نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

شایعه: Red Dead Redemption هم اکنون بر روی ایکس‌باکس وان در دسترس است

یکی از بازی‌های کنسول ایکس‌باکس 360 که افراد زیادی دوست دارند آن را از طریق قابلیت Backward Compatibilty بر روی ایکس‌باکس وان بازی کنند، Red Dead Redemption است. حال تصویری منتشر شده که این بازی را در بین آثار ایکس‌باکس وان نشان می‌دهد. با زومجی همراه باشید.

پس از این که مایکروسافت قابلیت Backward Compatibility را برای کنسول ایکس‌باکس وان معرفی و بازی‌های ایکس‌باکس 360 را بر روی آن قابل بازی کرد، Red Dead Redemption یکی از بازی‌هایی بود که طرفداران زیادی خواستار اضافه شدن آن به جمع آثار این قابلیت هستند. ولی اصلی‌ترین دلیل اضافه نشدن این بازی، مشکلات مربوط به مجوز یا لایسنس آن است. چرا که مایکروسافت باید مجوز انتشار بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس وان را مجددا از ناشران آن‌ها دریافت کند و این امر در مورد RD: Redemption فعلا محقق نشده است.

حال تصویری هر چند مات در اینترنت منتشر شده که تصویر این بازی را در بین بازی‌های قابلیت ایکس‌باکس وان نشان می‌دهد و در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید:

Red-Dead-Redemption-620x465

این تصویر در یکی از انجمن‌های عربی ایکس‌باکس منتشر شده و مایکروسافت هنوز هیچ اظهار‌نظری در مورد آن نکرده است. همان‌طور که در تصویر هم مشاهده کردید، حجم این بازی ۶.۷ گیگابایت نوشته شده است. یکی از دلایلی که ساختگی بودن این تصویر را نشان می‌دهد، این است که بازی‌های عرضه شده ایکس‌باکس 360 برای ایکس‌باکس وان معمولا لوگو بازی‌های ایکس‌باکس 360 را دارند که می‌توانید نمونه‌هایی از آن را در تصویر زیر مشاهده کنید:

Backwards-Compatibility-620x325

به هر حال حتی اگر این تصویر ساختگی هم باشد، می‌تواند بحث‌های پیرامون عرضه RD: Redemption را برای مجددا به جریان بیندازد و شاید مایکروسافت هم تلاش بیش‌تری برای دریافت لایسنس این بازی و عرضه آن برای کنسول نسل هشتمی خود انجام دهد. همچنین چندی پیش شایعه مرتبطی منتشر شد که بر اساس آن بازی Call of Duty: Black Ops قرار است به زودی برای ایکس‌باکس وان عرضه شود که هنوز آن هم تایید نشده است.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده