نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

بازی ترسناک و واقعیت مجازی Visage با الهام از دمو P.T ساخته می‌شود

این روز‌ها بازی‌های سبک ترس اکثرا دنباله رو نسخه لغو شده سری ساینت هیل و دمو P.T آن هستند و اخیرا هم یک اثر جدید با نام Visage با الهام از این بازی کمپین کیک‌استارتر خود را آغاز کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

سال پیش هیدیو کوجیما، گیلرمو دل‌تورو و جونجی ایتو در حال ساخت نسخه‌ای جدید از سری بسیار محبوب سایلنت هیل بودند و حتی یک دمو ترسناک هم با نام P.T از آن عرضه شد که می‌توان آن را به نوعی نکته تحولی برای بازی‌های سبک ترس و بقا دانست. چرا که حتی با وجود لغو این اثر توسط کونامی هم، آثار متعدد دیگری مثل Allison Road یا Layer of Fear از آن الهام گرفتند و انتظار می‌رود عرضه این بازی‌ها ۲۰۱۶ را به سالی عالی برای سبک ترس تبدیل کند. حال یک بازی دیگر هم دنباله رو همین آثار معرفی شده که Visage نام دارد و استودیو سَد‌اسکوئِر با هدف جمع‌آوری ۳۵ هزار دلار کمپین کیک‌استارتر آن را آغاز کرده است.

سازندگان Visage در شرح بازی اعلام کرده‌اند که در این اثر شاهد یک روایت داستانی غنی در کنار جلوه‌های بصری عالی خواهیم بود که هدف اولیه آن عرضه برای رایانه‌های شخصی با پشتیبانی از واقعیت مجازی در ماه ژانویه (دی-بهمن) سال ۲۰۱۷ است و در صورت کسب بودجه بیشتر، نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 آن نیز تولید خواهند شد.

البته چیزی که Visage را از دیگر بازی‌های الهام گرفته از P.T متمایز می‌کند، پایبندی و نزدیکی خیلی زیاد این اثر به ساخته کوجیما است. چرا که پس از لغو شدن نسخه جدید سایلنت هیل، جاناتان والیرس که به عنوان طراح مراحل بازی شناخته می‌شود، اثر P.T را با استفاده از موتور آنریل ۴ بازسازی کرد و حال تصمیم گرفته تا همین نسخه را توسعه داده و به یک بازی کامل تبدیل کند. به‌علاوه جاناتان گاگِن، برنامه‌نویس ارشد بازی، هم Visage را به شرح زیر توصیف کرده است:

Visage بیش از این که یک بازی با صحنه‌های ترسناک ناگهانی باشد، یک بازی ماجراجویی/سینمایی ترسناک خواهد بود که در ساخت آن از آثاری مثل P.T و بازی کلاسیک Phantasmagoria که در سال ۱۹۹۵ عرضه شده بود، الهام گرفته شده است. در این بازی گیمر‌ها باید توجه زیادی به جزییات داشته باشند و همواره این حس به آن‌ها اعمال خواهد شد که اتفاقی در شرف وقوع است. به‌علاوه برخی رویداد‌های بازی هم به شکلی تصادفی رخ خواهند داد که ارزش تکرار این اثر را بالا می‌برد. تمام کردن بخش داستانی بازی در مجموع ۶ الی ۸ ساعت طول می‌کشد و وقایع بازی در داخل یک خانه روایت می‌شوند که در گوشه گوشه آن اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد و داستان بازی از طریق آن‌ها روایت می‌شود. به‌علاوه از آن جایی که Visage یک بازی در سبک ترس روانی است گیمر‌ها باید انتظار دیدن توهمات مختلف شخصیت اصلی را داشته باشند.

به هر حال حتی در صورت موفقیت آمیز بودن کمپین کیک‌استارتر این بازی هم باید یک سال دیگر برای تجربه آن منتظر ماند و دید که آیا Visage می‌تواند اثری موفق در سبک ترس باشد یا خیر. نظر شما در این مورد و اظهارات سازندگان بازی چیست؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده