نویسنده: میثم علی حسنی
// جمعه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

آشنایی با تیم‌های حاضر در مسابقات شانگهای - Team Liquid

در ادامه معرفی تیم‌های حاضر در تورنمنت زمستانی شانگهای بازی Dota 2 به سراغ یکی از با استعدادترین و نسبتا جدیدترین تیم‌های راه یافته به این مسابقات رفتیم. با زومجی همراه باشید.

آخرین بار مجموعه Team Liquid را در مسابقات The International 4 دیدیم و بعد از انحلال این تیم مسئولان آن تصمیم گرفتند تا پیداکردن یک ترکیب مناسب دست نگه دارند و به نوعی این مجموعه بدون تیم در Dota 2 باقی بماند. بعد از پایان The International 5 و جدایی  کورو "KuroKy" صالحی از Secret او تصمیم گرفت تا بدون هیچ اسپانسری تیمی تاسیس کند و با جمع کردن چند بازیکن دیگر 5JuNGz تشکیل شد. دو ماهی از تولد این تیم و حضور در مسابقات مختلف می‌گذشت که با توجه به استعداد و نتایج خوب آن‌ها مسئولان Team Liquid رسما بازیکنان 5JuNGz را به عنوان تیم بعدی خود انتخاب کردند که دقیقا مصادف با مرحله انتخابی Major فرانکفورت نیز بود.

liquid-Zoomg

ترکیب تیم Liquid

Finland لس "MATUMBAMAN" یورپلایننن
Germany آدریان "FATA-" ترینکس
Bulgaria ایون "MinD_ContRoL" بوریسلاوو
Finland جس "JerAx" واینیکا
Germany کورو "KuroKy" صالحی

این تیم در مرحله اصلی مسابقات پاییزی فرانکفورت نتوانست حضور پیدا کند؛ اما اعضای آن در کنار هم ماندند با پیشرفت و کسب عناوین متعدد توانستند مرحله مقدماتی تورنمنت شانگهای را پشت سر بگذارند و به عنوان تیم اول منطقه اروپا راهی این مسابقات شوند. باید دید با این عملکرد چرا ولو در تصمیمی بحث برانگیز آن‌ها را مستقیما به شانگهای دعوت نکرد.

عناوین کسب شده توسط Team Liquid بعد از مسابقات فرانکفورت:

مکان چهارم: Nanyang Dota 2 Championships
 مکان اول: Dota 2 Champions League Season 6
مکان اول: The Defense Season 5
پنجم و ششم مشترک: The Summit 4
مکان سوم: World Cyber Arena 2015
مکان چهارم: SL i-League StarSeries

وقتی صحبت از تیم Liquid  باشد، بلافاصله هیروی Erath Spirit در ذهن طرفداران تداعی خواهد شد، چرا که جس "JerAx" واینیکا با این هیرو تبدیل به یک سوپر استار تمام عیار در بازی می‌شود و این تیم اروپایی همواره در بازی‌ها با پیک و بن‌های جدید حریف خود را غافلگیر می‌کنند؛ اما یک نکته مسلم این است که مهم نیست در برابرشان چه کسی قرار گیرد چون به هر حال بیشتر انتخاب‌های آن‌ها بر آدریان "FATA-" ترینکس تمرکز دارد. او یکی از با استعدادترین بازیکنان پست Mid به حساب می‌آید که توان بازی با طیف وسیعی از هیروها و همینطور انجام حرکات و استفاده از اسکیل‌های هیروها در کمترین زمان ممکن را دارد.

بعد از انتشار بروزرسانی 6.86 بازیکن Mid تیم Liquid جز معدود اشخاصی بود که با انتخاب هیروی Invoker توانست در ۱۰ بازی رکورد ۱۰۰٪‌ برد را ثبت کند. تاکتیک اصلی این تیم Push سریع است و هیچ وقت ترسی در انجام آن به صورت Push کامل یکی از مسیرهای بازی ندارند و با انتخاب هیروهای Invoker ،Death Prophet ،Lycan ،Razor یا Shadow shaman این نقشه را عملی می‌کنند.

اگر FATA- بتواند شروع خوبی داشته باشد و کنترل مسیر میانی بازی را در دست بگیرد ۹۹٪ احتمال برنده شدن برای تیم Liquid وجود دارد و به همین دلیل است که برای حمایت کامل از او ساپورترهای تیم از هیرو های Shadow Shaman  ،Earth Spirit ،Vengeful Spirit یا Tusk استفاده می کند.

آمار پیک و پیروزی تیم Liquid‌ در نسخه 6.86 نقشه بازی:

MATUMBAMAN

win rate 81% :Gyrocopter

win rate 80% :Lycan

win rate 75% :Anti Mage

FATA-

win rate 100% :Invoker

win rate 62% :Death Prophet

win rate 60% :Razor

MinD_ContRoL

win rate 53% :Dark Seer

win rate 60% :Broodmother

Natures Prophet ،Earth Shaker و Nyx Assasin توسط او سه بار انتخاب شدند با ۱۰۰٪ برد

JerAx

win rate 77% :Tusk

win rate 69% :Earth Spirit

win rate 83% :Vengeful Spirit

KuroKy

win rate 80% :Shadow Shaman

win rate 71% :Io

win rate 100% :Dazzle

دو هفته گذشته هنگام شرکت در مسابقات WePlay Season 3 و DotaPit Season 4 تیم Liquid هیروهای تازه ای انتخاب کرد که به نظر می رسد در حال آزمایش و تجربه تاکتیک یا موضوع جدیدی هستند. KoruKy چند مسابقه با LifeStealer بازی کرد،‌ FATA- با هیروهای Puck و Outworld Devourer تمرین کرد و MATUMBAMAN توانایی بازی خود را با هیرو Tinker به نمایش گذاشت. به هرحال هنوز معلوم نیست این انتخاب‌ها به منظور تمرین تاکتیک جدیدی انتخاب شده یا اعضای تیم می‌خواهند با بازی و انتخاب هیروهای جدید آرامش ذهنی لازم را قبل از مسابقات شانگهای به دست آورند.

به نظر شما این تیم فاتح مسابقات شانگهای خواهد شد؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gusogamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده