نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

آمار فروش کنسول Wii U به بیش از ۱۲ میلیون دستگاه رسید

اگرچه نینتندو به بازار بازی‌های موبایل قدم گذاشته است، اما تجارت اصلی این کمپانی هنوز در بخش سخت‌افزار و ساخت کنسول متمرکز خواهد بود. گزارش مالی اخیر نینتندو نیز از موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

گزارش سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی نینتندو حاکی از افزایش فروش چشمگیر کنسول Wii U است. بر اساس این گزارش، تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵ (۱۰ دی ۱۳۹۴) حدود ۱۲.۶ میلیون دستگاه از این کنسول فروخته شده است که این میزان در سه‌ماهه‌ی دوم ۱۰.۷۳ میلیون دستگاه بود. این افزایش در فروش Wii U می‌تواند مربوط به انتشار بازی Splatoon باشد که از ماه می تا کنون ۴.۰۶ میلیون نسخه فروخته است. ضمنا بازی Super Mario Maker نیز از زمان عرضه‌اش در ماه سپتامبر، فروشی معادل با ۳.۳۴ میلیون نسخه را تجربه کرده است.

نینتندو همچنین اعلام کرد که ۲۰.۵ میلیون عدد مجسمه‌‌ی آمیبو و ۲۱.۵ میلیون کارت آمیبو به فروش رسانده. عملکرد تجاری بازی Mario Kart 8 هم یکی دیگر از بخش‌های جالب توجه گزارش نینتندو است که نشان می‌دهد این بازی در سه‌ماهه‌ی سوم سال مالی این شرکت ۱.۳۷ میلیون نسخه فروخته و مجموع فروشش را به ۷.۲۴ میلیون نسخه رسانده است.

chrome 2/2/2016 , 8:04:13 AM IR Information : Sales Data - Hardware and Software Sales Units - Google Chrome

آمار فروش مربوط به کنسول دستی 3DS نیز با رشد همراه بود. حدود ۳.۶ میلیون دستگاه از این کنسول در سه‌ماهه‌ی سوم به فروش رفت و میزان فروش کلی آن به رقم ۵۷.۹۴ میلیون دستگاه رسید. تعداد بازی‌هایی هم که تا کنون به وسیله‌ی دارندگان 3DS برای این کنسول خریداری شده‌اند برابر با ۲۶۴.۵۳ میلیون نسخه است.

اگرچه این آمار تا حدودی رضایت‌بخش به نظر می‌رسند، اما باید به دو نکته‌ی مهم توجه کرد: اول اینکه در تاریخ کمپانی نینتندو بی‌سابقه است که اصلی‌ترین کنسول خانگی این شرکت در یک نسل، فروشی به کندی Wii U داشته باشد. در واقع اگر به طور کلی نگاه کنیم، میزان فروش Wii U اصلا قابل قبول نیست. نکته‌ی دوم مربوط به 3DS است؛ این کنسول فروش نسبتا خوبی داشته، اما فراموش نکنیم که تقریبا ۵ سال از انتشارش می‌گذرد. نینتندو تا امروز با عرضه‌ی نسخه‌های جدیدتر 3DS و همچنین انتشار شماره‌های مختلف از مجموعه‌های پرطرفدارش برای این کنسول تلاش کرده تا محبوبیت آن را نزد بازیکن‌ها حفظ کند، ولی الان نیاز به معرفی یک جانشین برای این کنسول کاملا حس می‌شود. شاید به همین دلیل است که نینتندو تصمیم گرفته وارد دنیای بازی‌های موبایل شود. شاید با معرفی و عرضه‌‌ی NX دیگر نیازی به یک جایگزین برای 3DS نباشد.

اخیرا در خبرهایی که به صورت رسمی و غیررسمی درباره‌ی کنسول بعدی نینتندو منتشر می‌شوند، اعلام شد که NX ترکیبی از کنسول‌های خانگی و دستی خواهد بود. حتی گفته می‌شود که نسخه‌ی قابل حمل NX در آینده‌ی نزدیک منتشر می‌شود. تاتسومی کیمیشیما، رئیس جدید نینتندو چندی پیش اعلام کرده بود که کنسول NX تجربه‌ای تازه و کاملا متفاوت از کنسول‌های Wii U و 3DS را برای بازیکن‌ها به ارمغان خواهد آورد. هنوز هیچ جزییاتی درباره‌ی کنسول بعدی نینتندو به صورت رسمی ارائه نشده است، اما اخیرا شایعه شده بود که NX با رایانه‌های شخصی، گوشی‌های هوشمند و حتی کنسول‌های رقیب مانند پلی‌استیشن 4 نیز کار خواهد کرد. به گزارش منابع مختلف، نینتندو به زودی کنسول NX را معرفی می‌کند و تا یک سال آینده هم آن را عرضه می‌نماید.

منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده