// چهار شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

عملکرد موفقیت‌آمیز کمپانی اسکوئر انیکس در سال مالی گذشته

کمپانی اسکوئر‌انیکس جدید‌ترین گزارش از عملکرد مالی خود را در دوره‌ای ۹ ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر (۱۰ دی) منتشر کرده است که نشان از عملکرد عالی این کمپانی دارد. در ادامه با جزئیات گزارش مالی اسکوئر انیکس و زومجی همراه باشید.

براساس گزارش مالی کمپانی باسابقه اسکوئر انیکس، این کمپانی شاهد رشد قابل توجهی در میزان فروش و سود بوده است. درآمد خالص این کمپانی در ماه‌های آوریل تا دسامبر ۲۰۱۵ (۱۲ فروردین تا ۱۰ دی ۱۳۹۴) مبلغ ۱۵۲ میلیارد ین (۱/۳ میلیارد دلار) بوده است که این رقم نمایانگر افزایش درآمد ۳۳ میلیارد ین (۲۸۲/۴ میلیون دلار) نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۴ است. سود عملیاتی اسکوئر انیکس در نه ماهه منتهی به پایان سال ۲۰۱۵ به میزان ۹ میلیارد ین (۷۷ میلیون دلار) نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۴ با مبلغ ۱۴/۸ میلیارد ین (۱۱۹/۸ میلیون دلار) افزایش داشته است. لازم به ذکر است که سود مستمر (سود حاصل از عرضه محصول در سال‌های متوالی) اسکوئر انیکس در دوره نه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ برابر با ۲۴/۲ میلیارد ین (۲۰۷ میلیون دلار) بوده است که این مبلغ نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۱۴ به میزان ۷/۷ میلیارد ین (۶۵ میلیون دلار) افزایش داشته است.

SquareEnix (3)

در ادامه کمپانی اسکوئر انیکس میزان درآمد خود به تفکیک بخش‌های مختلف تجاری را نیز منتشر کرده است. بر طبق آمار منتشر شده بخش سرگرمی‌های دیجیتال با درآمد خالص ۱۱۰ میلیارد ین (۹۴۱/۴۹ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۵ و ۷۵ میلیارد ین (۶۴۱/۹ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۴ بیشترین سود را به خود اختصاص داده است.

SquareEnix (2)

کمپانی اسکوئر انیکس انتظار دارد در پایان سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۱۶ (۱۲ فروردین ۱۳۹۵) بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ میلیارد ین (۱/۷۱ میلیارد دلار تا ۱/۸۸ میلیارد دلار) درآمد خالص و ۱۷ تا ۲۵ میلیارد ین (۴۵.۵ میلیون دلار تا ۲۱۳/۹ میلیون دلار) سود عملیاتی و سود مستمر داشته باشد.

SquareEnix

در خلال کنفرانس خبری کمپانی اسکوئر انیکس جزئیات بیشتری از درآمدهای بخش سرگرمی‌های دیجیتال اعلام شد. علاوه بر فروش فوق‌العاده بازی‌های Rise of the Tomb Raider و Just Cause 3 و ادامه عملکرد موفق Final Fantasy XIV و Dragon Quest X، بازی‌های موبایل و مبتنی بر مروگر نیز با اقبال عمومی روبه‌رو شده‌اند. در بیانیه این کنفرانس خبری آمده است:

بخش سرگرمی‌های دیجیتال، مسئولیت برنامه‌ریزی، ساخت، عرضه و بهره‌برداری از محتواهای مرتبط با سرگرمی‌های دیجیتال به خصوص بازی‌ها را بر عهده دارد. بخش سرگرمی‌های دیجیتال طیف گسترده‌ای از کاربران کنسول‌های بازی (شامل کنسول‌های دستی)، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های هوشمند را پوشش می‌دهد.

در دوره نه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ که برای پلتفرم‌های دستگاه‌های هوشمند و مرورگرها محتواهای متعددی در نظر گرفته شده، بازی‌هایی که پیش از این عرضه شدند همچنان به عملکرد موفقیت‌آمیز خود ادامه می‌دهند. همچنین بازی‌های موبایل MOBIUS FINAL FANTASY  و FINAL FANTASY BRAVE EXVIUS با اقبال عمومی روبه‌رو شدند.

در بین بازی‌های کنسولی JUST CAUSE 3 و RISE OF THE TOMB RAIDER عرضه موفقی را پشت سر نهادند. درآمد حاصل از فروش بازی‌های FINAL FANTASY XIV و DRAGON QUEST X به‌همراه دیسک‌های گسترش‌دهنده این دوبازی عملکرد موفق خود را حفظ کرده‌اند.

مجموع درآمد خالص بخش سرگرمی‌های دیجیتال مبلغ ۱۱۰/۱۴۵ میلیون ین بوده است که این رقم در حدود ۴۶ درصد بیشتر از دوره مشابه در سال مالی گذشته است و سود عملیاتی این بخش ۲۳/۱۱۴ میلیون ین بوده است که این رقم ۶۴/۱ درصد بیشتر از دوره مشابه در سال مالی گذشته است.

منبع: Dualshockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده