نویسنده: معین کلهری
// یکشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

فروش فیلم Star Wars: The Force Awakens به ۲ میلیارد دلار رسید

فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‎خیزد (Star Wars: The Force Awakens) با فروش اعجاب انگیزش در روز شنبه و در سینماهای خارجی، خود را به چند قدمی آواتار (Avatar) رساند و تبدیل به سومین فیلمی شد که بیش‎از ۲ میلیارد دلار فروش کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

در هشتمین تعطیلات آخر هفته، «نیرو بر می‎خیزد» با فروش سرسام‎آورش بعد از آثار فاخر تایتانیک (فروشی معادل ۲.۱۸۶ میلیارد دلار) و آواتار ( فروشی معادل ۲.۷۸ میلیارد دلار) توانست مکان سومی خود را تثبیت کند. این اثر همچنین در بازار داخلی، درخشید تا فاصله خود را با اثر جیمز کامرون به ۱۴۰ میلیون دلار برساند. آلن هورن، رییس هیئت مدیره شرکت والت دیزنی، در این باره اظهار کرد:

این یک لحظه‎ی تاریخی برای «جنگ ستارگان»، دیزنی، لوکاس فیلم و تمام اشخاصی است که بسیار خوشحال و بخشی از این سفر همراه با تمام طرفداران هستند که سبب موفقیت خیره‎کننده این اسطوره فضایی تلقی می‎شوند. دست‎آوردهای اثر یاد شده، مسلماً حیرت‎انگیز هستند و این افتخار بزرگی برای ما به حساب می‎آید که دوباره کهکشان سینمایی را پی‎ریزی کنیم؛ نه فقط برای کسانی که چند دهه به حمایت از آن پرداختند، بلکه برای نسل جدیدی که میراث «جنگ ستارگان» را نگه خواهند داشت.

Star Wars The Force Awakens

سکان دار قسمت هفتم جنگ ستارگان  جی جی آبرامز بوده است و بازیگرانی همچون آدام درایور، دیزی ریدلی، اسکار ایزاک، لوپیتا انیونگو، اندی سرکیس، دامنال گلیسون، آنتونی دنیلز، پیتر می‌هیو،  مکس فون سیدو و جان بویگا در آن‌ به ایفای نقش پرداخته‌اند. از بازیگران قدیمی این مجموعه که دوباره به فیلم بازگشته‌اند، می‌توان به هریسون فورد، مارک همیل و کری فیشر اشاره کرد.

در راستای دیگر اخبارمرتبط با فیلم، چندی پیش ساموئل ال جکسون، بازیگر دومین سه‌گانه فیلم، در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که به نظر او هنرپیشگان قسمت هفتم فیلم، باید به مدرسه لایت‌سیبرها بروند. اخیرا هم جان بویگا، هنرپیشه نقش فین در این فیلم به صحبت‌  درباره‌ی قسمت هشتم  پرداخته و اعلام کرده بود که جنگ ستارگان ۸ فضای تاریک تری خواهد داشت.

اپیزود هفتم از سری Star Wars  در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر)  اکران شد و توانست رکوردهای بسیاری را جابه‎جا و به نام خود ثبت کند. نسخه فرعی این مجموعه که با نام Rogue One «سرکش» شناخته می‎شود، در روز شانزدهم دسامبر ۲۰۱۶ (۲۶ آذر ۱۳۹۵) روی پرده‎های نقره‎ای خواهد درخشید. قسمت هشتم هم که به‎طوری دنباله‎ «نیرو بر می‎خیزد» محسوب می‎شود نیز در روز پانزدهم دسامبر ۲۰۱۷  (۲۴ آذر ۱۳۹۶) اکران خواهد شد.

شما چه فکری می‎کنید؟ نظرات خودتان را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Variety


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده