نویسنده: میثم علی حسنی
// چهار شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۹

نگاهی به اتفاقات مهم Dota 2 در هفته‌ای که گذشت – قسمت ۱

در ۱۵ روزی که گذشت شاهد اتفاقات جالبی برای مسابقات مختلف DotA 2 بودیم. در این روزها شاهد حواشی مختلفی از جمله انصراف EG و Secret از رقابت‌های ESL One مانیل، تا قهرمانی تیم Alliance در تورنمنت Starladder|i-League بودیم  که نشان می‌دهد این تیم به روزهای خوب گذشته خود برگشته است. با زومجی همراه باشید.

Alliance قهرمان فصل سیزدهم Starladder|i-League

هیچ‌کس فکرش را هم نمی‌کرد این تیم که به خاطر مشکلات بد آب و هوای کشور بلاروس -محل برگزاری مسابقات- بتواند عنوان قهرمانی این دوره را به‌دست آورد. آن‌ها در ثانیه آخر به رقابت‌ها اضافه شدند و توانستند تمام حریفان خود را شکست دهند. در بازی نهایی Alliance تیم آماده EG را مغلوب کرد تا طرفداران خوشحال از بازگشت آن‌ها منتظر فتح Major شانگهای توسط این تیم باشند.

alliance-winners-minsk-zoomg

NA'VI بازیکن پست Offlane خود را جایگزین کرد

هر چند Alliance دوباره به روزهای اوج خود بازگشته است؛ اما NA'VI یکی از محبوب‌ترین تیم‌های منطقه CIS همچنان در بحران به سر می‌برد. بعد ازنتایج ضعیف به‌دست آمده مدیران این تیم تصمیم به جایگزینی Dmitry 'Ax.Mo' Morozov با بازیکن سابق تیم Element یعنی Victor  "GeneRaL-qw" Nigrin گرفتند.
یوجین 'ugin' فریور مدیر تیم NA'VI درباره جایگزینی او چنین گفته است:

ما بسیار از زحمات دیمیتری ممنون هستیم که مدتی همراهمان بود. ما مطمئن هستیم او یک بازیکن خوب  و با آینده روشن است؛ اما متاسفانه اعضای تیم از این شرایط و جایگاه حال حاضر راضی نیستند و در کنار هم بازی کردن را تصمیم درستی نمی‌دانند. ما برای دیمیتری آرزوی بهترین‌ها را در زندگی داریم.

بازگشت مسابقات Captain’s Draft

چندی پیش بود که خبری از آغاز فصل جدید مسابقات Captain’s Draft را منتشر کردیم. این رقابت‌ها به دلیل سبک خاص و میزبانی سازمان بزرگی مثل DotACinema، همواره مورد توجه طرفداران بازی DotA بوده است. بازگشت این تورنمنت با کاهش جایزه و افزایش دو برابری تیم‌های شرکت کننده همراه بود و بزودی مرحله اصلی آن آغاز خواهد شد.

تغییر در ترکیب تیم Invictus Gaming

مدیر تیم IG در حساب کاربری خود در Weibo، از حضور دو بازیکن جوان در ترکیب این تیم خبر داد.Yuno و Xuan بدون اعلام قبلی به ترکیب این تیم اضافه شدند و هنوز مشخصی نیست دقیقا جایگزین چه افرادی در تیم خواهند بود. این دو بازیکن جدید برای این تیم در رقابت‌های Mars TV به میدان رفتند، اما نتوانست مانع از حذف IG شوند.

دلیل اضافه شدن این دو بازیکن را مدیر تیم IG اینگونه توضیح می‌دهد:

ما از Tong Fu در مسابقات MDL شکست خوریم و به جدول بازنده‌ها سقوط کردیم. Ferrari_430 و Luo هنوز از تیم جدا نشده‌اند. Yuno  و Xuan در این تورنمنت برای تیم به میدان خواهند رفت تا نتیجه آن مشخص شود. ترکیب جدید تیم بعد از مدتی معرفی خواهد شد.

James '2GD' Harding میزبان Major شانگهای خواهد بود

هر چند مجریان  بزرگی می‌توانستند میزبان تورنمنت زمستانی شانگهای باشند؛ اما پس از مدت‌ها غیبت James '2GD' Harding بازگشته تا هیجان را برای این دوره به ارمغان آورد. جیمز نزدیک به یک سالی بود در مسابقات مختلف حضور نداشت و حالا او می‌تواند با یک میزبانی منظم و مهیج دوباره طرفداران خود را خوشحال کند.

2gd-shanghai-Zoomg

EHOME و Team Liqiud تیم‌های دعوت شده به تورنمنت ESL one مانیل

اگر اخبار این مسابقات را دنبال کرده باشید، از حواشی جالب آن مثل انصراف تیم EG و بعد عدم حضور Team Secret و دعوت Ehome مطلع هستید. Team liquid نیز به عنوان تیم دوم به این رقابت‌ها دعوت شد تا تکلیف شش تیم باقی مانده در محله مقدماتی مشخص شود. مجموعا چهار تیم از چهار منطقه آمریکا، فلیپیین، چین، اروپا و در آخر دو تیم از آسیای‌شرقی با شرکت در مرحله مقدماتی و شکست حریفان خود به این تورنمنت راه خواهند یافت.

به نظر شما کدام خبر مهمترین اتفاق دو هفته گذشته بود؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: gosugamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده