نویسنده: میثم علی حسنی
// چهار شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

آشنایی با تیم‌های حاضر در مسابقات شانگهای - LGD Gaming

کمتر از ۱۶ روز به آغاز دومین دوره از سری مسابقات Major فصلی بازی Dota 2 باقی مانده است به همین دلیل نگاهی کوتاه به تیم‌های حاضر در تورنمنت خواهیم داشت. با زومجی همراه باشید تا به سراغ اولین تیم از کشور چین برویم.

بدون شک ترکیب پنج نفره تیم LGD یکی از با استعدادترین مجموعه‌ها در کشور چین است که به عنوان تیم اول مرحله مقدماتی به مسابقات شانگهای صعود کرد. این تیم بعد از پایان رقابت‌های The International 5 تغییر بزرگی در اعضای خود داد؛ به همین خاطر ژانگ "Xiao8" نینگ و یائو "Yao" ژنگ ژنگ LGD را ترک کردند و  جای آن‌ها یک بازیکن با تجربه و کاپیتانی قوی به نام بای "rOtk" فان سکان هدایت این تیم چینی را به عهده گرفت. بعد از تغییرات انجام شده این تیم نتوانست پیشرفت چشم گیری داشته باشد و نهایتا در تورنمنت فرانکفورت جایگاه مشترک هفتم و هشتم را به دست آورد. هر چند این مجموعه تغییری بعد از این مسابقات در ترکیب خود نداشت؛ اما می‌توان به آن‌ها امیدوار بود تا مانند دیگر مجموعه‌های چینی قدرت این منطقه را اثبات کنند. LGD‌ بعد از ارتقا نقشه بازی به 6.86 همچنان تغییری در تاکتیک‌های بازی خود نداده است.

LGD new

ترکیب فعلی LGD‌ (به ترتیب از چپ به راست):

Macau لیانگ "DDC" فامینگ

China لیو "Sylar" جیاجون

China بای "rOtk" فان

China لو "Maybe" یائو

China لی "MMY" ژنگرونگ

LGD در بازی‌ها روی توانایی بازیکن پست Carry خود یعنی لیو "Sylar" جیاجون حساب باز می‌کند تا او کاملا بتواند عمل فارم خود را انجام دهد و بعد با تاکیتک Push حریف را تحت فشار قرار می‌دهند(تاکتیکی دربازی Dota 2 که در آن با حمله بی امان به سمت تاور‌های تیم حریف فرصت فارم آن‌ها گرفته می‌شود و می‌توان سریع‌تر بازی را با از بین بردن ساختمان‌های دفاعی دشمن به پایان رساند). بعد از انتشار بروزرسانی 6.86 کاپیتان باتجربه LGD تغییری در پیک و بن‌های خود نداده است؛ اما یکی از تاکتیک‌های معروف و موثر این تیم افزایش زمان بازی و انجام مبارزات بزرگ در حین رقابت است و معمولا در این نقشه Sylar با هیروهای Morphlling یا Terrorblade بازی را به نفع تیم خود به پایان می‌برد.

نگاهی به افتخارات این تیم از زمان پایان رقابت‌های Major فرانکفورت:

هفتم و هشتم مشترک Frankfurt Major
مکان دوم World Cyber Arena 2015
پنجم و ششم مشترک Dota 2 Radiant & Dire Cup 2015
سوم و چهارم مشترک SL i-League StarSeries
مکان چهارم MarsTV Dota 2 League Winter

نگاهی به آمار بهترین هیروهای پیک شده و درصد پیروزی آن‌ها برای هر بازیکن این تیم:

Sylar:

win rate 69% :Terrorblade

win rate 63% :Morphling

win rate 63% :Gyrocopter

Maybe:

win rate 72% :Lina

win rate 50% :Invoker

win rate 71% :Shadow Fiend

rOtK:

win rate 87% :Dark Seer

win rate 50% :Tidehunter

win rate 50% :Clockwerk

DDC:

win rate 68% :Nigh Stalker

win rate 75% :Witch Doctor

win rate 75% :Dazzle

MMY:

win rate 70% :Earth Spirit

win rate 66% :Vengeful Spirit

win rate 66% :Lion

با نگاه کردن به پیک اولیه تیم LGD می‌توان نتیجه گرفت که آن‌ها می‌خواهند با انتخاب‌های عجیب و دور انتظار مبارزات بازی را به نفع خود به پایان ببرند. شاید آن‌ها سبک بازی خود را تغییر نداده باشند اما امکان دارد همین دلیل به عنوان نقطه قوت این تیم تلقی شود؛ چراکه آن‌ها در انتخاب‌های خود به یک ثبات کامل رسیده اند و در یک نگاه کلی شاید دوباره شاهد حضور LGD در بین رتبه‌های برتر مسابقات شانگهای باشیم.

منبع: gosugamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده