نویسنده: محمد رستمی
// دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

بازی Fable Legends بر روی دایرکت‌ایکس 12 تا ۴۰ درصد عملکرد بهتری خواهد داشت

بر اساس اعلام سازنده Fable Legends یعنی استودیو لاین‌هد این بازی بر روی رابط دایرکت‌ایکس 12 حدودا ۴۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به دایرکس ۱۱ خواهد داشت. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با زومجی همراه باشید.

همانطور که می‌دانید فیبل لجند نسخه جدید سری RPG‌ فیبل است که توسط استودیو لاین‌هد ساخته‌ شده است. استودیو لاین‌هد با طراحی حالت تک‌نفره بسیار جذاب و داستان هیجان انگیز و کاراکتر‌های بامزه بر خلاف روند خسته‌کننده در نسخه‌های قبلی قدم بزرگی را در ساخت این نسخه از بازی برداشته است. لاین‌هد در نسخه‌های قبلی در هر نسخه‌ جدید به جای رفع مشکلات پسرفت می‌کرد و کار به جایی رسید که در نسخه سوم به دلیل وجود پرداخت‌های درون برنامه‌ایی باعث نگرانی طرفداران شد. طرفداران این نسخه از این موضوع نگران بودند که برای پیشرفت کردن در بازی و جا نماندن از سایر رقبا یا باید هزینه می‌کردند یا زمان زیادی را صرف آن می‌کردند. اما خوشبختانه این مشکل در Fable Legends حل شده است چراکه Fable Legends یک‌بازی کاملا رایگان است.

از این موارد که بگذریم این بازی از لحاظ عملکرد نیز پیشرفت بسیار خوبی داشته است. استوارت وایت کارگردان استودیو لاین‌هد در مصاحبه‌ایی با Bidness ETC در مورد عملکرد بازی بر روی دایرکت‌ایکس 12 اعلام کرد که این نسخه با بهینه‌سازی بسیار زیاد در طراحی بر روی این API تا ۴۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به دایرکس ۱۱ خواهد داشت. وایت در مورد تاثیر دایرکت‌ایکس 12 بر نسخه ایکس‌باکس وان این بازی گفت برخلاف نسخه رایانه‌های شخصی در ایکس‌باکس وان نباید انتظار افزایش فریم را داشته باشید بلکه بهبود عملکرد در قالب افزایش کیفیت بافت‌ها و رندر تصویر در رزولوشن بالاتر نمایان خواهد شد.

هم‌اکنون نسخه بتای Fable Legends در دسترس است و نسخه نهایی بازی نیز به زودی برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های ویندوزی ارائه خواهد شد.

منبع: Eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده