نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

تماشا کنید: بازی در ۴ فصل مختلف با ماد جدید Fallout 4

درحالی‌که هنوز ابزار ماد‌سازی بازی Fallout 4 به‌طور رسمی منتشر نشده است، ولی تعدادی از علاقه‌مندان ماد‌های جالبی برای بازی ساخته‌اند. یکی از این ماد‌ها که جدیدا هم منتشر شده، امکان بازی در ۴ فصل سال را فراهم می‌کند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

در بازی فال‌اوت 4 چرخه روز و شب دیده می‌شود و تغییرات آب و هوایی هم فقط محدود به بارش باران هستند. حال یکی از کاربران بازی که با نام GameDouches در سایت نکسوس‌ماد شناخته می‌شود، ماد Fallout 4 Seasons را ساخته است که با گسترش داده چرخه زمانی بازی، هر ۴ فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان را در بازی شبیه‌سازی کرده است.

سازنده ماد در توضیحات رسمی آن اعلام کرده که این ماد تا حدی هم جزییات گرافیکی بازی را بهبود می‌بخشد، به همین دلیل هم نصب کردن آن ممکن است باعث افت فریم نسبی بازی شود. ولی سازندگان قصد ندارند تا عملکرد آن را بهبود ببخشند، چرا که سعی کرده‌اند تا حد ممکن بین جلوه‌های بصری ماد و عملکرد آن تعادل ایجاد کنند.

به‌علاوه سازندگان اعلام کرده‌اند که پیشنهاد می‌شود کاربران در حال حاضر فقط یکی از فصل‌ها را در آن واحد انتخاب کنند. دلیل این کار نبود ابزار ماد‌سازی رسمی برای بازی اعلام شده و به همین دلیل هم انتخاب بیش از ۱ فصل به‌صورت همزمان، ممکن است به پایداری بازی آسیب وارد کند. سازندگان قول داده‌اند که پس از انتشار ابزار ماد‌سازی رسمی فال‌اوت 4، امکان تغییر خودکار فصل‌ها را هم فراهم خواهند کرد. توضیحات رسمی ۴ فصل موجود در بازی هم به شرح زیر است:

  • بهار: سر سبز‌ترین فصل در بین تمامی فصول که می‌توانید انواع گیاهان مختلف را در محیط بازی ببینید و از آن‌ها استفاده کنید.
  • تابستان: کمی از طراوت محیط کاسته شده و گیاهان کم‌تری هم نسبت به بهار پیدا می‌شوند.
  • پاییز: درختان و گیاهان همگی حس و حال پاییزی دارند و برگ‌های زرد در همه جا دیده می‌شود. در این فصل هم گیاهان زیادی برای استفاده وجود دارد.
  • زمستان: هیچ نشانی از حیات در محیط نیست و برف همه جا را فرا گرفته است. حتی در صورت تمایل می‌توانید قابلیت بارش برف را هم فعال کنید.

در ادامه می‌توانید ویدیویی از این ماد را تماشا کنید:

برای فال‌اوت تا امروز ماد‌های زیادی منتشر شده‌اند؛ برای مثال یکی از ماد‌ها گرافیک بازی را شبیه به سری Borderlands می‌کند و فضای فانتزی‌تری به بازی می‌دهد، یا ماد دیگری عرضه شده است که امکان مبارزه با لایت سیبر‌های سری جنگ ستارگان را فراهم می‌کند و همچنین می‌توانید با نصب یک ماد زامبی‌های نازی را به دنیای فال‌اوت 4 ببرید.

نظر شما در مورد ماد فصل‌های فال‌اوت 4 چیست؟ آیا تا به حال از دیگر ماد‌های بازی استفاده کرده‌اید؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده