نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

سونی قصد دارد ویدیو های Let's Play را به عنوان یک نام تجاری ثبت کند!

به احتمال بسیار زیاد شما ویدیوهایی Let's Play را دیده‌اید و یا حداقل درباره آنها شنیده‌اید. به نظر می‌رسد کمپانی سونی قصد دارد در یک اقدام عجیب، این ویدیوها را به عنوان یک نام تجاری ثبت کند! با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

شاید بتوان وب‌سایت یوتیوب را یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین اتفاقات قرن ۲۱ دانست. با همه‌گیر شدن این وب‌سایت، افراد بسیار زیادی شغل‌های جدیدی برای خود ایجاد کرده‌اند و توانستند به درآمدهای چشم‌گیری به لطف یوتیوب دست پیدا کنند. یکی از بخش‌هایی که بسیار در این وب‌سایت پخش ویدیو طرفدار دارد، ویدیوهایی Let's Play هستند. در اینگونه از ویدیوها، افراد مختلفی از بازی‌های خود ویدیو تهیه می‌کنند و در رابطه با آنها حرف می‌زنند. افرادی مثل پیودی‌پای، گیم گرامپز و مارکیپلایر، از جمله افرادی هستند که از طریق این ویدیوها بسیار مشهور شدند و به درآمدهای میلیونی دست پیدا کرده‌اند.

حال به نظر می‌رسد که کمپانی سونی، در یک اقدام عجیب قصد دارد این ویدیوها را به عنوان یک علامت تجاری به ثبت برساند! این نکته توسط یکی از کاربران وب‌سایت نئوجف کشف شد. در توضیح این پرونده علامت تجاری که سونی برای ثبت آن اقدام کرده، عبارت «انتقال الکترونیکی و استریم بازی‌های ویدیویی از طریق شبکه‌های محلی و جهانی رایانه‌ها» دیده می‌شود. به زبان ساده‎‌تر، این توضیحات دقیقا معنای همان ویدیوهای Let's Play را می‌دهد.

مقالات مرتبط

این مسئله به دلایل کاملا واضحی مشکلات بسیار زیادی را بوجود خواهد آورد زیرا سونی قصد دارد با این کار خود چیزی را به عنوان علامت تجاری ثبت کند که توسط جامعه گیمرهای جهان ساخته شده است. یکی دیگر از مشکلات این اقدام سونی، قدمت بسیار زیاد عبارت Let's Play در تاریخ اینترنت است.

اگر کمی در شبکه جهانی وب جستجو کنید، می‌بینید که پیش از همه‌گیر شدن این عبارت به لطف یوتیوب، فروم‌های بسیار قدیمی مربوط به بازی که حتی قدمتشان به بیش از ۱۰ سال پیش نیز می‌رسد، از این عبارت استفاده می‌کردند. گیمرها، از طریق گرفتن اسکرین‌شات‌های مختلف و قرار دادان آنها در فروم‌ها و ارائه دادن توضیحاتی درباره این تصاویر، در حقیقت پایه‌گذار ویدیوهای Let's Play امروزی بودند. در حال حاضر این عبارت و این نوع ویدیوها به یک تجارت بزرگ تبدیل شده است. همین‌قدر کافی است که بدانید که یک کانال یوتیوب که نامش Let's Play است، بیش از ۳ میلیون مشترک دارد. تمام این مسائل دست به دست هم داده تا این اقدام سونی بیش از پیش عجیب به نظر برسد.

تنها فرضیه‌ای که می‌تواند این اقدام سونی را تا حدودی توجیه کند، این است که این کمپانی ژاپنی قصد دارد که از این نوع ویدیوها در یک کمپین تبلیغاتی استفاده کند. با این حال وجود عبارت «استریم کردن بازی‌های ویدیویی» در این پرونده علامت تجاری، کمی عجیب است. شاید هم سونی قصد دارد که نام سرویس توییچ خود را تغییر دهد. با این حال هنوز هیچ چیز مشخص نیست. اما نکته‌ای که می‌تواند کمی خیال کسانی که از طریق این ویدیوها زندگی می‌گذرانند را راحت کند، وضعیت پرونده است که در حالت «غیر نهایی» قرار دارد. معمولا وقتی که پرونده‌ها این حالت را به خود می‌گیرند، مشکلی در آنها وجود دارد و پرونده‌ها به درخواست کننده ثبت این علامت تجاری، برگشت داده می‌شوند.

نظر شما درباره این اقدام سونی چیست؟ آیا به نظر شما این کار سونی دلیل خاصی دارد؟

منبع: Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده