نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

اطلاعات جدید از هولولنز: شارژدهی ۵.۵ ساعته و پشتیبانی از اتصالات بی‌سیم

اطلاعات تازه‌ای از هولولنز، هدست واقعیت افزوده‌ی مایکروسافت منتشر شده که به برخی ویژگی‌های آن مانند دوام باتری و امکانات ارتباطی می‌پردازد. با زومجی همراه باشید.

بروس هریس، بازاریاب فنی مایکروسافت، اخیراً در رویدادی به صحبت درباره‌ی هدست هولولنز پرداخته است. آن‌طور که از گفته‌های وی مشخص است این محصول کاملاً بی‌سیم خواهد بود و باتری آن می‌تواند در استفاده‌ی معمول، انرژی دستگاه را تا ۵.۵ ساعت تأمین کند؛ ضمن اینکه شارژ آن در استفاده‌های سنگین تا ۲.۵ ساعت دوام خواهد آورد. هولولنز همچنین قابلیت‌ این را دارد که از طریق بلوتوث یا وای-فای به دستگاه‌های مختلفی که از این استانداردها پشتیبانی می‌کنند، متصل شود. در این میان تنها کافی است که دستگاه‌ها در محدوده‌ی پوشش اتصالات فوق قرار داشته باشند و در همین راستا، امکان متصل شدن به لوازمی که در اتاق‌هایی مجزا از فضای به‌کارگیری هدست قرار دارند هم برای کاربر وجود دارد.

هریس طی صحبت‌های‌اش عنوان کرد که هولولنز می‌تواند تمام نرم‌افزارهایی را که با ویندوز 10 سازگاری دارند، اجرا کند. او همچنین میدان دید این هدست را با نمایی از «یک نمایشگر ۱۵ اینچی که در ۶۰ سانتی‌متری چشمان فرد قرار گرفته» مقایسه کرد که مقدار آن با توجه به مصرف باتری و قیمت محصول تعیین شده است. وی گفت که مایکروسافت ممکن است سطح این میدان دید را افزایش دهد؛ البته به‌شرطی که این کار از جهت اقتصادی منطقی باشد. بازاریاب فنی مایکروسافت از توانایی هدست‌ها برای متصل شدن به یکدیگر از طریق اینترنت هم صحبت کرد که به این شکل، چندین کاربر می‌توانند در تجربه‌ای هم‌زمان از کار با این محصول شریک شوند. در این بین، از قیمت نسخه‌ی نهایی هدست صحبتی نشد؛ ولی هریس اعلام کرد که هولولنز، برخلاف تخته‌ی هوشمند سرفیس هاب، در ایالات متحده به تولید نمی‌رسد.

مایکروسافت تصمیم دارد تا کمتر از سه ماه آینده، نسخه‌ی ویژه‌ی توسعه‌دهندگان هولولنز را با قیمت ۳ هزار دلار عرضه کند. این نسخه دارای ۲ گیگابایت رم، پردازنده‌ای با معماری x86 و Refresh Rate یا فرکانس نوسازی ۶۰ هرتز خواهد بود.

هولولنز یک رایانه‌ی هولوگرافیک است که نخستین‌بار در ژانویه‌ی ۲۰۱۵ (زمستان ۱۳۹۳) به‌طور رسمی به علاقه‌مندان فناوری معرفی شد. این محصول برخلاف هدست‌هایی مانند آکیولس ریفت به‌جای واقعیت مجازی (VR) از تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) بهره می‌برد.

منابع: VG247 / IGN / NeoWin


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده