نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۱

انویدیا GTX 970 محبوب‌ترین کارت گرافیکی نظر‌سنجی استیم

استیم در حال حاضر معتبر‌ترین فروشگاه برای کاربران رایانه‌های شخصی است و همچنین به عنوان پلتفرمی برای اجرای بازی‌ها هم شناخته می‌شود. در نظر‌سنجی این فروشگاه، کارت گرافیکی GTX 970 انویدیا به عنوان محبوب‌ترین کارت در بین کاربران معرفی شده است.

نظر‌سنجی سخت‌افزاری استیم یک مرجع نسبتا قابل اطمینان برای شناسایی محبوب‌ترین قطعات سخت‌افزاری است؛ چرا که بیشتر بازی‌های  پی‌سی بر روی استیم عرضه می‌شوند بنابراین اکثر پی‌سی گیمر‌ها در نظر‌سنجی آن شرکت می‌کنند. آخرین نظر‌سنجی‌ که در اواخر سال ۲۰۱۵ صورت گرفت، ویندوز ۷ محبوب‌ترین ویندوز در بین کاربران  شناخته شد و ویندوز ۱۰ هم با اختلاف کمی در رتبه دوم قرارگرفت. اکثر کاربران از سیستمی با ۸ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند و کارت گرافیکی GTX 970 انویدیا هم محبوب‌ترین کارت گرافیکی در بین این کاربران است.

به‌طور دقیق‌تر، ۸۰/۷۵ درصد کاربران استیم از کارت‌های گرافیکی دایرکت ایکس ۱۱ و ۱۵/۸۶ درصد هم  از کارت‌های دایرکت‌ایکس ۱۰ استفاده می‌کنند. کارت GTX 970 محبوب‌ترین کارت در نظر‌سنجی اخیر است و ۴/۸۹ درصد افراد شرکت کنند در این نظر‌سنجی، از آن استفاده می‌کنند. در رتبه بعدی محبوب‌ترین کارت‌های گرافیکی Intel HD4000 است.

البته این نظر‌سنجی آمار جالب دیگری هم در اختیارمان می‌گذارد،  رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ محبوب‌ترین رزولوشن در بین کاربران است و ۳۵/۱۵ درصد افراد با این رزولوشن بازی‌های خود را اجرا می‌کنند. ۱/۲۸ درصد افراد حاضر در این نظر‌سنجی  مانیتور‌هایی با رزولشون ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ را برای بازی انتخاب کرده اند و فقط ۰/۷ درصد از افراد مانیتور خود را به 4K ارتقا داده‌اند.

شاید این نظر‌سنجی ۱۰۰ درصد دقیق نباشد، ولی یک تصویر کلی از وضعیت سیستم‌های مخصوص بازی در بین کاربران استیم  و محبوبیت بالای کارت GTX 970 را  ارائه می‌دهد. از آنجایی که این کارت توسط کمپانی آکیولس به عنوان پیش‌نیاز اولیه هدست آکیولس ریفت معرفی شده، می‌توان انتظار داشت که محبوبیت آن روز‌به‌روز بیش‌ترهم شود.

اگر شما هم یک پی‌سی گیمر هستید، در حال حاضر از کدام کارت گرافیکی استفاده می‌کنید؟

منبع: Kitguru


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده