نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵

جدول فروش هفتگی انگلستان: CoD Black Ops 3 سال را همانگونه آغاز کرد که به پایان رسانده بود

اولین هفته سال ۲۰۱۶ میلادی در صنعت بازی‌سازی، به‌دلیل انتشار نشدن بازی جدید مهمی، بسیار آرام سپری شد و Call of Duty Black Ops 3، سال را همانگونه آغاز کرد که به پایان رسانده بود. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۹ ژانویه ۲۰۱۶ (۱۹ دی) همراه باشید.

دنیای بازی‌های ویدیویی، در حال سپری کردن روزهای آرامی است. در هفته اول سال ۲۰۱۶ میلادی، ما شاهد انتشار فیزیکی هیچ بازی بزرگی نبودیم و همین مسئله باعث شده که این هفته نیز به مانند روال چند هفته اخیر، تغییرات بسیار کمی را در جدول فروش هفتگی انگلستان شاهد باشیم.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته به مانند هفته گذشته بازی Call of Duty: Black Ops 3 توانست رتبه اول جدول فروش هفتگی انگلستان را تصاحب کند و سال میلادی را همانگونه که به پایان رساند، آغاز کند. جدیدترین بازی مجموعه ندای وظیفه که توسط تری‌آرک ساخته شده، این هفته با ۶۸ درصد افت فروش مواجه شده بود. اولین تغییر جدول اولین هفته سال جدید میلادی،‌ در مکان دوم مشاهده می‌شود. جایی که فیفا ۱۶ توانسته با دو پله صعود، به رتبه دوم جدول این هفته راه پیدا کند. این مسئله باعث شده که Star Wars Battlefront، شوتر چندنفره استودیو دایس، یک پله سقوط کند و با افت فروش ۶۶ درصدی در مکان سوم قرار بگیرد. یکی دیگر از نکات جالب جدول این هفته، قرار گرفتن Grand Theft Auto V، اثر ساخته شده توسط راک‌استار و یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های این جدول، در مکان چهارم است. قرار گرفتن GTA V در مکان چهارم به این معنی است که Fallout 4، بازی نقش‌آفرینی جدید بتسدا و بهترین بازی سال از دید تحریریه زومجی، دو پله سقوط کرده و با افت فروش ۷۵ درصدی به مکان پنجم رضایت بدهد.

رتبه شش جدول نیز مانند رتبه اول، دستخوش تغییری نشده است و بازی Tom Clancy's Rainbow 6: Siege، مکان هفته گذشته خود را حفظ کرده است. یکی‌دیگر از صعودکنندگان این هفته، WWE 2K16 استودیو تو کی اسپورتز است که توانسته خود را از مکان نهم به مکان هفتم برساند. Just Cause 3، جدیدترین ساخته آوالانچ که اسکوئر انیکس وظیفه انتشار آن را بر عهده دارد نیز این هفته در تیم «حفظ جایگاه هفته قبل» قرار گرفته و در مکان هشتم، جایی که هفته قبل هم بود، دیده می‌شود.

Assassin's Creed: Syndicate، جدیدترین بازی مجموعه فرقه اساسین‌ها، نیز با ۶۸ درصد افت فروش و دو پله سقوط به مکان نهم جدول این هفته رضایت داده است. اما شاید جالب‌ترین اتفاق این هفته در رتبه دهم دیده شود. جایی که Battlefield 4 دوباره وارد جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته انگلستان شده است. این بازی که هفته گذشته در مکان ۲۳ ام قرار داشته، موفقیت خود را مدیون تخفیف نسخه‌های نسل هفتمی خودش است. ۹۷ درصد فروش هفته گذشته این بازی، روی دو پلتفرم ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 بوده است.

در ادامه می‌توانید جدول کامل بازی‌های پرفروش انگلستان منتهی‌ به ۹ ژانویه (۱۹ دی) را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Call of Duty Black Ops 3
۶۸ درصد افت فروش و آغاز سال میلادی در مکان اول

۲

۴
FIFA 16
صعود دو پله‌ای با وجود ۵۵ درصد افت فروش

۳

۲
Star Wars: Battlefront
افت فروش ۶۶ درصدی و از دست دادن مکان دوم جدول

۴

۵
Grand Theft Auto V
صعود یک پله‌ای و ۵۹ درصد افت فروش

۵

۳
Fallout 4
از دست دادن مکان سوم و ۷۵ درصد افت فروش

۶

۶
Tom Clancy's Rainbow 6: Siege
حفظ جایگاه هفته قبل

۷

۹
WWE 2K16
۵۳ درصد افت فروش و صعود دو پله‌ای در جدول

۸

۸
Just Cause 3
یکی‌دیگر از بازی‌های که این جایگاه این هفته‌اش دستخوش تغییر نشده است

۹

۷
Assassin's Creed: Syndicate
عوض کردن رتبه خود با بازی WWE 2K16 و ۶۸ درصد افت فروش

۱۰

۲۳
Battlefield 4
ورود دوباره به جدول از مکان بیست و سوم به‌لطف تخفیفات نسخه نسل هفتمی بازی

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده