نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

کمپانی ای‌ام‌دی از احتمال کاهش قیمت پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان خبر داد

در جریان نمایشگاه CES 2016، صحبت‌های بسیار زیادی درباره آینده تکنولوژی شد. یکی از این مباحث، آینده کنسول‌های نسل هشتمی بود که مدیرعامل ای‌ام‌دی اعتقاد دارد که این کنسول‌ها به زودی با کاهش قیمت روبه‌رو خواهند شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

در جریان میزگردی که وب‌سایت تک‌رادار در نمایشگاه CES 2016 با لیزا سو، رئیس کمپانی ای‌ام‌دی برگزار کرد، وی صحبت‌هایی درباره قیمت نسل هشتم کنسول‌های بازی کرد. وی اعتقاد داشت که در آینده نزدیک به دلیل کاهش قیمت در ساخت چیپ‌های به کار رفته در کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، می‌توانیم شاهد کاهش قیمت این دو کنسول باشیم:

به طور کلی، کنسول‌های بازی عمری ۵ تا ۷ ساله دارند. بدون اشاره کردن به کنسول یک کمپانی خاص، به نظر من به زودی موقعیت‌هایی پیش خواهد آمد که سازندگان می‌توانند قیمت کنسول‌های خود را کاهش دهند.

یکی از مباحث مهم کنسول‌ها، قیمت آنها است. هنگامی که کنسول‌ها با کاهش قیمت روبه‌رو شوند، فروش آنها با افزایش چشم‌گیری مواجه می‌شود.

با اینکه در این مصاحبه سو به زمان مشخصی برای رخ دادن این اتفاق اشاره نکرد، با این حال صحبت‌های وی بسیار جالب توجه است. اگر هزینه تولید این کنسول‌ها کم شود و ما شاهد کاهش قیمت کنسول‌های نسل هشتمی باشیم، این مسئله بسیار به نفع گیمرهایی است که هنوز وارد نسل هشتم نشده‌اند.

حتی این خبر برای کسانی که یکی از دو کنسول نسل هشتمی را دارند و دوست دارند که کنسول دیگر را نیز تهیه کنند، بسیار خبر خوبی است و این افراد می‌توانند با هزینه کمتری به تهیه کنسول دیگر بپردازند.

به نظر شما آیا این اتفاق رخ خواهد داد و ما شاهد کاهش قیمت کنسول‌های نسل هشتمی خواهیم بود؟

منبع: Segment Next


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده