتمی بازی چنین گفت:

نسل هفتم بازی‌های ویدیویی نفس‌های آخرش را می‌کشد اما این باعث نشده که اسکوئر انیکس و سازنده‌ی بازی یک Tomb Raider دیگر برای آن نسل عرضه نکنند. نسخه‌ی نسل هفتم Rise of The Tomb Raider شاید یک دستاورد تکنیکی مانند برادر بزرگ‌ترش نباشد، اما یکی از بهترین بازی‌های ایکس‌باکس 360 است که با ارائه‌ی عملکرد فنی قابل قبول و هنری بسیار خوب، عطش طرفداران برای تجربه‌ی ماجراجویی‌های لارا کرافت را سیراب می‌کند.

نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد نسخه رایانه‌های شخصی بازی با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده