نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

مدیر بازاریابی ایکس‌باکس درباره‌ی تاخیر بازی Scalebound توضیح داد

آٰرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی شرکت مایکروسافت و پلتفرم ایکس‌باکس، درباره‌ی تاخیر در زمان انتشار بازی Scalebound تا سال ۲۰۱۷ توضیحاتی داده است. برای اطلاع از صحبت‌های گرینبرگ با زومجی همراه باشید.

Scaleboundماه گذشته استودیوی پلاتینوم گیمز اعلام کرد که بازی انحصاری‌اش برای کنسول ایکس‌باکس وان یعنی Scalebound با تاخیر مواجه شده و به جای اواخر ۲۰۱۶، در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. اکنون گرینبرگ در مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN انجام داد، گفت که برای Scalebound واقعا مشکل است بتواند در تعطیلات پایان سال ۲۰۱۶ در میان بازی‌های بزرگ مایکروسافت و همچنین سایر بازی‌های چندپلتفرمی که به وسیله‌ی ناشران دیگر منتشر می‌شوند، به خوبی بدرخشد.

یوسف مهدی، رییس بخش استراتژی تجاری و بازاریابی ایکس‌باکس، در ماه نوامبر گذشته اعلام کرد که کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۶ بهترین فهرست بازی‌ها را خواهد داشت. اگر همه چیز مطابق با برنامه‌ریزی مایکروسافت پیش برود امسال‌ شاهد انتشار بازی‌های زیادی به صورت انحصاری و انحصاری‌ِ زمانی برای ایکس‌باکس وان خواهیم بود که از میان آنها می‌توان به Quantum Break و  Crackdown 3 و Gears of War 4 و Below اشاره کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که مایکروسافت بازی‌های انحصاری بیشتری را در سال آینده برای کنسول نسل جدیدش معرفی کند.

گرینبرگ در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت که Scalebound یک بازی «ابر آرمانی» است و صرف زمان بیشتر برای توسعه‌ی آن باعث می‌شود تا در موقع انتشار (سال ۲۰۱۷) موفقیت بیشتری را تجربه کند.

گرینبرگ در این مصاحبه به رقابت بین مایکروسافت و سونی و دو برند ایکس‌باکس و پلی‌استیشن اشاره کرد. او تاکید که مایکروسافت می‌خواهد در این رقابت پیروز باشد (در حال حاضر میزان فروش ایکس‌باکس وان کمتر از پلی‌استیشن ۴ است) ولی این دو کمپانی به هیچ وجه از هم متنفر نیستند. او با اشاره به این نکته که با بسیاری از مدیران سونی رفاقت دارد گفت:

ما بازی می‌کنیم و در رقابت هستیم، اما پس از انجام بازی با هم دست می‌دهیم. ما همگی احساس خوشبختی می‌کنیم که در این صنعت مشغول به کار هستیم. در حالی که در مقابل هم قرار گرفته‌ایم، یک حس تحسین دوطرفه وجود دارد. این همان چیزی است که ما را به هم پیوند می‌دهد و این صنعت را خاص و منحصربه‌فرد می‌کند. هیچ‌گونه حس نفرت و دشمنی و یا چیزی شبیه آن وجود ندارد. فکر می‌کنم متاسفانه آن چیزی که گاها در رسانه‌های آنلاین مشاهده می‌کنید منعکس کننده‌ی واقعیت نیست. ما مثل مردم معمولی، غالبا با هم دوست هستیم؛ ما با هم شام می‌خوریم و در کنار هم وقت می‌گذرانیم. البته بدیهی است که ما رازهایمان را با هم به اشتراک نمی‌گذاریم، اما در نهایت، این صنعت نزدیک‌تر و دوستانه‌تر از چیزی است که مردم فکر می‌کنند.

در ماه سپتامبر گذشته، فیل اسپنسر، رییس ایکس‌باکس گفته بود که دعواهای کنسولی و طرفداری‌های متعصبانه که در سایت‌ها، انجمن‌ها و رسانه‌های اجتماعی دیده می‌شود امری «منزجرکننده و نفرت‌آور» است.

بازی Scalebound یک نقش‌آفرینیِ اکشن است که سال آینده به طور اختصاصی برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود. داستان بازی درباره‌ی فردی به نام «درو» است که با همراهی یک اژدها به اسم «توبان» برای نابود کردن دشمنانش مبارزه می‌کند. بازیکن‌ها می‌توانند از سلاح‌ها و قدرت‌های متنوعی در نبردهای بازی استفاده کنند؛ همچنین امکان دستور دادن به اژدها برای انجام کارهای مختلف نیز وجود دارد. بر خلاف بازی‌های قبلی استودیوی پلاتینوم گیمز که اکشن در آنها حرف اول و آخر را می‌زد، گیم‌پلی Scalebound بیشتر روی جنبه‌ی نقش‌آفرینی تمرکز خواهد داشت.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده