نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

شکایت از مایکروسافت برای خش‌دار شدن دیسک‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ بررسی می‌شود

در سال ۲۰۰۷ عده‌ای از دارندگان کنسول ایکس‌باکس 360 به خاطر خش‌دار شدن دیسک‌های بازی به وسیله‌ی این کنسول اعلام نارضایتی کردند و خواستند که مایکروسافت را برای این موضوع به دادگاه بکشانند. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

قرار است دادگاه دیوان عالی درباره‌ی این مسئله و مقصر بودن مایکروسافت قضاوت کند. این دادگاه در تاریخ ۱۵ ژانویه درخواست تجدیدنظر یا فرجام از سوی مایکروسافت را شنیده است. این شرکت ادعا می‌کند که آسیب دیدن دیسک‌ها به خاطر استفاده‌ی نادرست از ایکس‌باکس 360 است و ربطی به نقص فنی کنسول ندارد. طبق اعلام مایکروسافت از میان ۸۴ میلیون دستگاه ایکس‌باکس 360 که این کمپانی به فروش رسانده تنها ۰.۴ درصد از صاحبان این کنسول خش‌دار شدن دیسک‌های بازی را گزارش داده‌اند.

این پرونده یک بار در سال ۲۰۱۲ به خاطر عدم وجود شکایات کافی برای طرح دعوی مختومه اعلام شد، اما از طریق دادگاه تجدیدنظر فدرال ادامه پیدا کرد.

ایکس‌باکس 360 کنسول نسل هفتمی شرکت مایکروسافت و دومین کنسول از خانواده‌ی ایکس‌باکس است که در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد. تا سال ۲۰۱۴ حدود ۸۴ میلیون دستگاه از این کنسول به فروش رسید؛ این آمار ایکس‌باکس 360 را به ششمین کنسول پرفروش تاریخ تبدیل می‌کند. با وجود عرضه‌ی کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۳، مایکروسافت اعلام کرده که فعلا به پشتیبانی از ایکس‌باکس 360 ادامه خواهد داد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده