نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

Star Wars: The Force Awakens تبدیل به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شد

با اعلام میزان فروش آخر هفته فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars; The Force Awakens)، فیلم توانست تبدیل به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما شود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

پس از اینکه قسمت هفتم جنگ ستارگان چندی پیش توانست تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای آمریکا شود و همچنین در روز اول اکرانش در کشور چین، توانست با فروشی معادل با ۳۳ میلیون دلار رکوردشکنی کند، امروز اعلام شد که نیرو برمی‌خیزد توانسته در آخر هفته گذشته فروشی معادل با ۱۴۵.۹۳ میلیون دلار داشته باشد. این میزان فروش، فروش کلی جهانی فیلم را به رقم ۱.۷۳۳ میلیارد دلار رساند و The Force Awakens را تبدیل به سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان کرد. پیش از این فیلم دنیای ژوراسیک (Jurassic World) با فروشی معادل با ۱.۶۶۹ میلیارد دلار، سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان بود.

همچنین در آخر هفته گذشته، فروش فیلم در آمریکا توانست از مرز ۸۰۰ میلیون دلار عبور کند. با این حال قسمت هفتم جنگ ستارگان برای اینکه بتواند در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما باز هم صعود کند، کار بسیار سختی در پیش دارد زیرا فیلم‌های اول و دوم این جدول به ترتیب آواتار ( با فروشی معادل ۲.۷۸ میلیارد دلار)‌ و تایتانیک ( با فروشی معادل ۲.۱۸۶ میلیارد دلار) هستند. البت لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما، بدون در نظر گرفتن نرخ تورم است و ما اگر بخواهیم که نرخ تورم را نیز محاسبه کنیم، فیلم بر باد رفته (Gone With The Wind)، کماکان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما محسوب می‌شود.

مقاله مرتبط

در راستای دیگر اخبار مربوط به فیلم، چند روز پیش ساموئل ال جکسون، بازیگر دومین سه‌گانه فیلم، چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که به نطر وی هنرپیشگان جوان قسمت هفتم فیلم، باید به مدرسه لایت‌سیبرها بروند! چندی پیش نیز جورج لوکاس، صاحب امتیاز اسبق و خالق این مجموعه، سران کمپانی دیزنی را به برده‌داران سفید تشبیه کرده بود. هرچند که وی به سرعت از دیزنی به دلیل این اظهار نظر خود عذرخواهی کرد.

فیلم Star Wars: The Force Awakens در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) اکران شد و از آن زمان بسیار موفق عمل کرده است و دیگر عادت کرده‌ایم که هرروز اخباری مبنی بر شکستن رکورد جدیدی از این فیلم بشنویم.

نظر شما درباره فروش قسمت هفتم فیلم جنگ ستارگان چیست؟ تحلیل‌گران اعتقاد دارند که فیلم کار اکران خود را با فروشی بین ۲.۲ تا ۲.۴ میلیارد دلار به پایان خواهد رساند، آیا شما نیز با آنها موافق هستید یا فکر می‌کنید فیلم توانایی تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را دارد؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده