نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

توسعه‌دهندگان در حال کار روی بیش از ۱۰۰ بازی برای پلی‌استیشن وی‌آر هستند

با اینکه در یکی دو روز اخیر تمام توجه‌ها به آکیولس ریفت جلب شده، سونی نمی‌خواهد هدست واقعیت مجازی خودش فراموش شود. با توجه به مصاحبه‌های اخیر، به نظر می‌اید پلی‌استیشن وی‌آر از لحاظ تعداد بازی هیچ کم و کسری نخواهد داشت.

کاز هیرای، بالاترین مقام اجرایی سونی در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی در خلال نمایشگاه CES 2016 اشاره کرد توسعه‌دهندگان در حال کار روی بیش از ۱۰۰ بازی برای پلی‌استیشن وی‌آر هستند. مشخص است که این همه‌ی این بازی‌ها در زمان عرضه‌ی هدست در دسترس نیستند اما تعداد آن‌ها به قدری هست که خریداران اولیه‌ی پلی‌استیشن وی‌آر را برای مدتی سرگرم نگه دارد.

هیرای گفت این هدست واقعیت مجازی توسط توسعه‌دهندگان بسیاری پشتیبانی می‌شود و از تمام سر و صدایی که به خاطر آکیولس ریفت و وایو ایجاد شده، چندان هیجان‌زده نشده است. او همچنین اشاره کرد دوران واقعیت مجازی فرا رسیده  تا به گیمرها تجربه‌ای فراگیر از بازی‌ها ارائه کند.

در این مصاحبه همچنین در مورد گسترش جهانی این فناوری هم صبحت شد. فعلاً مشخص نیست واقعیت مجازی در برابر کسانی که علاقه‌ای به بازی‌های رایانه‌ای ندارند چطور عمل خواهد کرد. در مورد خاص پلی‌استیشن وی‌آر، از هیرای در مورد کاربرد دستگاه خارج از دنیای بازی‌ها هم سوال شد که او اظهار کرد هدف اصلی و اولیه‌ی آن‌ها، جذب گیمرهاست. البته کاز هیرای به این مسئله هم اشاره کرد که سونی تنها یک شرکت منحصر به بازی‌های رایانه‌ای نیست و سونی پیکچرز، زیرمجموعه‌ی دیگر آن‌ها در صنعت سینما فعالیت دارد.

واقعیت مجازی بازار دست‌نخورده‌ای دارد که فقط زمان مشخص می‌کند این فناوری بین کاربران تا چه اندازه محبوب می‌شود. با توجه به قیمت بالای آکیولس ریفت،‌ شاید اکثریت گیمرها برای این تجربه‌ی جدید کمی بیشتر صبر کنند.

منبع: Attack of the Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده