نویسنده: میثم علی حسنی
// دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

نگاهی به اتفاقات مهم Dota 2 در هفته‌ای که گذشت - قسمت ۲

هفت روز گذشته در بازی Dota 2 و مسابقات آن اتفاقاتی مهمی چون پیوستن Resolut1on به تیم Digital Choas تا پایان تورنمنت پنج ماه Pro Dota Cup با قهرمانی تیم رومانی را شاهد بودیم. زومجی را همراهی کنید تا نگاهی به دیگر اخبار مهم این هفته داشته باشیم.

آغاز فصل جدید مسابقات Beyond to Summit در مناطق آمریکا و آسیای‌شرقی

BTS-season-3-zoomg

این رقابت‌ها در مناطق آمریکا و آسیای‌شرقی با حضور ۳۲ تیم آغاز شد و قرار است به جایگاه اول تا سوم هر منطقه مجموعا ده هزار دلار جایزه اهدا شود. تا به حال در منطقه آمریکای تیم Archon توانسته به مسابقه نهایی صعود کند و مرحله اول حذفی رقابت‌ها در منطقه آسیای شرقی نیز به پایان رسیده است.

بازگشت Can't Say Wips به مسابقات Dota 2

این تیم استرالیایی در اگوست سال ۲۰۱۵ منحل شده بود و حالا با بازگشت بازیکنان قدیمی، آن‌ها در کنار هم می خواهند دوباره توانایی‌های خود را اثبات کنند. هر چند تیم CSW افتخارات زیادی در کارنامه خود نداردِ اما مسلما می توانند با اندوختن تجربه بیشتر در منطقه شرق آسیا قدرت خود را نشان دهند.

اعضای تیم Can't Say Wips:

Australia دارسی "Godot" گادوت
Australia جاستین "xMusiCa" یوئن
Philippines جان "Bok" کاناهارا
Australia ای جی "xRag" کاسانادا
Australia فوک "lordboonz" نگوین

قهرمانی Ad Finem و Elite Wolves در فصل دوم Pro Dota Cup

فصل دوم رقابت‌های Pro Dota Cup که در مناطق آمریکا و اروپا در جریان بود با مشخص شدن قهرمانان خود به پایان رسید. در اروپا تیم Ad Finem با شکست Tornado.Rox در مسابقه گراند فینال توانست ۳۵۰۰ دلار جایزه این تورنمنت را به دست آورد و Elite Wolves نیز در منطقه آمریکا با نتیجه ۳-۰  Leviathan را از پیش رو برداشت تا فاتح این فصل رقابت‌ها شود.

انصراف چند تیم از تورنمنت Weplay League

مرحله مقدماتی فصل سوم این مسابقات هنوز به پایان نرسیده است که چهار تیم به دلایل مختلف از ادامه رقابت‌ها بازماندند. در جدول مناطق شرقی و غربی اروپا تیم‌های No Logic Gaming و Walrus Punch به خاطر منحل شدن، تیم Steak Gaming به خاطر مشکلات داخلی و Mamas Boys با توجه به کامل نبودن ترکیبش بعد از جدایی یکی از بازیکنانش مجبور به انصراف شدند. مسئولان برگزاری رقابت‌ها سه تیم Pires ،Samurai Champloo و Hellraisers را به سرعت جایگزین تیم‌ها خارج شده از مسابقات کردند و نتایج بازی‌های باقی مانده تیم No Logic Gaming به نفع تیم‌های دیگر گروه واگذار شد.

آلان 'Bamboe' فاراج تیم Mamas Boys را ترک کرد

bamboe-zoomg

بعد از بازگشت EGM به تیم Allinace بازیکنان هم تیمی او در 4Clovers & Lepricon مجموعه جدید به نام Mamas Boys را تشکیل دادند. چند ماهی از آغاز به کار این تیم می‌گذرد که مطلع شدیم آلان 'Bamboe' فاراج بازیکن کلیدی آ‌ن‌ها مجبور به ترک تیم شده است.

جو استهام مربی Mamas Boys در مورد از دست دادن بازیکن کلیدی تیم خود می‌گوید:

Bamboe هدف دیگری را در ذهن دارد و برای او آرزو شانس و بهترین‌ها را در آینده داریم. Mamas Boys به دنبال جایگزین دیگری برای پست Offlaner خود خواهد بود.

آغاز مرحله مقدماتی ESL One مانیل در مناطق اروپا و آمریکا

این تورنمنت بعد از حواشی بسیار بالاخره کار خود را آغاز کرد و تیم‌ها شرکت کننده با تمام قدرت در حال رقابت با یکدیگر هستند. در این مسابقات سیستم اولویت بندی جدیدی استفاده شد که بر اساس آن تیم‌ها در مرحله مقدماتی با هم رقابت خواهند کرد. این اولویتها بر اساس تجربه و قدرت هر تیم انجام شده است. مرحله اصلی ESL One مانیل با جایزه ۲۵۰ هزار دلاری در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آپریل (۴ و ۵ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

Resolut1on به تیم Digital Chaos پیوست

resolution_cover-zoomg

یکی از اخبار شکه کننده این هفته جدایی بازیکن معروف Team Empire یعنی رومان 'Resolut1on' فومینوک از این تیم و پیوستن او به Digital Chaos بود. DC تیمی متشکل از بازیکنان منطقه آمریکاشمالی است که این بازیکن اکراینی به عنوان جایگزین تایلر "TC" کوک به آن‌ها محلق شده است.

Resolut1on در تویتر خود دلیل پیوستن به DC را اینگونه اعلام می‌کند:

دلیل پیوستن من این بود که می‌خواهم تجارب جدیدی در بین مردم و بازیکنانی با طرز فکر متفاوت را به دست آورم. ما می توانیم دیدگاه و نظر خودمان را با هم به اشتراک بگذاریم و بهتر شویم. من برای موفقیت در این مجموعه تلاش خواهم کرد.

آغاز تورنمنتی جدید در منطقه آسیای‌شرقی

SEA Kappa Invitationals نام مسابقات جدیدی است که به صورت آنلاین و فقط در آسیای شرقی با جایزه ۵۰ هزار دلاری برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها به چهار فصل تقسیم می‌شود و فصل اول،‌ دوم و سوم هر کدام ۱۰ هزار دلار جایزه دارند که به تیم اول ۷۵۰۰ و تیم دوم ۲۵۰۰ دلار خواهد رسید و در فصل آخر نیز مجموعا ۲۰ هزار دلار به تیم‌های اول تا سوم اهدا خواهد شد. هشت تیم دعوت شده و هشت تیم راه یافته از مرحله مقدماتی کشورهایی چون ژاپن، ویتنام، تایلند، سانگاپور و ... برای کسب جوایز در برابر هم صف آرایی خواهند کرد.

شش تیم از هشت تیمی دعوت شده به شرح زیر است:

Malaysia Fnatic
Thailand Signature.Trust
Philippines TNC
Singapore First Departure
Indonesia RRQ
Malaysia Mineski X

فصل اول این رقابت‌ها در تاریخ ۲۰ فبریه (۱ اسفند) آغاز خواهد شد.

انتشار بروزرسانی 6.86e و رویداد New Bloom

new-bloom-Dota-2-Zoomg

با انتشار یک بروزرسانی جدید در این هفته سال نوی چینی میهمان بازی Dota 2 شد و این رویداد به صورت یک مسیر جدید با ماموریت‌های متنوع در کتاب مسابقات زمستانی شانگهای قابل مشاهده است. همچنین نقشه بازی به 6.86e ارتقا یافت که تغییرات آن عبارتند از:

  • هیروی Earth Spirit’s در حالتی که دارای آیتم Aghanim Scepter باشد فاصله استفاده از توانایی Ulti خود را از ۶۰۰ به ۱۲۵ کاهش داده است.
  • Cooldown توانایی سوم هیروی Lone Druid با نام Savage Roar از ۱۶/۲۰/۲۴/۲۸ به ۲۰/۲۶/۳۲/۳۸ افزایش پیدا کرد.

قهرمانی تیم رومانی در تورنمنت ProDota National Cup

این مسابقات که به صورت ملیتی برگزار شد و بازیکنان تیم‌ها مختلف را در کنار هم و زیر پرچم کشورشان جمع کرده بود بالاخره بعد از پنج ماه به پایان رسید و تیم رومانی توانست برای دومین بار قهرمان ProDota National Cup شود. در گراندفینال تیم روسیه با نتیجه نزدیک ۳-۲ از رومانی شکست خورد و جایگاه دوم مسابقات را به دست آورد. قبل از این مسابقه نیز ترکیه در بازی نهایی جدول بازنده‌ها با شکست در مقابل رومانی جایگاه سوم را کسب کرده بود.

جوایز مسابقات به صورت زیر بین تیم‌های برتر تقسیم شد:

جایگاه اول: رومانی هفت هزار دلار
جایگاه دوم: روسیه دو هزار دلار
جایگاه سوم: ترکیه یک هزار دلار

تهیه شده در زومجی