نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: هفته های آرام کماکان با صدرنشینی Black Ops 3 ادامه دارد

در حالیکه تقریبا دو هفته از سال ۲۰۱۶ گذشته است، بازی Call of Duty: Black Ops 3 کماکان به روند صدرنشینی خود در جدول فروش هفتگی انگلستان ادامه می‌دهد. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ (۲۶ دی) همراه باشید.

اگر از افرادی باشید که جدول فروش هفتگی انگلستان را دنبال می‌کنید، مطمئنا متوجه این موضوع شده‌اید که پس از هفته‌های طوفانی یکی دو ماه آخر سال ۲۰۱۵، چند هفته‌ای است که به‌دلیل منتشر نشدن بازی جدیدی، این جدول دستخوش تغییرات آنچنان زیادی نشده است. تنها نکته حائز اهمیت جدول این هفته، صدرنشینی بازی Call of Duty: Black Ops 3 برای ۶ هفته متوالی است. با این اتفاق، این بازی با رکورد FIFA 15، که آن هم برای ۶ هفته متوالی در صدر جدول پرفروش‌ترین‌های انگلستان قرار گرفته بود، برابری کرد.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، Grand Theft Auto V، بازی فوق‌العاده موفق استودیو محبوب راک‌استار، این هفته توانست با وجود ۱۶ درصد افت فروش، به مکان دوم جدول صعود کند و FIFA 16 را به مکان سوم بفرستد. فیفا ۱۶، این هفته با ۴۵ درصد افت فروش مواجه شده بود. GTA V، این هفته، بالاترین رتبه را از هفته سی و چهارم سال گذشته به‌دست آورده است. Tom Clancy's Rainbow 6: Siege، جدیدترین بازی از مجموعه شوتر تاکتیکال یوبی‌سافت، با افت فروشی ۲۴ درصدی روبه‌رو بود اما توانست یک پله صعود کند و در جایگاه پنجم قرار بگیرد.

بازی Just Cause 3 نیز این هفته در میان صعودکنندگان بود و توانست با دو پله صعود، در مکان ششم جای بگیرد. این هفته، تنها بازی دیگری که توانست مانند Black Ops 3 جایگاه هفته قبل خود را حفظ کند، WWE 2K16 ساخته تو کی اسپورتز بود. این بازی همانند هفته گذشته، مکان هفتم خود را حفظ کرده بود. بازی سال ۲۰۱۵ از دید تحریریه زومجی یعنی Fallout 4، نقش‌آفرینی دوست‌داشتنی بتسدا، با ۶۵ درصد افت فروشی که به خود دید، برای اولین‌بار از زمان انتشارش از ۵ بازی برتر بیرون آمد و در مکان هشتم قرار گرفت. دو بازی که مجددا این هفته راه خود را به جدول پرفروش‌ترین بازی‌‌های هفته باز کردند، Lego Jurassic World و Minecraft: Xbox Edition بودند که به ترتیب توانستند از مکان‌های دوازدهم و سیزدهم، خود را به مکان‌های نهم و دَهم برسانند. یکی از غایبن سرشناس جدول این هفته، جدیدترین بازی از مجموعه فرقه اساسین‌ها یعنی Assassin's Creed: Syndicate بود که با ۷۲ درصد افت فروش به رتبه ۲۴‌ام سقوط کرد.

در ادامه می‌توانید جدول کامل بازی‌های پرفروش انگلستان منتهی‌ به ۱۶ ژانویه (۲۶ دی) را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Call of Duty Black Ops 3
۶ هفته متوالی در صدر و برابری کردن با رکورد بازی FIFA 15

۲

۴
Grand Theft Auto V
صعود دو پله‌ای با وجود ۱۶ درصد افت فروش و دست یافتن به بالاترین رتبه خود از هفته ۳۴‌ام سال گذشته

۳

۲
FIFA 16
افت فروش ۴۵ درصدی و از دست دادن مکان دوم جدول

۴

۳
Star Wars: Battlefront
سقوط یک پله‌ای و ۴۵ درصد افت فروش

۵

۶
Tom Clancy's Rainbow 6: Siege
صعود یک پله‌ای و افت فروشی ۲۴ درصدی

۶

۸
Just Cause 3
دو پله صعود و ۲۴ درصد افت فروش

۷

۷
WWE 2K16
حفظ جایگاه هفته قبل و ۳۰ درصد افت فروش

۸

۵
Fallout 4
خارج شدن از ۵ بازی برتر جدول برای اولین‌بار از زمان انتشار و ۶۵ درصد افت فروش

۹

۱۲
Lego Jurassic World
ورود دوباره به جدول از مکان دوازدهم

۱۰

۱۳
Minecraft: Xbox Edition
ورود دوباره به جدول از مکان سیزدهم

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده