نویسنده: wood patch
// یکشنبه, ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

تاریخ انتشار بازی Doom توسط وب‌ سایت آمازون فرانسه مشخص شد

بنابر آخرین تغییرات پدید آمده در وب‌سایت آمازون فرانسه، تاریخ انتشار بازی مورد انتظار Doom از ماه آوریل به ماه ژوئن تغییر کرده است که به احتمال زیاد، طی روزهای آینده شاهد تایید رسمی از سوی بتسدا مبنی‌بر صحت تاریخ عرضه اعلام شده نیز خواهیم بود. برای اطلاع از جزئیات خبر با زومجی همراه باشید.

اگر به نسخه آلمانی‌زبان فروشگاه استیم مراجعه کرده باشید، در داخل لینک پیش‌خرید Doom، پنجره‌ای قرار گرفته که در آن تاریخ عرضه بازی، آوریل سال میلادی جاری (فروردین ۹۵) درج شده است. با استناد به همین تاریخ، اکثر وب‌سایت‌ها و خرده‌فروشی‌ها، ماه آوریل را به عنوان بازه زمانی انتشار بازی برشمرده‌اند و برخی دیگر نیز بر اساس اعلان‌های رسمی ودر عین حال، ضد و نقیض بتسدا، تاریخ‌های دیگری را در نظر دارند. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که شعبه فرانسه فروشگاه اینترنتی آمازون نظر کاملا متفاوتی دارد؛ چراکه در فهرست اطلاعات مربوط به خرید این اثر، ۳۰ ژوئن ۲۰۱۵ (۱۰ تیر ۱۳۹۵) به عنوان تاریخ عرضه بازی بر روی رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان اعلام شده است.

doom-720x582

اگرچه ممکن است این اطلاعات صرفا بر اساس حدس و گمان یا منابع غیر رسمی باشند؛ اما شاخه فرانسه آمازون، سابقه درخشانی در اعلام صحیح تاریخ انتشار بازی‌های رایانه‌ای دارد. برای مثال، چندی پیش وب‌سایت آمازون فرانسه، تاریخ انتشار نسخه پی‌سی بازی Rise of the Tomb Raider را مشخص کرده بود که بعدا با اعلام رسمی استودیوی سازنده، درستی آن روشن شد. بنابراین تاریخ یادشده را باید در صدر فهرست احتمالات قرار داد.

اولین قسمت از مجموعه بازی‌های Doom آن‌قدر نافذ و گیرا بود که به آن لقب «شاهکار آثار سبک تیراندازی» را داده بودند و سبکی که امروزه از آن با نام «شوتر اول شخص» یاد می‌کنیم، در آن زمان با نام «Doom Clones» شناخته می‌شد.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده