نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

بازی The Division از فناوری تشخیص حرکات چشم Tobii پشتیبانی می‌کند

کمپانی یوبی‌سافت، سازنده و ناشر بازی The Division، طی خبری اعلام کرد که نسخه پی‌سی این بازی از فناوری تشخیص حرکات چشم کمپانی Tobii پشتیبانی می‌کند که می‌توان از آن در بعضی قسمت‌های بازی به عنوان کنترلر استفاده کرد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

خرداد ماه ۹۴ کمپانی بزرگ MSI از همکاری خود با کمپانی توبی (Tobii) پرده برداشت که به موجب آن سنسور‌های مخصوصی در لپ تاپ‌های این شرکت تعبیه شده بود که با تشخیص حرکات چشم، امکان استفاده از آن به عنوان کنترلر در بازی‌ها را فراهم می‌کرد. در آن زمان از بازی Assassin's Creed: Rogue یوبی‌سافت برای نمایش چگونگی عملکرد این فناوری استفاده شد و حال یوبی‌سافت در The Division به صورت رسمی از فناوری تشخیص حرکات چشم توبی پشتیبانی خواهد کرد.

این ویژگی بازی The Division به لطف همکاری یوبی‌سافت و کمپانی توبی محقق شده و دارندگان سنسور‌های مخصوص این فناوری از جمله سنسور تشخصی حرکات چشم کمپانی استیل سریس، می‌توانند برخی ویژگی‌های گیم‌پلی انحصاری آن را فعال کنند. برای مثال یکی از این ویژگی‌ها، مربوط به Mini Map یا همان نقشه کوچکی است که در گوشه تصویر دیده می‌شود. با فعال کردن گزینه‌های توبی هر زمان که به این نقشه نگاه کنید کاملا واضح خواهد شد و هر زمان که نگاه شما به قسمت دیگری باشد، نقشه حالت محو خواهد داشت. مورد دیگری که می‌توان از این طریق کنترل کرد حرکت دادن دوربین با نگاه کردن به لبه‌های تصویر است.

ویژگی‌های این حالت کنترلی به این موارد خلاصه نمی‌شوند و شاید کاربردی ترین آن‌ها نشانه‌گذاری دشمنان تنها از طریق نگاه کردن به آن‌ها باشد که با این کار نشانه‌ای بر روی دشمن ظاهر خواهد شد و تشخیص وی برای گیمر و دوستانش آسان‌تر می‌شود و حتی در حین هدف گیری هم می‌توان به جای حرکت دادن موس تنها با نگاه کردن به دشمن نشانه‌گیری کرد. مورد بعدی هم امکان شناسایی اجسامی است که می‌توان پشت آن‌ها سنگر گرفت؛ به این صورت که با نگاه کردن به اجسام بازی مشخص می‌کند که آیا می‌توان پشت این جسم سنگر گرفت یا خیر.

به گزارش نویسنده سایت گیم‌اسپات که این فناوری را از نزدیک آزمایش کرده است، فناوری توبی به خوبی در بازی The Division گنجانده شده و پس از عمل تنظیم سنسور‌ها که نزدیک به ۳۰ ثانیه زمان می‌برد، خیلی راحت می‌توان تمام ویژگی‌های ذکر شده را عملا در گیم‌پلی بازی استفاده کرد.

فناوری توبی فعلا مراحل اولیه عملی شدن خود را در قالب بازی‌های ویدیویی پشت سر می‌گذارد و The Division یکی از اولین آثاری است که رسما از آن پشتیبانی خواهد کرد. با این حال کمپانی توبی اعلام کرده که تا پایان سال ۲۰۱۶ در حدود ۱۰۰ بازی از این فناوری استفاده خواهند کرد که یکی از آن‌ها هم Assassin's Creed: Syndicate، دیگر محصول یوبی‌سافت، است که سال گذشته عرضه شده بود. به‌علاوه پروژه ساخت یک هدست واقعیت مجازی هم روند توسعه خود را سپری می‌کند که فناوری توبی و سنسور‌های مربوطه به شکل مجتمع در آن تعبیه شده‌اند.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده