نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: دهمین صدرنشینی Black Ops 3 و بازگشت Fallout 4 به چارت

در هفته‌ای که اکثر بازی‌ها به دلیل فروش‌های ویژه توانستند سروسامانی به جایگاه خود در جدول فروش هفتگی انگلستان بدهند، Black Ops 3، جدیدترین بازی مجموعه ندای وظیفه، توانست برای دَهمین بار،‌ مقام اول این جدول را از‌ آن خود کند. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۱۳ فوریه ۲۰۱۶ (۲۴ بهمن) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته دقیقا مانند هفته گذشته، بازی Call of Duty Black Ops 3، توانست علی‌رغم ۱۷ درصد افت فروش، مکان خود در صدر جدول را حفظ کند و برای دهمین بار، به صدرنشین تبدیل شود. همانند هفته گذشته، مکان دوم جدول نیز در اختیار بازی Lego Marvel Avengers باقی‌ماند و این بازی توانست با وجود ۳۵ درصد افت فروش، مکان دوم خود را حفظ کند.

بسیاری از بازی‌هایی که در ۱۰ مکان برتر این جدول حضور داشتند، به لطف فروش‌های ویژه‌ای که سازندگان آنها برای بازی‌هایشان در نظر گرفته‌ بودند، توانستند به فروش خود سروسامانی بدهند و اکثرا با افزایش فروش مواجه شدند. بازی فیفا ۱۶، جدیدترین بازی مجموعه فیفا، با ۲۶ درصد افزایش فروش مواجه شد و توانست با یک پله  صعود، به مکان سوم برسد. Grand Theft Auto V، که مشخص نیست آیا اصلا قصد خروج از این جدول تا ابد را دارد یا خیر، با ۳۳ درصد افزایش فروش روبه‌رو شد و توانست مکان خود را در جدول بهبود بخشد و به مکان چهارم دست پیدا کند. Star Wars Battlefront، شوتر آنلاین دایس، دیگر بازی‌ای بود که توانست با ۵۰ درصد افزایش فروش‌، مانند GTA دو پله صعود کند و به مکان پنجم دست پیدا کند. بازی دیگر شوتر آنلاین این جدول یعنی Rainbow Six Siege، ساخته یوبی‌سافت، نیز با افزایش فروشی ۱۶ درصدی مواجه شد اما یک پله سقوط کرد و به مکان ششم رضایت داد. Just Cause 3، بازی جهان‌باز استودیوهای آوالانچ نیز با اینکه ۵ درصد افت فروش داشت، توانست یک پله نسبت به هفته گذشته بالاتر برود و مکان هفتم را تصاحب کند.

یکی از بازی‌هایی که این هفته دوباره توانست خود را وارد لیست ۱۰ بازی پرفروش انگلستان بکند، بازی Fallout 4، جدیدترین نقش‌آفرینی بتسدا بود. این بازی توانست با ۶۷ درصد افزایش فروش، خود را از مکان پانزدهم به مکان هشتم برساند. دو جایگاه آخر جدول این هفته دقیقا مانند دو مکان اول جدول، شاهد هیچ‌گونه تغییری نبودند و بازی‌های Assassin's Creed: Syndicate (با ۲ درصد افت فروش) و Minecraft: Story Mode (با ۱۹ درصد افت فروش) در مکان‌های نهم و دهم هفته قبل خود باقی مانند.

در ادامه می‌توانید جدول کامل بازی‌های پرفروش انگلستان منتهی‌ به ۱۳ فوریه ۲۰۱۶ (۲۴ بهمن) را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Call of Duty Black Ops 3
با وجود ۱۷ درصد افت فروش، برای دهمین هفته‌ مقام اول را کسب کرد

۲

۲
Lego Marvel Avengers
۳۵ درصد افت فروش و حفظ مکان دوم

۳

۴
FIFA 16
۲۶ درصد افزایش فروش و یک پله صعود

۴

۶
Grand Theft Auto V
۳۳ درصد افزایش فروش، دو پله صعود و ادامه دادن به حضور در جدول پرفروش‌ترین‌ها

۵

۷
Star Wars: Battlefront
افزایش فروشی ۵۰ درصدی و دو پله صعود

۶

۶
Tom Clancy's Rainbow 6: Siege
ادامه دادن به حضور پرقدرت خود در جدول پرفروش‌ترین‌ها و حفظ مکان ششم هفته قبل خود

۷

۸

Just Cause 3
یک پله صعود

۸

۱۵

Fallout 4
افزایش فروش ۶۷ درصدی و ورود دوباره به جدول ۱۰ بازی پرفروش از مکان پانزدهم

۹

۹
Assassin's Creed: Syndicate
افت فروش ۲ درصدی و حفظ مکان هفته قبل

۱۰

۱۰
Minecraft: Story Mode

۱۹ درصد افت فروش و حفظ مکان هفته قبل

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده