نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷

با کنترلر 3D Rudder می‌توانید بدون استفاده از دستانتان به دنیای واقعیت مجازی بروید

بخش بزرگی از نمایشگاه CES 2016 به تکنولوژی جدید واقعیت مجازی اختصاص خواهد داشت اما این‌بار نه با یک هدست؛ بلکه به کنترلری برای بازی در واقعیت مجازی! این کنترلر عجیب به شما اجازه می‌دهد بدون استفاده از دستانتان،‌ به دنیای واقعیت مجازی بروید.

تکنولوژی واقعیت مجازی اگرچه جدید است اما دیگر از آن روزهای مفهومی خود فاصله گرفته است. شرکت‌های زیادی قصد دارند هدست واقعیت مجازی خود را در سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه کنند. این تکنولوژی‌ها حالا به مرز مشخصی رسیده‌اند و کاربران می‌توانند درک قابل توجهی از این تکنولوژی داشته باشند اما وضعیت برای کنترلر‌های آن‌ها متفاوت است.

کنترلر 3d rudder

با این وجود حالا شرکت‌های دیگر باید به دنبال محصولات خلاقانه‌ای برای کنترل در واقعیت مجازی باشند. یکی از این محصولات خلاقانه 3D Rudder نام دارد. این کنترلر اگرچه ظاهر عجیبی دارد اما دقیق عمل می‌کند.

3D Rudder به بازیکن اجازه می‌دهد تا هر دو پای خود را روی دو سمت صفحه دایره‌ای شکل آن گذاشته و بدون استفاده از دست در محیط واقعیت مجازی حرکت کند. در واقع این صفحه مانند آنالوگ‌ کنترلرهای معمولی عمل می‌کند.

متاسفانه هنوز هیج اطلاعاتی مبنی بر قیمت و تاریخ عرضه این کنترلر موجود نیست.

[alert variation="alert-info"]اگر به اخبار این رویداد علاقه‌مند هستید، می‌توانید تمام مطالب مربوط به آن را در صفحه CES 2016 مشاهده کنید.[/alert]

منبع: Eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده