نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

با تنظیمات گرافیکی در The Division، نرخ فریم دلخواه خود را در بازی به دست آورید

پیش از این اعلام شده بود که نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی The Division دارای تنظیمات گرافیکی خواهد بود. اکنون سازندگان در مصاحبه ای اعلام کردند که تنظیمات نور‌پردازی بازی را هم برای بهبود نرخ فریم می‌توان تغییر داد. با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

یک ماه دیگر تا انتشار بازی The Division باقی مانده و پیوسته خبر‌های تازه‌ای از جدید‌ترین ساخته‌ی یوبی‌سافت منتشر می‌شود. پیش از این در خبرها اعلام شده بود که نسخه های کنسولی این بازی امکان تغییر تنظیمات گرافیکی را مانند نسخه‌های پی‌سی، البته محدود‌تر، برای کاربران فراهم می‌آورند، امکانی که در نوع خودش اگر نگوییم بی‌نظیر، قطعا کم‌نظیر است.

به تازگی یکی از سازندگانی که بر روی بازی کار می‌کند در مصاحبه‌ای جزئیات بیشتری را از این تنظیمات گرافیکی ارائه کرده است. بر اساس گفته‌های وی به نظر می‌رسد شما می‌توانید در صورت تمایل تنظیمات نور‌پردازی را هم برای بهبود نرخ فریم بازی تغییر دهید.

این عضو تیم سازنده در مصاحبه با کانال Team Epiphany در یوتیوب که در سایت NeoGAF هم منتشر شده است، می‌گوید:

شما می‌توانید بخشی از تنظیمات مربوط به نورپردازی را برای بهبود نرخ فریم تصویر در نسخه‌های کنسولی غیر فعال کنید. من بازی دیگری را نمی‌شناسم که این تنظیمات را {بر روی کنسول آن هم با این جزئیات} در اختیار گیمر بگذارد. بنابراین، اگر شما دوست دارید تا به جای کیفیت بصری بهتر، نرخ فریم بالاتری داشته باشید، امکان این کار برای شما فراهم شده است.

the division (12)

توانایی تغییر تنظیمات گرافیکی بر روی نسخه‌ی پی‌سی بازی‌ها چیز جدیدی نیست. اما اکنون که توانایی دستکاری این مقدار از تنظیمات بر روی نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 فراهم شده است قطعا بر روی نسخه‌ی پی‌سی این بازی گیمرها اختیارات بسیار بیشتری را خواهند داشت. این بازیساز در ادامه اضافه می‌کند:

نکته‌ی خوبی که در مورد بازی The Division وجود دارد این است که ما همیشه رایانه‌های شخصی را به عنوان یک پلتفرم کاملا متمایز در نظر گرفته‌ایم. البته ما همیشه سعی کرده‌ایم نسخه‌ی پی‌سی را در توازن با نسخه‌ی کنسولی قرار دهیم، چرا که بالا بردن بیش از حد سطح و امکانات نسخه‌ی پی‌سی ناعادلانه است. اما داشتن یک پی‌سی اختصاصی برای این بازی موضوعی هیجان‌انگیز است. من واقعا خوشحالم که ما تا جایی که امکانش بود آیتم‌های تنظیمات نسخه‌ی پی‌سی را افزایش دادیم. نسخه‌ی پی‌سی نسبت به نسخه‌های کنسولی تنظیمات بسیار بیشتری را در اختیار گیمر‌ها می‌گذارد.

از جمله تنظیمات گرافیکی دیگری که پیش از این اعلام شده بود بر روی نسخه‌های کنسولی بازی The Division وجود دارد می‌توان به یک تکنیک پسا‌پردازشی به نام Chromatic aberration اشاره کرد که به آن کج‌نمایی رنگی هم گفته می‌شود و باعث می‌شود تا رنگ‌های سبز، قرمز و آبی در نقاط با کنتراست بالا کمی پخش شده و متمایز از هم نشان داده شوند که این مسئله حالتی سینمائی‌تر به تصویر می‌دهد. همچنین زیاد کردن The-Divisionتنظیمات مربوط به Sharpen Image، لبه‌ها، به خصوص در دوردست، را صاف‌تر می‌کند و به تاثیرات Anti-Aliasing نمود بیشتری می‌بخشد.

The Division اولین بازی استودیو یوبی‌سافت مَسیو است که از موتور جدید و اختصاصی این استودیو به نام اسنودراپ که برای شبیه‌سازی بارش برف به کار می‌رود استفاده می‌کند.

پس از تاخیر های مکرر، نسخه‌ی کامل این بازی قرار است در تاریخ ۱۸ اسفند برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و پی‌سی منتشر شود. شما همچنین می‌توانید عملکرد عالی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 در نسخه بتا این بازی را با کنار هم قرار دادن تصاویر آن ها مشاهده کنید. پیش از این هم یکی از کاربران یوتیوب به نام مارکواستایل، ویدیویی تهیه کرده که در آن به مقایسه نقشه بازی The Division با دو بازی معروف جهان باز دیگر یعنی Fallout 4 و GTA V پرداخته است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده