نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

از این به بعد می‌توانید The Witcher 2 را هم روی ایکس‌باکس وان بازی کنید

مایکروسافت دیروز، ۱۰ بازی جدید را به لیست بازی‌های ایکس‌باکس 360 که از طریق قابلیت Backwards Compatibility بر روی ایکس‌باکس وان اجرا می‌شوند، اضافه کرد. با زومجی و لیست بازی‌های جدید این ویژگی همراه باشید.

روز گذشته، کمپانی مایکروسافت، ۱۰ بازی جدید را به لیست بازی‌هایی که از قابلیت Backwards Compatibility پشتیبانی می‌کنند، اضافه کرد. با این‌ کار، تعداد بازی‌های این فهرست به عدد ۱۳۰ رسید. در میان بازی‌هایی که جدیدا معرفی شده‌اند، The Witcher 2: Assassins of Kings، Counter Strike: Global Offensive، Soulcalibur و Age of Booty دیده می‌شوند.

در هنگام اعلام این خبر، مایکروسافت افزود که تا تاریخ ۵ فوریه (۱۶ بهمن)، بازی The Witcher 2 برای تمام کابران رایگان خواهد بود.

در ادامه مایکروسافت اعلام کرد که برنامه دارد بازی‌های جدید را هر موقع که آماده شدند برای این ویژگی کنسول ایکس‌باکس وان در دسترس قرار دهد و دیگر قصد ندارد مانند گذشته به صورت ماهیانه بازی‌های جدید را عرضه کند. در زیر نیز می‌توانید لیست کامل بازی‌های جدید Backwards Compatibility را مشاهده کنید:

  • Aegis
  • Age of Booty
  • Counter-Strike Global Offensice
  • Jeremy McGrath's Offroad
  • Sam & Max Save the World
  • Skullgirls
  • Small Arms
  • Soulcalibur
  • Space Giraffe
  • The Witcher 2: Assassins of Kings

قابلیت پشتیبانی از بازی‌های کنسول ایکس‌باکس 360 برروی کنسول ایکس‌باکس وان، با بروزرسانی تجربه جدید ایکس‌باکس وان که در ماه نوامبر (آبان) عرضه شد، به کنسول نسل هشتمی مایکروسافت اضافه شد. در ابتدا این لیست دارای ۱۰۴ بازی بود که در ماه دسامبر (آذر / دی)، ۱۶ بازی دیگر نیز به این قابلیت افزوده شدند.

مایکروسافت در مصاحبه‌های قبلی خودش اعلام کرده بود که این ویژگی باعث افزایش فروش کنسول ایکس‌باکس وان خواهد شد، با این حال باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده این پیش‌بینی مایکروسافت به حقیقت می‌پیوندد یا خیر.

جالب است بدانید در وب‌سایت رسمی بازخورد ایکس‌باکس، بازی Call of Duty: Black Ops II، با ۱۴۰ هزار رای، بازی‌ای است که بیش از تمام بازی‌های دیگر کاربران دوست دارند که برای کنسول ایکس‌باکس وان در دسترس قرار بگیرد.بازی‌های The Elder Scrolls V: Skyrim، Red Dead Redemption، Call of Duty: Modern Warfare 2 و Call of Duty: Black Ops دیگر بازی‌هایی هستند که در بین ۵ بازی برتری که گیمرها دوست دارند نام آنها را در این لیست ببینند، قرار دارند. از بین این بازی‌های، تنها بازی‌ای که تا به حال انتشارش تایید شده، بازی Call of Duty: Black Ops است. هیچ ضمانتی هم وجود ندارد که بازی‌هایی که طرفداران درخواست کرده‌اند، روزی برای کنسول ایکس‌باکس وان در دسترس قرار بگیرند زیرا علاوه بر مایکروسافت، ناشرین بازی‌ها نیز باید با انتشار بازی‌هایشان موافقت کنند. در ماه نوامبر (آبان) سال گذشته، مایکروسافت اعلام کرده بود که در حال مذاکره با ناشرین بزرگ و معروف از جمله راک‌استار است تا بتواند آنها را راضی کند که با عرضه‌ی بازی‌هایشان برای این قابلیت، موافقت کنند.

نظر شما درباره لیست بازی‌های ماه ژانویه قابلیت Backwards Compatibility چیست؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده