// دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

آموزش Clash of Clans: آموزش استراتژی فارمینگ HoGiBarch

در این آموزش کوتاه می‌خواهیم یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای فارمینگ در بازی Clash of Clans  را بعد از بروزرسانی تاون‌هال یازده معرفی کنیم. در این روش از هاگ‌، آرچر، بربر، جاینت و وال‌بریکر استفاده می‌شود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

استراتژی HoGiBarch یا همان هاگ، جاینت، بربر، آرچر و وال‌بریکر ترکیبی از نیروها برای حمله در بازی Clash of Clans است که به دلیل استفاده از هر ۶ سربازخانه (Barracks)، امکان حملات بیشتری را در زمانی کمتر به دلیل آماده‌سازی سریع‌تر نیروها می‌دهد. با استفاده از این نیرو‌ها قادر خواهید بود تا هم ذخایر سکه‌ طلا (Gold)، اِلکسیر (Elixir) و اِلکسیر سیاه (Dark Elixir) را مورد حمله قرار دهید و هم منابع کالکتورهای خارج یا داخل دیوارهای دفاعی را جمع‌آوری کنید. به همین دلیل این استراتژی حمله را می‌توانیم یکی از تاثیر گذارترین استراتژی‌ها برای غارت ذخایر به دلیل سرعت بالای ساخت نیرو معرفی کنیم. با توجه به استفاده از سربازخانه سیاه (Dark Barracks) برای تعلیم نیرو در مجموع از ۶ سربازخانه استفاده می‌شود. همین موضوع سرعت تکمیل نیرو‌ها را نسبت به چیدمان جاینت، بربر، آرچر (به اختصار GiBarch) و بربر و آرچر (به اختصار Barch)  در کنار گوبلین افزایش می‌دهد.

چرا از ترکیب HoGiBarch استفاده کنیم؟

  • تعلیم خیلی سریع: این یک ارتش بسیار کارآمد است که به سرعت در ۶ سربازخانه آموزش داده می‌شود. این نیروها سریع‌تر از ترکیب‌های Barch و GiBarch در کنار گوبلین آماده می‌شوند و در حمله بسیار قدرتمند هستند. مسلما سرعت بالاتر در ساخت نیرو باعث تاثیرگذاری بیشتر در حمله‌ی سریع‌تر می‌شود.
  • بسیار کارآمد در حمله‌های چندمنظوره:‌ تقریبا قادر به حمله به انواع پایگاه‌ها هستید. شما می‌توانید به سراغ کالکتور‌های خارج پایگاه بروید یا برای مخازن یا کالکتورهای داخل پایگاه برنامه‌ریزی و حمله کنید. به عنوان مثال، با نیرو‌های Barch (آرچر و بربر) حمله به ذخایر داخل پایگاه سخت خواهد بود، در حالی که با ترکیب ارتش قدرتمندی مانند گولم، پِکا و ویزارد‌ (GoWiPe) به دلیل کم بودن تعداد نیروهای در دسترس جمع‌آوری کالکتورهای خارج پایگاه مشکل می‌شود. هرچند حمله برای فارمینگ نیز با نیروهایی مانند GoWiPe در کنار زمان‌بر بودن، از نظر هزینه به صرفه نخواهد بود. در این هنگام است که نیروهایی مانند HoGiBarch توانایی انجام کارهای هر دو ترکیب Barch و GoWiPe را در کنار سرعت و هزینه کمتر، فراهم می‌کند.
  • زمان و خرج کمتر در جستجو نقشه: کمتر جستجو خواهید کرد. چرا؟ تنها به دلیل اینکه نیازی به جستجو برای یافتن نقشه ضعیف یا مُرده (روستاهایی که توسط صاحب حساب کاربری رها شده‌اند) ندارید. با این چیدمان قادر هستید به راحتی نقشه‌هایی با مجموع ۴۰۰ هزار منابع را تنها با چند جستجو پیدا کنید.
  • فوق‌العاده سرگرم‌کننده و استراتژیک: اگر عاشق حمله هستید، این‌ترکیب، به دلیل هماهنگی بالای نیروها، استراتژی‌های زیادی را در مقابلتان می‌گذارد. در کنار اینکه حمله با هاگ بسیار سرگرم‌کننده است.
  • بسیار ارزان: هاگ رایدر، تنها نیرویی است که منابع زیادی را نیاز دارد. اما تنها ۸ عدد از این نیرو کافی خواهد بود. هرچند با استفاده از این حمله با نفوذ به عمق سازه‌های دفاعی حریف، الکسیر سیاه و منابع بیشتری را از ذخایر به دست خواهید آورد. در ضمن به دلیل استفاده از ۶ سربازخانه، با ساخت هاگ نیروهای شما از هر نوع چیدمان نیرویی تمام الکسیری، سریع‌تر آماده می‌شود. در ضمن بخاطر استفاده از آرچر و بربر در ترکیب، می‌توانید در صورت برخورد با نقشه‌های مُرده به راحتی کالکتور‌ها را بدون استفاده از هاگ خالی کنید.

چگونه با HoGiBarch حمله کنیم:

برای راحتی درک حمله با ترکیب معرفی شده راه‌حلی بهتر از تماشای ویدیو نیست. به راحتی با تماشای ویدیوی زیر قادر هستید جزئیات بیشتری را از انواع حمله با این چیدمان بدست بیاورید:

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

ترکیب نیروی HoGiBarch :

  • سربازخانه اول: ۲ وال‌بریکر، ۳ جاینت و بَربَر
  • سربازخانه دوم، سوم و چهارم: ۲ وال‌بریکر، ۳ جاینت و بقیه آرچر در هر کدام
  • سربازخانه سیاه اول و دوم: ۴ هاگ رایدر در هر کدام
  • جادو‌ها: جادوی سلامت و خشم

نکته: اگر از آرچر کوئین استفاده نمی‌کنید نیازی به ساخت جاینت نخواهید داشت. بهتر است ۱۲ هوگ رایدر را به همراه تنها جادوی سلامت (Heal Spell) بسازید. برای دید بهتر در این رابطه می‌توانید ویدیوی حملات زیر را با ترکیب بدون قهرمان‌ برای فارمینگ تماشا و دانلود کنید:

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

مقاله مرتبط

بازه‌ی لیگ تروفی:

بدون شک می‌توان لیگ نقره‌ای یا همان Silver League را در بازه‌ی تروفی ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ یکی از بهترین لیگ‌ها برای بازی معرفی کرد. چرا این لیگ؟ می‌توان مزایای زیر را برای لیگ نقره‌ای بیان کرد:

  • نبود نگرانی برای حفظ تروفی‌های از دست رفته: به عنوان مثال، با وجود این نیروها به راحتی بعد از حمله به کالکتورهای نقشه و جمع‌آوری منابع بدون هیچگونه نگرانی برای از دست دادن تروفی دکمه خروج را فشار دهید. زیرا برگرداندن تروفی‌های از دست رفته در این لیگ بسیار راحت‌ خواهد بود. البته به شخصه هیچگاه نگران تروفی‌های از دست رفته خود نیستم و گاه‌گُداری تروفی‌های خود را کاهش می‌دهم.
  • پایگاه‌های ضعیف: به دلیل تجربه پایین بسیاری از بازیکنان در این لیگ، تعداد پایگاه‌های دفاعی ضعیف با ذخایر پر بسیار است. بخاطر چیدمان برخی از این پایگاه‌ها اصولا رسیدن به ذخایر با ترکیب Barch (آرچر، بربر) مشکل خواهد بود اما استفاده از HoGiBarch کار غارت را راحت می‌کند. با ارسال هاگ‌ رایدر سازه‌های دفاعی داخل پایگاه را از بین برده و با نیرو‌های دیگر منابع را جمع آوری کنید.
  • نقشه‌های مُرده بیشتر: لیگ نقره‌ای را می‌توان قبرستان حساب‌های کاربری رها شده نامید. نقشه‌های رها شده در این لیگ اغلب بسیار راحت‌تر از سایر لیگ‌ها در دسترس هستند.
  • زدن اهداف  ضعیف‌تر: اگر نیاز به غارت زیاد دارید باید بیشتر به تاون‌هال‌هایی با سطح پایین‌تر از خود حمله‌ کنید. این بدان معنا است که در صورتی که تاون‌هال ۹ هستید و قصد حمله به تاون‌هال ۸ را دارید منابع در دسترس برای غارت تنها ۲۰ درصد کاهش می‌یابد؛ در حقیقت این میزان کاهش بسیار کم است. بنابراین باید بسیاری از این نقشه‌های ضعیف‌تر از خود را مورد حمله قرار دهید. دقیقا به همین دلیل است که لیگ نقره‌ای بخاطر وجود انواع مختلف تاون‌هال ۸ بسیار مطلوب برای غارت خواهد بود. این موضوع در رابطه با تاو‌ن‌هال‌های ۱۰ که قصد زدن تاون‌هال ۹ را دارند یا تاون‌هال ۱۱ که قصد زدن تاون‌هال ۱۰ را دارد نیز صدق می‌کند.
  • این استراتژی در لیگ‌های طلا، کریستان و مَستِر نیز کاربرد دارد: در حقیقت در صورتی که قهرمان‌هایی با حداقل سطح ۲۰ دارید و در همین حال نیازمند اِلکسیر سیاه (Dark Elixir) بیشتری نیز هستید؛ لیگ مَستر مناسب شما خواهد بود. به ویژه در صورتی که برای ساخت سریع نیرو و بهبود قهرمان‌ها از الماس (Gem) استفاده می‌کنید، من مطمئنا لیگ مَستر را پیشنهاد می‌کنم.

مقاله مرتبط

اهداف:

  • هدف باید نقشه‌هایی با مجموع منابع ۴۰۰ هزار باشد. به عنوان مثال، اگر در حمله خود ۱۵۰ هزار سکه طلا و ۲۵۰ هزار الکسیر بدست می‌آورید، نقشه‌ی مورد نظر برای حمله مناسب خواهد بود.
  • اگر منابع نقشه‌های جستجو شده کم است، باید مجموع منبع مورد هدف خود را به ۳۰۰ هزار کاهش دهید. فراموش نکنید با حمله متناوب و پشت‌سر هم با وجود غارت مجموع ۳۰۰ هزار منبع، هنوز در هم کوبیدن روستای مورد نظر سودآور خواهد بود. در نهایت بدون شک با حملات متناوب منابع مورد نیاز را جمع‌آوری می‌کنید.

لطفا دیدگاه‌ خود را در رابطه با استراتژی معرفی شده با ما در میان بگذارید. شما چه ترکیبی از نیرو‌ها را در چه لیگی پیشنهاد می‌کنید؟

منبع: Cocland


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده