نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

بازی Serious Sam 4 با استفاده از آخرین فناوری‌‌های بازیسازی ساخته می‌شود

بازی Serious Sam 4 اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد که البته از آن زمان تا به امروز اخبار زیادی در مورد آن منتشر نشده است. با این حال سازندگان بازی اعلام کردند که این اثر لغو نشده و در دست ساخت است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

استودیو کروتیم بازی Serious Sam 4 را حدود سه سال پیش معرفی کرد و پس از آن این استودیو را بیشتر با بازی The Talos Principle شناختیم. بازی معمایی و موفقی که اواخر سال ۲۰۱۴ عرضه شد و سازندگانش در جریان GDC 2015 اعلام کردند که ایده ساخت این بازی ماجراجویی در حین تولید نسخه چهارم Serious Sam به ذهن‌شان رسیده و به همین دلیل هم آن‌ها این بازی را کنار گذاشته و سراغ ساخت The Talos Principle رفته‌اند.

حال به نظر می‌رسد که دقیقا پس از اتمام ساخت The Talos Principle، سازندگان مجددا سراغ Serious Sam 4 رفته‌اند و مراحل ساخت این اثر با جدیت دنبال می‌شود. این مسئله را دیور هانسکی، طراح ارشد بازی و دامیان مراووناک، مدیر بخش بازاریابی استودیو کروتیم در مصاحبه با مجله ریبوت مطرح و اعلام کرده‌اند که موتورگرافیکی بازی در مقایسه با موتور استفاده شده در The Talos Principle ارتقا خیلی زیادی داشته و در نتیجه گرافیک این نسخه از سری Serious Sam حتی از بازی مذکور هم به مراتب زیبا‌تر خواهد بود.

طراح ارشد بازی همچنین در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که از جدید‌ترین نسل فناوری‌های ساخت بازی همانند موشن کپچر (برای ضبط حرکات شخصیت‌های اصلی) و تصویرسنجی (استفاده از تصویر محیط‌های واقعی برای ساخت محیط‌های بازی) در ساخت این بازی استفاده خواهد شد که به موجب آن شاهد جلوه‌های بصری بسیار زیبایی در این اثر خواهیم بود.

سازندگان بازی همچنین در بخش آخر صحبت‌های خود اعلام کردند که Serious Sam 4 از یک سیستم قفل انحصاری استفاده خواهد کرد که پیش‌تر در Serious Sam 3 و The Talos Principle هم شاهد آن بودیم و باعث می‌شود تا در نسخه‌های کرک شده گیمر امکان دسترسی به برخی مراحل بازی را نداشته باشد.

با این حساب و با توجه به صحبت‌های سازندگان بازی، باید در تاریخ نامشخصی منتظر عرضه بازی Serious Sam 4 به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی باشیم.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده