نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

شایعه: نینتندو NX با گوشی های هوشمند، رایانه‌های شخصی و کنسول های رقیب کار خواهد کرد

دیروز، چند گزارش جدید از کنسول نینتندو NX در اینترنت پخش شد که اطلاعات جدیدی از این کنسول مرموز نینتندو در اختیار طرفداران قرار داد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

تاکاشی موچیزوکی، یکی از خبرنگاران وال استریت ژورنال، توییتی منتشر کرد که در آن اطلاعات جدیدی از کنسول نینتندو NX دیده می‌شد. وی در این توییت اعلام کرده احتمالا کنسول بعدی نینتندو با دستگاه‌های دیگری مانند رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند و حتی کنسول‌های رقیب مانند پلی‌استیشن 4 نیز کار خواهد کرد.

بنا به گفته موچیزوکی، او این اخبار را از طریق دیوید گیبسون، رئیس تحقیقات کمپانی مک‌کوایر که در ژاپن قرار دارد، دریافت کرده است. با این حال صحبت‌های وی فقط در حد شایعه هستند. همچنین هم‌زمان با این خبر، تصاویری از یک نظرسنجی از وب‌‎سایت جی‌اف‌کی (یکی از مشتریان نینتندو) در توییتر منتشر شد که در آن تصاویر مشخص شده بود که کنسول NX از یک سیستم بر پایه اچیومنت پیروی می‌کند و همچنین قابلیت استریم تصاویر با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را خواهد داشت و بازی‌های آن با رزولوشن 900p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند.

ساعاتی پس از انتشار اولین تصویر از این نظرسنجی، تصاویر دیگر این نظرسنجی برروی سطح اینترنت قرار گرفت که اطلاعات بیشتری از این کنسول در اختیار دوست‌داران قرار داد. بر اساس این اطلاعات، کنسول NX، یک سرویس آنلاین رایگان به همراه یک سرویس آنلاین پولی خواهد داشت که سرویس دوم در ازای دریافت مبلغ سالیانه یا ماهیانه‌ای، امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این نظرسنجی به قابلیت پشتیبانی از بازی‌های قدیمی (‌Backwards Compatibility) نیز اشاره شده است.

همچنین در ادامه تصاویری که از این نظرسنجی منتشر شد، اشاره‌ای به یک سرویس پولی اشتراکی برای ‌بازی٬های نیز شده بود. این سرویس به مشترکینی که حق اشتراک ماهیانه پرداخت کنند، اجازه دسترسی به بیش از ۱۵۰ بازی را خواهد داد. این بازی‌ها به صورت مداوم در حال به‌روزرسانی شدن هستند و بازی‌های جدید ۶ تا ۱۸ ماه پس از انتشار، در این سرویس قرار خواهند گرفت.

در انتهای این نظرسنجی، مقایسه‌ایی بین پلتفرم‌های NX، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در زمینه‌های قیمت، فضای هارد دیسک و موارد دیگر صورت گرفته است.

نینتندو درباره این شایعات منتشر شده گفت که چیزی برای اعلام در این رابطه ندارند.

نظر شما درباره این شایعات چیست؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده