نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

خرج ۷ هزار و ۶۰۰ دلاری یک گیمر برای خرید آیتم‌های بازی FIFA 16

امکان خرید‌های درون برنامه‌ای امروزه یک مورد رایج در اکثر بازی‌های ویدیویی است. حال یکی از طرفداران بازی FIFA 16 نزدیک به ۷ هزار و ۶۰۰ دلار برای این بازی خرج کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

در نسخه‌های اخیر سری فوق محبوب FIFA، برخی از آیتم‌های بازی مثل برخی بازیکنان در حالت Ultimate Team را می‌توان با پرداخت مبلغ، راحت‌تر به دست آورد. ولی گاهی برخی بازیکنان بدون توجه به مبلغ نهایی پول زیادی صرف خرید چنین آیتم‌هایی می‌کنند که ممکن است آن‌ها و خانواده‌هایشان را دچار مشکل کند. نمونه‌ای از این کاربران، یکی از طرفداران بازی در کشور کانادا است که به طور دقیق مبلغ ۷ هزار و ۶۲۵ دلار صرف خرید آیتم‌های بازی فیفا کرده است. البته دقیقا مشخص نیست که وی برای خرید چه آیتم‌هایی در کدام نسخه از فیفا این مبلغ را صرف کرده، ولی به گزارش سایت CBS، احتمالا این خرید‌ها در FIFA 16 صورت گرفته‌اند.

قضیه زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم این گیمر تمام مبلغ مذکور را از کارت اعتباری والدینش خرج کرده است! والدین این گیمر پس از مطلع شدن از مبلغ مذکور، اعلام کردند:

فرزندم فکر می‌کرد که فقط برای بار اول باید برای خرید آیتم‌ها پول پرداخت کند. او هم دقیقا به اندازه ما از این اتفاق ناراحت است. چرا که هرگز تصور نمی‌کرد برای تمامی خرید‌هایش مبلغی از حساب ما کسر می‌شود.

این گیمر خرید‌های مذکور را در کنسول ایکس‌باکس وان انجام داده و به همین دلیل هم مایکروسافت پس از روبرو شدن با این قضیه، موضع همیشگی خود را در برابر آن گرفته است که به شرح زیر است:

خرید‌هایی که از کارت اعتباری والدین کاربران صورت می‌گیرند، به نظر ما کاملا قانونی و مجاز هستند. به همین دلیل هم ما همواره از والدین گیمر‌ها درخواست می‌کنیم که فعالیت آن‌ها را تحت نظر داشته باشند و از سرویس‌های امنیتی استفاده کنند که برای پیشگیری از مشکلات مشابه در نظر گرفته‌ایم.

به‌علاوه جان لافورد، کارشناس منافع عامه در منطقه اوتاوا کانادا، در مورد مشکل این کاربر گفته است:

متاسفانه ما روزانه با هزار مورد مشابه در تمامی پلتفرم‌های بازی روبرو می‌شویم و مشکل این جا است که امکان اعلام آمار دقیق هم در این مورد وجود ندارد. چرا که کاربران با میل خود خرید‌ها را انجام می‌دهند و به همین دلیل هم امکانی برای گزارش استفاده غلط و غیر‌قانونی از آن در خرید‌های درون بازی گنجانده نشده است.

به هر حال امکان خرید‌های درون برنامه‌ای امروزه نه فقط در بازی‌های کنسولی که در آثار موبایل هم دیده می‌شوند و باید والدین بر نحوه استفاده فرزندان‌شان از آن‌ها نظارت کنند. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: Segment Next


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده