نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۶

Star Wars: The Force Awakens تبدیل به پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا شد

جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens)، هفتمین قسمت از این مجموعه فوق‌العاده محبوب، توانست با پشت سر گذاشتن آواتار (Avatar) تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا شود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

قسمت هفتم فیلم جنگ ستارگان با نام نیرو برمی‌خیزد، از زمان اکرانش همین‌طور در حال جابه‌جا کردن و شکستن رکوردهای مختلف است. بالاخره امروز کمپانی دیزنی و جی جی آبرامز (کارگردان فیلم) می‌توانند نفس راحتی بکشند زیرا این فیلم توانسته در مدت زمان تنها ۲۰ روز، به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکای شمالی تبدیل شود.

استار وارز ۷ دیروز توانست مجموع فروش داخلی خود را به ۷۵۸.۲ میلیون دلار برساند و با ۸ میلیون دلاری که امروز فروش کرد، توانست رکورد ۷۶۰.۶ میلیون دلاری فیلم آواتار را بشکند و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکای شمالی شود. فیلم آواتار، در مدت زمان ۷ ماه توانسته بود به این رقم دست پیدا کند.

اما این فیلم برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان هنوز کار سختی در پیش دارد. فیلم آواتار هم‌اکنون این مقام را با فروشی معادل با ۲.۷۸ میلیارد دلار در دست دارد و تا اینجا جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد در سرتاسر دنیا به مجموع فروش ۱.۵۶ میلیارد دلار دست یافته است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که فیلم هنوز در کشور چین اکران نشده است.

با این‌حال بنا بر گزارش وب‌سایت هالیوود ریپورتر، تحلیل‌گران اعتقاد دارند که این فیلم در نهایت به فروشی بین ۲.۲ تا ۲.۴ میلیارد دلار دست پیدا خواهد کرد. اگر پیش‌بینی این تحلیلگران درست باشد، Star Wars: The Force Awakens می‌تواند با پشت سر گذاشتن فیلم تایتانیک (که فروشی معادل با ۲.۱۹ میلیارد دلار داشت)‌، به دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شود.

مقاله مرتبط

فیلم Star Wars: The Force Awakens در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) اکران شد و از آن زمان بسیار موفق عمل کرده است و دیگر عادت کرده‌ایم که هرروز اخباری مبنی بر شکستن رکورد جدیدی از این فیلم بشنویم.

نظر شما در اینباره چیست؟ آیا این فیلم قدرت شکست دادن آواتار در بازار جهانی را خواهد داشت؟ البنه این نکته را نیز در نظر بگیرید که جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های دنیا، بدون در نظر گرفتن نرخ تورم است و اگر بخواهیم تورم را در نظر بگیریم، فیلم بر باد رفته (Gone With the Wind)، کماکان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما است.

[alert variation="alert-info"]اگر از علاقه‌مندان به فیلم Star Wars The Force Awakens هستید، می‌توانید تمام مطالب و ویدیوهای مربوط به این فیلم را در صفحه مخصوص به فیلم Star Wars The Force Awakens مشاهده کنید.[/alert]

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده