نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

کارگردان اپیزود نهم Star Wars می‌خواهد این فیلم را در فضا فیلمبرداری کند

کالین تروورو، کارگردان فیلم Star Wars: Episode IX به تازگی طی اظهارنظری عجیب اعلام کرد که مایل است تا مراحل فیلمبرداری این فیلم در فضا انجام شود. برای اطلاع از صحبت‌های جالب این کارگردان با زومجی همراه باشید.

تروورو چند روز پیش در جشنواره‌ی فیلم ساندنس اعلام کرده بود که می‌خواهد فیلمبرداری اپیزود نهم از مجموعه‌ی Star Wars را به صورت غیردیجیتالی و با استفاده از نوارهای فیلم انجام دهد. تروورو گفته بود که چون مجموعه‌ی «جنگ ستارگان» قدیمی و خاطره‌انگیز است، روش ضبط  دیجیتالی برای آن چندان مناسب نخواهد بود. البته تروورو تنها کسی نیست که این گونه فکر می‌کند؛ اپیزود هفتم این مجموعه یعنی Star Wars: The Force Awakens که به وسیله‌ی جی‌جی آبرامز ساخته شده نیز روی فیلم ضبط شده است. حتی قبلا اعلام شده که اپیزود هشتم نیز بر روی نوارهای فیلم ضبط خواهد شد. با این وجود Rogue One که یک فیلم مستقل در سری Star Wars تلقی می‌شود به صورت دیجیتالی فیلمبرداری خواهد شد. تروورو اعلام کرده است که برای ضبط اپیزود نهم از فیلم‌های ۳۵ یا ۶۵ میلیمتری استفاده خواهد کرد.

اما گذشته از این موضوع، تروورو در جشنواره‌ی فیلم ساندنس خبرهای جالب‌تری هم برای طرفداران جنگ ستارگان داشت؛ او اعلام کرد که از دیزنی و لوکاس‌‌فیلم خواسته است تا بعضی از صحنه‌های فیلمش را در فضا فیلمبرداری کند. او در این باره گفت:

من پرسیدم که آیا این امکان برای ما وجود دارد تا بتوانیم فیلم را به صورت آیمکس (IMAX) و در فضا فیلمبرداری کنیم؟ من هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ام.

البته شاید ایده‌ی فیلمبرداری اپیزود نهم Star Wars در فضا به لحاظ تجاری احمقانه به نظر برسد، اما تجربه‌ی فیلم‌های مستندی که با تکنولوژی آیمکس در فضا ساخته شده‌اند (مثل Hubble 3D) ثابت می‌کند که این ایده می‌تواند به جذابیت بیشتر یک اثر برای مخاطب منجر شود. از سوی دیگر اگر فقط دو کمپانی وجود داشته باشند که بتوانند در شرایط فعلی از پس چنین کار پرهزینه‌ای برآیند، احتمالا دیزنی و لوکاس‌فیلم هستند. البته فیلمبرداری Episode IX در فضا به این معنی نیست که بازیگران و سایر عوامل فیلم به فضا فرستاده خواهند شد؛ تروورو فقط می‌خواهد از چند صحنه‌ای که در فضا ضبط می‌شوند به عنوان پس‌زمینه در بخش جلوه‌های بصری فیلمش استفاده کند.

با این وجود ساخت فیلم در فضا، جدای از اینکه نامتعارف و پرهزینه است، تا حد زیادی غیرضروری به نظر می‌رسد. فیلم Gravity در فضا فیلمبرداری نشده بود، اما صحنه‌های آن بسیار شگفت‌انگیز و واقعی بودند. وقتی می‌توان این کار را با کمک جلوه‌های رایانه‌ای، با هزینه‌ و دردسر کمتر و کیفیت بالاتر انجام داد رفتن به فضا چه لزومی دارد؟

فیلم Star Wars: Episode IX که آخرین قسمت از سه‌گانه‌ی دنباله‌های Star Wars است، در سال ۲۰۱۹ میلادی اکران می‌شود. چندی پیش در خبرها داشتیم که طرفداران جنگ ستارگان مایلند تا جورج لوکاس، خالق این مجموعه، کارگردانی اپیزود نهم را بر عهده بگیرد. این مسئله واکنش آرام تروورو را نیز در پی داشت.

کمپانی دیزنی پس از اکران موفقیت‌آمیز The Force Awakens قصد دارد امسال قسمت بعدی جنگ ستارگان را با نام Rogue One: A Star Wars Story عرضه کند و اپیزود هشتم این مجموعه (Star Wars: Episode VIII) را در سال ۲۰۱۷ روی پرده‌ی سینماها به نمایش بگذارد.

منبع: GamesRadar


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده