نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹

شرکت‌های آمریکایی برای تجارت با ایران مجاز شدند؛ یک گام تا حضور مایکروسافت در ایران

با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، حالا خبر می‌رسد که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند با کشورمان تجارت کنند. شاید اولین چیزی که به ذهن گیمرهای ایرانی می‌رسد، حضور رسمی مایکروسافت و کنسول نسل هشتمی این شرکت در کشورمان باشد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد در چارچوب کاهش تحریم‌ها علیه ایران، به شعبه‌های خارجی شرکت‌های آمریکایی اجازه تجارت با ایران را خواهد داد.

بدین‌ ترتیب شعبه‌های اروپا و دیگر نقاط شرکت‌های مطرح آمریکا همچون مایکروسافت، اپل، گوگل، جنرال موتورز و دیگر شرکت‌های مطرح این کشور می‌توانند با ایران تجارت کرده و دفاتر خود را در ایران افتتاح کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه کرد:

مقامات آمریکا همچنین محدودیت‌های مربوط به خرید نفت ایران از سوی نهادهای غیرآمریکایی و همچنین فروش کالا و خدمات به بخش انرژی ایران را از میان برداشته است. لغو ممنوعیت تجارت غیر آمریکایی‌ها با بخش نفتی ایران یک گشایش مهم در تحریمی بود که مناسبات غرب با دارنده یکی از بزرگترین ذخایر نفت جهان را قطع کرده بود.

به گزارش کمیسیون اروپا، این تحریم‌ها صادرات ایران به کشورهای اتحادیه اروپا راعمدتاً در ارتباط با انرژی در فواصل سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ تا ۸۶ درصد کاهش داد.

درحالی که شرکت‌های امریکایی هنوز درمورد خرید نفت ایران یا تأمین تجهیزات صنعت نفت این کشور محدودیت دارند، اروپا به این بازار دسترسی خواهد داشت.

شعبه‌های خارجی شرکت‌های آمریکا تا سال ۲۰۱۲ اجازه فعالیت در ایران را داشتند ولی بعدا تحریم‌های کنگره امریکا گسترش یافت و مجازات‌هایی برای شرکت‌های آمریکایی در صورت معامله واحدهای خارجی آنها با ایران در نظر گرفته شد.

منبع: زومیت


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده